Režie:
Woody AllenKamera:
Carlo Di PalmaHrají:
Woody Allen, Diane Keaton, Lynn Cohen, Ron Rifkin, Alan Alda, Anjelica Huston, Zach Braff, Aida Turturro, Jerry Adler, Wendell Pierce, Ira Wheeler (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Nakladatel Larry Lipton (Woody Allen) žije již drahně let ve šťastném manželství s energickou a podnikavou Carol (Diane Keatonová). Jednoho dne se seznámí se svými sousedy, postarším a zdánlivě vyrovnaným a spokojeným manželským párem Houseových. Krátce nato paní Houseová umírá na srdeční záchvat, ovšem Carol začne, více méně bez důvodu, podezřívat postaršího sympatického pána z rafinované vraždy vlastní manželky. Sice nemá ani ponětí o tom, co by mohlo být motivem zločinu, ale vedena ženskou intuicí se přesto na vlastní pěst pouští do vyšetřování. Slídí v sousedově bytě, sleduje jeho milenku a postupně přinutí ke spolupráci nejen přátele, ale i manžela, který je vším možným, jen ne prototypem neohroženého detektiva. K překvapení všech, a konečně i Carol samotné, se její podezření ukáže jako opodstatněné. Nebyla to nehoda, byl to zločin! Zdá se být více než jisté, že jednou mrtvolou to neskončí... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (175)
Tak Wudy Allen jednak v akomsi rozhovore uviedol,m ze uznava reziserskeho velikana Ingmara Bergmana - no a podla mna Bergman rezisersky W. Allena hodne ovplyvnil. Tuna reziser W. Allen natocildalsi svoj genialny krimi film, kde sa riesi Vrazda. V takom Radio days 1987 sa neriesilo, nic, len akasi nostalgia za starymi radiami - a podla mna to bol teda ubohy namet na film, a bez ohladu na to, ze Allen bol a je talent, som film zjebal pod ciernu zem a myslim si, ze ide o kurevsky precenovane dielo. Tuna vsak Allen trafil hlavicku po klinci, teda pardon, to mi zase uslo, samozrejme naopak. do cierneho, film ma tah na branku, dialogy su perfektne, a ako je tomu u Allena zvykom, nechyba inteligentny humor. Niektore Allenove filmy su nudou aj pre mna /What´s Up, Tiger Lilly 1966, Interiery 1978 Zari 1987, Nepijte vodu 1994/, ale tu nuda bola nekompromisne stalacena a a nedostala sancu. Fakt ako, Zelig, Vsechno co jste chteli vedet o sexu ale blai jste se zeptat, tento Manhattan- to su genialne filmy slavneho neurotika : 100 % ()
Opět jsem si potvrdila, která allenovka je moje nejoblíbenější...hned ta první, kterou jsem viděla (a už tenkrát, angličtinou nevládnoucí, jsem Tajemnou vraždu zbožňovala). Kdoví, v čem tkví její kouzlo, protože se celou dobu tváří jako obvyklé, ničím nevybočující Woodyho dílo. Především je to můj feel good movie. A pak asi od všeho trochu: mix žánrů, dějiště (podzimní New York), hlášky (Larry, I think it's time we reevaluated our lives.-Larry: I've reevaluated our lives. I got a 10, you got a 6.) a především mimořádný herecký ansámbl, který se navzájem úžasně doplňuje (viz scéna fingovaného telefonátu). Největší pozornost upoutává Diane Keaton a přijde mi skvělé, jak je jí Woody rovnocenným parťákem, nesnaží se jí přehrát a drží se v pozadí až do chvíle, kdy se zapojí do pátrání, film se rozjede a začne být krom jiného i napínavý. Závěrečný dialog to korunuje (You've got to be kidding. Take away his elevator shoes and his fake suntan and his capped teeth...and what do you have?-Carol: You.). ()
Rozhodně to není Woody Allen, který by mě dostal. Ten příběh sám o sobě není špatný, děj má docela dobrý, skoro až nečekaný vývoj, ale v tom allenovském stylu mi to najednou moc nesedělo. Allenova postava mi tam přišla skoro zbytečná a nudně allenovská. Tohle jsou ale čistě mé subjektivní pocity, které mi sledování kazily. ()
Do detailu promyšlený střet žánrů, nabízející humornou procházku tmavými zákoutími manhatannského hotelu, ve kterém se udála vražda. Skvěle funguje všespojují hudba, reportážní "neposedná" kamera, na kterou jsme z některých Woodyho filmů tak dobře zvyklí. Slovní přestřelky nikdy nevypadaly lépe. Když nechám stranou Woodyho "novou" produkci (od 2000), pro mě jasně nejlepší Allenův film. ()
Pre dve tretiny su uzasne. Hrave, zabavne aj napinave. Chemia medzi hercami je neodolatelna a Diane Keaton absolutne ruluje. Po odhaleni vo vytahu vsak tomu spadne retaz a posledna tretina nefunguje idealne. A nepomozu ani cool scena s telefonom ani pocta Wellesovi (dost zle natocena mimochodom). Silnych 7/10, no dlho to bolo na hranici totalneho nadsenia. ()
Galerie (20)
Zajímavosti (18)
- Woody Allen sa takisto inšpiroval dvoma klasickými noirami: The Lady from Shanghai (1947) a Double Indemnity (1944), ktoré sú mimo toho ospevované aj v samotnom filme. (ČSFD)
- Jako obvykle v Allenových filmech, je alespoň jedna z ženských postav spisovatelka. V tomto filmu je to Marcia Fox. (don corleone)
- Průběh natáčení provázel konec vztahu Woody Allen - Mia Farrow a místo natáčení byl v neustálém obležení papparazzi. (kenny.h)
Reklama