Reklama

Reklama

2046

Trailer 2

Obsahy(1)

Příběh filmu 2046 navazuje na režisérův předchozí snímek Stvořeni pro lásku: hrdinou je tu opět spisovatel Chow Mo-wan, který se živí psaním novinových sloupků. Na začátku filmu, který je zasazen do roku 1966, se Chow stěhuje ze Singapuru do hotelu Oriental v Hongkongu, kde hodlá pokračovat v psaní o budoucnosti. Ve skutečnosti píše o minulosti: v jeho románu vyjíždí tajemný vlak do roku 2046. Všichni, kdo v něm jedou, chtějí nalézt ztracené vzpomínky. Obecně se totiž soudí, že v roce 2046 se nic nemění, ale nikdo to nemůže potvrdit, protože se odtamtud nikdy nikdo nevrátil. až na jednoho člověka, který tam byl a rozhodl se vrátit, protože se chtěl změnit. 2046 je však také číslo sousedního pokoje, jehož obyvatelka se stane Chowovou milenkou. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (134)

Pirkaf 

všechny recenze uživatele

Snímek, který se snaží vizuálně okouzlit a chytit divákovo srdce retro atmosférou, obsazením krásné Zhang Ziyi a lechtivým erotickým napětím (působícím ovšem zejména díky slizskému, clarkgableovskému hlavnímu hrdinovi s úlisným knírkem poměrně odporně). Jediné, čeho se mu v mém případě podařilo dosáhnout, bylo znuděné pokukování po hodinách a uvažování, jak dlouho ještě nad tímhle filmem ztrácet čas. O sci-fi, neřku-li fantasy, se nejedná ani náhodou. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Asi sem přesně nepochopil, co tim životem Tonyho Leunga chtěl Wong Kar-wai říct a často sem se ztrácel v příběhu, i když to se dělo jen na začátku a na konci, ale přesto to působí nesmírně zajímavě a hudba je jedním slovem vynikající, horší už ale je, že to působí i trochu přeplácaně a někdy zdlouhavě. Horší 4*, na mě až trošku přespříliš poetický a s moc beznadějnou atmosférou ()

Reklama

Natascha 

všechny recenze uživatele

Slabší než Stvořeni pro lásku - zatímco tam byl Wong Kar-Wai schopný vyhnat intimitu mezi dvěma lidmi na maximum, tady jen ukazuje muže, který se plácá mezi několika ženami a snaží se, aby ho tyto dámy citově nezranily, zároveň se snaží najít opravdovou lásku, kterou kdysi zažil a která se ve své síle (a s jinou ženou) už asi nikdy nevrátí. Charakter pana Chow se od prvního filmu výrazně změnil - a i v průběhu celého 2046 jsem měla pocit, že sleduji pokaždé jinou osobu, jen se stále stejným obličejem Tonyho Leunga. Stále se ale jedná o svým způsobem omamný snímek, který je neskutečně pomalý, ale nenudí. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Po shlédnutí tohoto filmu velmi lituji, že jsem neviděl minulý film stejného režiséra, Stvořeni pro lásku. 2046 vyprávějící o spisovateli jménem Chow, který žije ženami, zábavou, psaním, ale halvně ve vzpomínkách. Žije, píše a vzpomíná, přesto myslí jen na jednu věc. Jestli ho jeho (ne-)naplněná láska opravdu milovala. Proto svůj volný čas věnuje samotě a nebo společnici. Potká mnoho žen ať už Lulu, Su... Všechny jeho životem proplují, ale on má stále jen jednu otázku. Neumí si odpovědět a pouze doufá. 2046 je číslo pokoje v kterém byla zavražděna jedna z žen. Je to i rok, konce Čínské anexe v Hong Kongu a rok, kdy je vše spojeno vlakema cesta do 2046 je cesta do vzpomínek z které neni návratu. Každý kdo se vlakem do roku 2046 se vydává hledat své vzpomínky a chce znovu prožít co prožil. Vrátit se může jen ten kdo nechce vzpomínat, ale vše změnit. Chow píše o roce 2046, píše o muži, který se z 2046 vrátí. Přičemž on je tím mužem. Mužem, který cestuje vlakem bez konce, na cestě odnikud, nikam. Ve vlaku jsou ženy Chow-ova života, ztělesněné jako androidky. On se stále ptá na svou otázku, ale nedostává odpověd. Muž ve vlaku je Japonec, protože dcera majitele hotelu je do Japonce zamilovaná. Chow tak svým 2046 vytváří svůj vysněný svět, který je vlastně alegorií na jeho život, jeho pocity a vzpomínky. když znovu potká svou osudovou ženu, neuvědomí si nic a jde za svou minulostí... 2046 je nádherná melancholická podívaná se silnou hudbou, která vás dostane. Wong Kar-wai přestřihával a přetáčel tento film mnoho let, ale výsledek je krásný. Jde o nádherný labyrint o lásce, vzpomínkách a osudu. Když vás nedostane nádherná hudba a skvělý herci, možná vás probudí nádherná vizuální podívaná.Vizuální podívaná je ještě více poznat ve voyerských pohledech kamery. Jediná nevýhoda je možná větší překombinovatost a příliš mnoho žen, které se možná budou plést, ale vše jde zvládnout. Po dalším přemýšlení a rozhodování jsem se rozhodl pro 4*, které více trefují kvality filmu. ()

Rudovous 

všechny recenze uživatele

Wong Kar-wai mozna nekoho nudi, mozna pro nekoho jsou jeho filmy malinko neuchopitelne...a ja to chapu. Chapu ze ne vsichni maji pochopeni pro asijskou melancholii, estetiku a zvlastni zpusob vypraveni. Me je blizka, velmi blizka. Reziser pracuje skvele s hudbou i kamerou a hlavne herci. Tony Leung je vyborny herec ve vsech filmech co jsem ho zatim videl. Mysteriozni Meggie Cheung..., Ziyi Zhang je dobra herecka, ale co z ni tady reziser dostal...to je uchvatne. Zajimave jsou taky navrhy kostymu, hlavne ve futurysticke casti. ()

Galerie (81)

Zajímavosti (12)

  • Když film začali natáčet, fotograf z místních novin Sudden Weekly pronikl na plac. Po uvěřejnění záběrů interiéru hotelu Oriental ho dal režisér přestavět. Paparazzi se dostal na tři měsíce do vězeni za korupci. (imro)
  • Příběh byl původně o nájemném vrahovi, kterého měla ztvárnit japonská superhvězda Takuya Kimura a celé se to mělo odehrávat v hotelovém pokoji č. 2046. (imro)
  • Název filmu odkazuje na poslední rok předtím, než se Hongkong definitivně osamostatní. Velká Británie ho vrátila Číně v roce 1997. (imro)

Reklama

Reklama