Reklama

Reklama

2046

Trailer 1

Obsahy(1)

Příběh filmu 2046 navazuje na režisérův předchozí snímek Stvořeni pro lásku: hrdinou je tu opět spisovatel Chow Mo-wan, který se živí psaním novinových sloupků. Na začátku filmu, který je zasazen do roku 1966, se Chow stěhuje ze Singapuru do hotelu Oriental v Hongkongu, kde hodlá pokračovat v psaní o budoucnosti. Ve skutečnosti píše o minulosti: v jeho románu vyjíždí tajemný vlak do roku 2046. Všichni, kdo v něm jedou, chtějí nalézt ztracené vzpomínky. Obecně se totiž soudí, že v roce 2046 se nic nemění, ale nikdo to nemůže potvrdit, protože se odtamtud nikdy nikdo nevrátil. až na jednoho člověka, který tam byl a rozhodl se vrátit, protože se chtěl změnit. 2046 je však také číslo sousedního pokoje, jehož obyvatelka se stane Chowovou milenkou. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (135)

ladynka 

všechny recenze uživatele

Všechny filmy Wong Kar-Waie, které jsem dosud viděla, byly vizuálně krásné, měly zajímavé postavy a nápady. Tady mi režisér sice servíruje magické obrazy a ožívá motivy ze svých předchozích filmů, ale zároveň zhmotňuje postavy, které možná mají působit jen odtažitě a neosobně, jenže pro mě navíc vyznívají příliš povrchně (oproti upřímným zpovědím hrdinů Days of being wild, Chungking express, Fallen angels). Určitou jistotu by mohlo poskytovat herecké složení, ale moje oblíbenkyně Maggie Cheung se zde jen mihne, na afektovaný projev Zhang Ziyi jsem alergická a Tony Leung musí pronášet fráze jako: "Jsi ještě mladá. Máš život před sebou." Škoda. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Asi sem přesně nepochopil, co tim životem Tonyho Leunga chtěl Wong Kar-wai říct a často sem se ztrácel v příběhu, i když to se dělo jen na začátku a na konci, ale přesto to působí nesmírně zajímavě a hudba je jedním slovem vynikající, horší už ale je, že to působí i trochu přeplácaně a někdy zdlouhavě. Horší 4*, na mě až trošku přespříliš poetický a s moc beznadějnou atmosférou ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

FILMOVÝ SCI-FI MARATON 2023 – země č. 29: HONGKONG: Dnešní večer jsem se ocitl s filmovými hrdiny ve vlaku a zároveň v hotelu... až se mi (snad i právem) zdálo, že obě prostředí v rámci kreované a předváděné vize splývají dohromady, tak jako číslo pokoje tvoří v rámci symboliky spřízněnou duši s rokem vysněného života z budoucnosti. Život se do jisté míry neměnném fikčním světě zastavil, aby současně jako ten vlak běžel dál a v tomto paradoxním soubytí pohybu a pokoje nechal zaznívat oživené a znovu do mysle vstupující vzpomínky. Oslnilo mě audiovizuální zpracování tohoto cizokrajného filmového skvostu: promyšlené kompozice záběrů, stylizované pestré barvy a různá osvětlení, rámcující futuristické scenérie, nesmírně podmanivá hudba v pozadí mnoha scén... Ač se necítím jako ten pravý divák pro romantické filmy, celkem úspěšně ke mě doléhal i milostný příběh s nadpozemsky mířenou otázkou, nakolik je možné milovanou osobu nahradit (v budoucnosti dokonce přímo dokonalou androidkou?), později s vyústěním v další atraktivní motivy psaní románů či karetního hazardu. Snad jen toho sexu v jedné části na mě bylo trochu moc, ačkoliv ve dvou ze tří divočejších scén musím ocenit úžasně decentní způsob snímání skrze burácející se zdi a nábytek! Možná se mi párkrát zdál film příliš dlouhý či na takovou stopáž postrádající více silnějších okamžiků, ale prožitek z atmosféry a vnímání formy naštěstí pečlivě propojené i s obsahem, byl často magický. [85%] ()

FrodoF 

všechny recenze uživatele

Nádherný filmový zážitek od mistr honkongského filmu Wong Kar-Waye. Není lehké tento téměř bezpříběhový složitý film dokonale pochopit, pokud se ale ponoříte do jeho podmanivé atmosféry tak si toto mistrovské dílo opravdu vychutnáte (zvlášť na velkém plátně). Sekvence z vlaku do 2046 jsou taktéž velice působivé a jen tak na ně člověk nezapomene. Stejně tak herecké výkony, hudba a kamera jsou výborné. ()

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Wong tak trochu rozvetvil fantáziu spisovateľa a príbeh o nedosiahnuteľnosti a nenávratnosti stratenej lásky. Miesi svetom prázdna a každodennosti, pričom dôležitá je pre efekt skôr absorbčná hĺbka a akési precitnutie, v ktorom mu dopomáha samozrejme priama zahľadenosť na svet postáv a Umebajašiho emotívne inštrumenty. Lásku nahradil popudom pôžitkov a nie vždy sme si istý, či je to jeho umelecký výplod, alebo nekompromisné sito reality. Ide ale predovšetkým o silno pocitový feeling, ktorý Stvoreným pre lásku (2000) nerobí záslužilý komparz a kvitujem tak i za veľkú rozdielnosť spracovania medzi týmito snímkami. Proste aj divák, ktorý sa na tento film pozerá samostatne ho musí brať individuálne a vedieť jeho svetom recipročne nasiaknuť, keďže práve v emočnej anamnéze je jeho ručná synergia taká silná a podmanivá. 2046 je v podstate len akýsi symbol, rok, je únikom a návratom poznaného, kde sa po prebdenej ceste časom vraciame tam, kde nás to páli. A nevieme to zvrátiť. ()

Galerie (81)

Zajímavosti (12)

  • Režisér Wong Kar Wai byl za snímek nominovaný na Zlatou palmu v Cannes. Na předávání hongkongských filmových cen bylo 2046 úspěšné hned šestkrát, kromě jiného v hereckých kategoriích, a dalších šest šancí zůstalo neproměněno. (imro)
  • Příběh byl původně o nájemném vrahovi, kterého měla ztvárnit japonská superhvězda Takuya Kimura a celé se to mělo odehrávat v hotelovém pokoji č. 2046. (imro)
  • Název filmu odkazuje na poslední rok předtím, než se Hongkong definitivně osamostatní. Velká Británie ho vrátila Číně v roce 1997. (imro)

Reklama

Reklama