Reklama

Reklama

Na hraně

(festivalový název)
Trailer

Obsahy(1)

Fikretin život je odmala podbarven hlukem aut, která s neměnnou pravidelností křižují dálnici pod okny bytu, kde vyrůstala a kde nyní žije s manželem Halilem. Na první pohled monotónní rachot pro ni má ale zvláštní význam. Jeden zvuk motoru je totiž jiný a značí radostnou událost – Halil se vrací domů z cest. V jednu chvíli ale začne být čekání na toto znamení až příliš dlouhé a mladá žena se začíná obávat nejhoršího. Dny nejistoty jsou odpočítávány hlasitým silničním metronomem a rodiče ani kamarádka ho nedokážou přehlušit. Fikret se ztrácí nejdříve v prázdném bytě, pak i ve vlastních vzpomínkách a představách, kterými si snaží zpřítomnit manžela, nebo alespoň šťastné dětství. Celovečerní debut turecké režisérské dvojice zachycuje stesk po milované osobě netypicky, o to však naléhavěji. Filmovou hudbu nahrazuje drásající a neustále se opakující zvuk motorů, rozléhající se bytem, jenž je vynalézavě pojat coby labyrint důležitých okamžiků jednoho lidského života. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1)

javak810i 

všechny recenze uživatele

Musím poděkovat velmi nepohodlným židlím v Lázních III a tomu, že moje řada byla čirou náhodou tou nejobsazenější v sále. Bez toho bych totiž film nedokoukal, protože bych buď usnul, nebo odešel dlouho před koncem. K mé smůle jsem byl tedy vydán na milost tomuto společnému dílu dvou tureckých režisérů v celé jeho délce. A jaké to bylo? Ještě před samotnou projekcí nás uvaděčky vnadily na údajně "ohromující audiovizuální zážitek" a "mistrovskou kameru". Svou troškou do mlýna posléze ještě přispěl jeden z tvůrců výrokem, že si prý tento film žádá svůj čas a divák si nejprve musí zvyknout na jeho tempo. No, skvělého audiovizuálního zážitku se očividně docílí tím, že z filmu vypustíte jakýkoliv soundtrack či hudební podklad a klíčem k mistrovské kameře je pevný stativ a záběry tak dlouhé, jak vám to jen schopnosti amatérského obsazení dovolí. A co se tempa týče, být senilním staříkem, který u běžných filmů nestíhá vnímat, co se v nich vůbec děje, asi by mi to vyhovovalo. Ale takhle je to bohužel jen obrovská nuda. I když možná to je právě ten čas, který si film podle jednoho z režisérů žádá. Uvidím tak za 60 let. No dobře, možná si říkáte, že to třeba zachránil poutavý příběh nebo úchvatné herecké výkony. Kéž by. Film je ve zkratce o tom, že jedna ženská má manžela, který jezdí s náklaďáky, a co byste neřekli - jednoho krásného dne si opět odjede, ale už se nikdy nevrátí! (spoiler alert) Jeho manželka, Fikret, z toho upadne do deprese, a to ji vydrží prakticky po zbytek filmu. Ještě se do toho nějak prolínají vzpomínky z dětství a tak, ale to už není moc podstatné. Hlavní je fakt, že při sledování tohoto filmu máte pocit, jakoby Fikretiny depresivní stavy nebyly ničím proti tomu, co právě prožíváte. A herecké výkony? Ty už shrnu pouze tímto prohlášením: Už nikdy nebudu nadávat na Ulici. Jak už jste z mého komentáře asi usoudili - filmy stojí za hovno. Ale aspoň si díky němu uvědomíte jednou krásnou věc, a sice jak je čas relativní. 83 minut se může zdát na celovečerní film jako krátká doba, avšak u tohoto snímku vám to přijde jako celá věčnost. ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama