Reklama

Reklama

V Londýně řádí sériový vrah žen, jehož poznávacím znamením je pánská kravata, kterou zanechává pevně utaženou kolem hrdla svých uškrcených obětí. Policie je samozřejmě v pohotovosti, všechny stopy však naneštěstí vedou k nevinnému muži. Ten bude svou nevinu muset dokázat, nejlépe tak, že skutečného vraha vypátrá sám... Zběsilost je předposledním filmem mistra filmové hrůzy Alfreda Hitchcocka. Při jeho natáčení se po více než dvaceti letech, strávených v Hollywoodu, vrátil do Londýna, v němž prožil dětství a mládí a kde vznikla díla, jež ho proslavila. Scénář příběhu o londýnském škrtiči napsal Anthony Shaffer podle knižní předlohy Arthura La Berna. Před natáčením Hitchcock strávil více než šest týdnů vyhledáváním zajímavých a působivých londýnských lokalit, z nichž ve filmu uvidíme například Covent Garden či Newgateské vězení. Hlavní roli bývalého letce, obviněného ze série vražd, ztvárnil Jon Finch, který začínal jako divadelní herec a v době natáčení Zběsilosti měl za sebou již první výrazný filmový úspěch v Polanského Macbethovi. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (190)

Cimr 

všechny recenze uživatele

Ach ty ironické Alfredovy kriminálky, ve kterých je jednodušší zabít ženu, než sníst francouzskou večeři! Hned na začátku, když jakýsi politik demagogicky slibuje čistou Temži a právě po ní připlave mrtvé tělo, jsem měl radost, že Hitchcock i na konci své kariéry dělal filmy, jaké mám rád - politicky nekorektní, napínavé, originální, technicky brilantní a plné černého humoru. Dalším milým překvapením bylo, že Hitch zůstal i až do konce pokrokovým režisérem, nezamrzl někde v 50. letech; zobrazuje tu vraždy neobvykle naturalisticky, včetně odhalených poprsí. A hlavně - záporák v podání Barryho Fostera rozhodně není nějaké laciné strašidýlko, kterému by se dnešní divák smál, ale opravdu nechutně slizký psychopat. Takže já volám sláva - Alfred zůstal svůj, ale zároveň se mu i v pokročilém věku povedlo překvapovat. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Falešně obviněný muž na útěku vs cynický a šikovný sériový znásilňovač a vrah. Suverénně vyprávěný příběh se silnou scénou znásilnění (kterému chybí kopulační pohyby) a nočního výletu s mrtvolou na náklaďáku brambor. V mých očích filmu hodně škodí (černý) humor - speciálně inspektorovy kulinářské trable s manželkou bych z fleku škrtl. ()

Reklama

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Frenzy je jedním z posledních filmů Alfreda Hitchcocka a přestože se jedná spíše o krimi thriller věřte, že by klidně mohl konkurovat většině italských giallo. Sám velký Alfred si tímto kouskem opět navýšil svůj kredit, protože spousta jeho fanoušků se již začala smiřovat s tím, že poslední dobou točil jen velice průměrné filmy, které už ztráceli lesk jeho největší slávy. A čím, že si je Hitchcock opět získal? Rozhodně tím, že pořádně přitvrdil na pilu a divákům nabídl spoustu opravdu skvostných záběrů v kombinaci s velkou dávkou černého humoru. Přesně tak jak to mají lidé rádi. ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Hitchcock a jeho téma neprávem obviněného muže - no, tady tohle téma sic tvoří pozadí, avšak i z něj se tu lze čehosi dosíci. Samozřejmě, že se jedná především o jedinečný thriller, který ale přechází do bezchybné černé komedie naprosto nečekaně. Nejvíce na rozpacích jsem byl u pytlové scény, protože ty nohy vypadají dost děsivě, když však začnou onoho bonďatého psychopata "kopat", hrůza alespoň na chvíli "roztuhne" na lících. Dost potěší nemilosrdný přístup k ženským hrdinkám i zvláštní erotika - žádného mužského pak nepotěší zrůdná kuchařská experimentátorka, která dokáže pomučit na leccos zvyklý chlapský žaludek. ()

jojinecko 

všechny recenze uživatele

Vynikajúce krimi, okorenené poriadnou porciou čierneho humoru a na Hitcha v celku netypickou dávkou zobrazeného násilia. Niektoré scény patria k tomu naj čo kedy maestro natočil (scéna v nákladiaku)...Skvelý casting, najmä psychopat sa podaril:))) Nie je to síce perla typu "Vertigo", no Frenzy radím bezpochyby k tomu najlepšiemu čo Hitch natočil. ()

Galerie (110)

Zajímavosti (12)

  • Scéna, kdy kamera projíždí pod Tower Bridgem, musela být přesně načasována, neboť most se zvedá pouze dvakrát denně. K vytvoření této iluze bylo zapotřebí mnohonásobného zoomu, jelikož letadla mají přísně zakázáno pod mosty létat. ((mOnkey))
  • Scéna, v ktorej je Richard (Jon Finch) na večeri s manželkou (Barbara Leigh-Hunt), je podfarbená skladbou "Poem" od Zdeňka Fibicha. (ČSFD)
  • Během natáčení dostala Hitchcockova manželka Alma mrtvici. Natáčení a zejména samotného Hitchcocka to velmi poznamenalo. (ČSFD)

Reklama

Reklama