Reklama

Reklama

Srdce temnoty: režisérská apokalypsa

(festivalový název)
  • USA Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse (více)

Obsahy(1)

Dokument o udalostiach pri nakrúcaní filmu "Apocalypse Now", o Coppolovom boji s prírodou, vládou, hercami a samým sebou. Obsahuje aj filmy tajne nakrútené Elanor Coppolovou, Francisovou manželkou. (matriosa)

Recenze (59)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Jeden ze dvou dokumentů promítaných na letošním Visions of light představil v lektorském úvodu divadelní režisér M. T. Růžička. Všichni předešlí festivaloví lektoři dokázali promítání obohatit, režisér Růžička se hned v úvodu hrdě přiznal, že se na svou řeč v podobě výpisků či taháku nepřipravoval, a to plamennější a živelnější (ale rozhodně zajímavý) byl jeho projev. V jednom však neměl pravdu, film Apokalypsa po tomhle dokumentu určitě vidět nemusím. Visions of light 2011, 11. listopadu ()

jojinecko 

všechny recenze uživatele

Apocalypse Now nebolo len zjavným aj metaforickým peklom Vietnamu a ľudskej individuality, viac krát som si pri pozeraní filmu vravel, že toto môže natočiť len génius/šialenec. Hearts of Darkness nám odkrýva postupne Coppolovu posadnutosť, pochyby, šialenstvo, suicidálne tendencie a hlavne vášeň (alebo aj to aká veľká sviňa vedel byť Marlon Brando:). Neuveriteľne zaujímavé scénky, ktoré ozrejmujú problematické natáčanie, celkový backround tohto veľdiela a vytvárajú tak hodnotný "doplnok" k filmu samotnému. ()

Reklama

Autogram 

všechny recenze uživatele

Nie je ľahký ten režisérsky chlebíček, keď máločo vychádza podľa predstáv. V tom mal Coppola úlohu ešte ťažšiu, keď si všetko sám financoval a na mieste upravoval scenár. Dalo mu to ale viac tvorivej slobody a výsledok stojí za to. Najviac ma prekvapilo, ako najväčšia hviezda filmu za najväčšie peniaze Marlon Brando prišiel na natáčanie nepripravený a nadmerne pribratý, čo sa nehodilo podľa predlohy. Záverečné scény tak trpia najväčšou improvizáciou. Dokument je výborný a prezrádza o filmovaní všetko, čo nás zaujíma. Vždy ma fascinovali zábery, ako lietajú vrtuľníky, všetko vybuchuje, a pritom vidím v zábere chlapíka, ktorý ma v ruke tlačítka a všetky neškodné výbuchy v správnom čase spúšťa. –––– Bolo to šialené. A naše natáčanie sa veľmi podobalo pôsobeniu Američanov vo Vietname. Boli sme v džungli, bolo nás priveľa, mali sme k dispozícii priveľa peňazí aj vybavenia, a postupne sme zošaleli. ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Zákulisní příběh jednoho z nejvíc ceněných filmů všech dob ho dělá ještě o chlup šílenějším a odkrývá jako jedno velký riziko. Adaptaci díla J. Conrada, která se málem dočkala vize od jmen jako Welles či Lucas, nakonec jako “idiodyssey” převzal úspěchem opojený, ambiciózní a nezastavitelný Coppola. Ten pak čelil všem možným stressům a děsům, failu pozérství, proces vyžadoval neustálý krizový management, pro mnohé účastněné bylo natáčení APOCALYPSE NOW (neboli APOCALYPSE WHEN?) svým způsobem i prožitím si postav a děje. A jste-li geek anebo ne, tohle je rozhodně ten film o filmu, co stojí za to promítnout si po filmu (před případnou přeprojekcí). ”I tell you from the bottom of my heart that we are making a bad film. This film is a $20 million disaster. Why won’t anyone believe me?” ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Conradovo "Srdce temnoty", které lokalizuje černou díru úniku do tmy, jako prehistorického zla, jsem četl několikrát. Pokaždé jsem ho však nahlížel jinde. Možná to není má chyba, možná toto "srdce" bije na různých místech. A možná také, jak soudí Matty *****, smýšlí podobně jako pan Kurtz každý vůdce, diktátor či režisér. Girondista Pierre Vergniaud, řekl kdysi slavnou (dnes okřídlenou) větu, že revoluce jako Saturn požírá své vlastní děti (La Révolution est comme Saturne: elle dévore ses propres enfants); ona černá díra bude nejspíš zde: šílenství bez budoucna, bez nových pokolení, zisk něčeho vytouženého, co posléze rozleptá člověka zevnitř a zničí a zničí všechny jeho plodivé síly. Film "Apocalypse Now" ani dokument o jeho natáčení netrefilo přesně do středu (srdce) tmy, ale ještě může. Pozn.: Ostatně jinou představu (ve výrazu i obsahu) o ničen toho, co bylo počato má Rubens i Goya. ()

Zajímavosti (3)

  • Název filmu je narážkou na román Heart of Darkness (Srdce temnoty) od polského anglicky píšícího spisovatele Josepha Conrada, který byl hlavní inspirací pro Apokalypsu. V tomto románu se námořník vydává po řece Kongo do vnitřní Afriky, aby tam našel Angličana, ze kterého se stal náčelník divochů. (gjjm)

Reklama

Reklama