Režie:
Alfred HitchcockKamera:
Robert BurksHudba:
Bernard HerrmannHrají:
Henry Fonda, Vera Miles, Anthony Quayle, Harold J. Stone, Charles Cooper, Esther Minciotti, Doreen Lang, Nehemiah Persoff, Alfred Hitchcock, William Hudson (více)Obsahy(2)
Manny Ballestero je počestný pracovitý hudebník učinkující ve Stork klubu v New Yorku. Když jeho žena potřebuje peníze na zubního lékaře, vydá se do místní pojišťovny, aby si vypůjčil na její pojistku. Zaměstnanci pojišťovny jej ale omylem začnou považovat za lupiče, který je v minulém roce přepadl, a zavolají policii. Film je skutečným příběhem, který Manny a jeho rodina prožili. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (147)
Je to také, akési nijaké. Priebeh samotnej story uveriteľný, celé je to postavené na dialógoch, no od drámy bohužiaľ očakávam viac. Samotný film tohto žánru jednoducho nemôže len tak "prebehnúť" bez toho, aby to vo mne niečo nezanechalo. Obzvlášť, keď má samotný tvorca v rukách tak silné karty, ako je "skutočný príbeh", opierajúci sa o krivdu jednotlivca. Na jedno sledovanie dobré, no dobré je na "trojku". Bez popudu emócii to skrátka nejde ... ()
Vězte, že je skutečně nepříjemné, pokud zamíříte takhle z práce domů, těšíte se za ženou a dětmi, když tu vás přede dveřmi zastaví policie, vsadí mezi sebe do auta a začnou s vámi objíždět svědky, kteří vás svorně identifikují jako nebezpečného zločince. Dostanete se do cely a... Ano, připadali byste si jako hrdinové z filmů Alfreda Hitchcocka. Tentýž osud totiž potkal poctivého hudebníka Mannyho Balestrera, kterému se toho večera zhroutily všechny dosavadní jistoty a on čelil zcela nepochopitelnému obvinění z loupežného přepadení. Alfred Hitchcock jeho příběh natočil podle skutečné události, které se věrně drží a celému příběhu se snaží vtisknout punc dokumentárnosti. Sleduje hrdinu nejen během oné první krizové noci ve vězení, ale i nadále, když si shání právníka, chystá se na soud a ze všech sil bojuje za záchranu dosavadního života, zatímco jeho žena pod tlakem událostí začíná šílet. Hitchcock umožňuje se s Mannym v podání brilantního Henryho Fondy naprosto ztotožnit, celý příběh sleduje jen z jeho perspektivy a pomocí pečlivě komponovaných kamerových jízd a promyšlených záběrů zprostředkovává všechno zoufalství a beznaděj. Společně s Mannym cítíte palčivou bezohlednost pokryteckého okolí, když vám nikdo z těch usmívajících se mužů zákona nevěří, že jste jen nepravý muž... ()
Ja si myslím, že veľkosť perfekcionistu alebo filmového umelca je aj vytvoriť ukážkové dielo "nie z jeho kuchyne". Keďže sa takmer bezvýhradne inšpiruje skutočnou udalosťou, všetky ostatné atribúty či už napätia sa znižujú, čo nie je nikoho vina. Tuto ale máme možnosť nahliadnuť do hĺbky nevinného muža (skvele zahraného Henry Fondom) a takisto civilného sveta (ktorý nie je vôbec ružový a málokomu vonia). Čiže podstata tohto príbehu je silná a má skutočnú hodnotu. ()
Vynikající Henry Fonda v netypickém "Hitchcockovi". Je to svým způsobem hraný dokument o skutečné události.... Svojí atmosférou na mě filmy-noir obecně nepůsobí. Prostě to není můj šálek čaje. Proto je to u mě 70% ...... P.S. "Hitch" mě v tomhle filmu "naštval". Při dvojím příchodu hrdiny domů - otevře před kamerou dveře, kamera popojede za ním, on se otočí, dveře zavře kameře před nosem, ale dveře nikde. Jen zámek cvakne ... Pokud to měl být dokument bez stylizace, tak tenhle "fígl" si mohl odpustit...... To je ale jen taková amatérská připomínka, která mého oblíbeného režiséra určitě nevyvede z míry :) ()
Netypický Hitchcock, ktorý sa drží námetu podľa skutočnej udalosti. Aj napriek pevne stanovenej predlohe sa nemôžem ubrániť pocitu, že sa z toho dalo vytrieskať viac. Filmy o krivo obvinených ľuďoch často disponujú silným príbehom a veľkou emotívnou stránkou, v tomto prípade však zostal len ten silný príbeh. Úvod a záver sú veľmi dobré, stred snímku sa trochu vliekol. Našťastie slušný pozitívny dojem zachránila obrovská charizma H. Fondu a výborná noirová atmosféra, ktorá obraz bezmocnosti hlavného hrdinu pekne dotvárala. 75/100 Videné v rámci Season Challenge Tour. ()
Reklama