Reklama

Reklama

Vesmírná bitva

(neoficiální název)
  • Japonsko Učú daisensó (více)

Obsahy(1)

Země je opět napadena mimozemšťany, kteří protentokrát pochází z planety Natal. Ovládnutí planety ale nebude jednoduché, nejprve si nepřátelská rasa vybudovala základnu na Měsíci a ještě  před útokem se musí vypořádat s lidskou posádkou, která přiletěla ve dvou raketách. Kdo zvítězí? (Kmotr76)

Recenze (9)

dennykr 

všechny recenze uživatele

Tohácký scifi ftw teda. Battle in Outer Space je takovej koncentrát Toho (sic!) nejlepšího, co studio žánru přineslo. Začíná mimozemská invaze a Japonsko stojí v centru pozemských snah situaci zvrátit, klasika. // Pokud se nepletu, jde o jeden z prvních filmů, ve kterém začíná kreativní duo Honda a Sekizawa zužitkovávat média jako prostředek všudypřítomné narace. Už Godzilla nebo The Mysterians tu možnost občas využijí v kontextu Japonska, ale až Battle in Outer Space vytváří opravdu globální krizi kompletně zprostředkovanou skrze spousty mediálních vsuvek – montáže tisku novin, titulků, jednání OSN, ale také televizních reportérů po celém světě informují o hrozícím nebezpečí. Tyhle scény mají čtyři funkce. (a) Ukazují, že hrozba je globální, takže stupňují napětí, nebezpečí totiž hrozí celé planetě! (b) Zpřehledňují! Krátké štěky reportérů nebo delší jednání Organizace spojených národů slouží i k rekapitulaci proběhnuvších událostí. Pokud divákům něco uniklo, po dvaceti minutách přichází mediální nebo politická montáž. (c) Budují očekávání směrem kupředu – nadhazují možná řešení situací a nechávají diváka hádat, jakou cestou se vyprávění bude ubírat. (d) Rytmizují! Oddělují od sebe narativní bloky řízené krátkodobými cíli. Schůze tak ohraničují menší celky vyprávění. Podíváme-li se na další Tohácká scifi, tak zjistíme, že fungují podobně. Mothra versus Godzilla s tím pracuje systematicky, protože se tématu japonských médií věnuje důkladněji, ale King Kong versus Godzilla nebo Invasion of Astro-Monster pak zapojují jak montáže novinových titulků, tak schůze politické reprezentace a vždy plní některé – nebo všechny – z těchto funkcí. // Když jsem u toho zobecňování, tak dlouho trvá, než se ukáže nějaká osobní rovina vyprávění. Ba co víc, není jasné, kdo je hlavní postavou! Jako první se ustaví nepřátelská tělesa a dalších dvacet minut se formuje extrémně obecný subsvět Země. Takže řídící je velmi hrubý konflikt Lidé x Mimozemšťané a právě ve 20. minutě se oddělí první individuální postava. Paradoxně nejde o hrdinu, ale doktora Ahmeda, jenž se stane loutkou nepřátel. Posloupnost obecné -> individuální: Mimozemšťané -> Ahmed následuje druhá strana o dvě minuty později, kdy se konečně objevují dva hrdinové v civilu a vyznávají si lásku. Trvá tedy nějakou půlhodinu, než se začnou vyčleňovat mikrosvěty a rozhodně ne nijak důkladně. Jsou definovány na dost povrchní úrovni, ale slouží hlavně jako způsob, jak zaháčkovat divákův zájem o vyprávění. Jeden pár a společný přítel, kterého unesou mimozemšťané – bum, drama! // Samozřejmostí jsou nádherné tokusatsu ataky na nevinné budovy, a hlavně brilantní práce se stylem. Troufnul bych si tvrdit, že Honda byl jeden z nejvíce podceňovaných a verzatilních tvůrců. Zatímco Godzilla nebo King Kong versus Godzilla experimentují s prostorem, All Monsters Attack je plný až parametrických vzorců, tak Battle in Outer Space exploatuje širokoúhlý formát s barvou. Většina kompozic je až obsedantně symetrická, barevně vyvážená a prakticky neuhne z nastaveného konceptu. Je to krásný. () (méně) (více)

Spinosaurus 

všechny recenze uživatele

Konečně už vím, odkud Michael Bay ve svém Armageddonu opisoval. Vypusťte si z tohoto filmu mimozemšťany a máte Armageddon 1. Země je v nebezpečí a tak lidstvo vypraví na měsíc dva raketoplány. Přistanou na měsíci a použijí stejné přepravní vozidla jako v pozdější remaku. Jednu chvíli dokonce použijí trisky. To když je vozovka nesjízdná - opět přesně stejná scéna jako v v Bayově filmu. Pak už se do toho vloží mimozemšťané a film jde svou cestou. Na tomhle filmu se mi líbí prakticky vše. Honda nám opět ukázal, že ničit Tokio lze i bez Godzilly. Opět namíchal sympatický guláš, do kterého vložil ty nejroztomilejší klišé spojené s emzáky. Máme tu ovládání mysli, lazery, bitvu vesmírných stíhaček, mothership atd. K dokonalosti už chybělo jen nějaké monstrum (a možná Hondova specialita - domorodci, i když nevím, co by tady dělali :D). ()

Reklama

kaylin 

všechny recenze uživatele

Díky barvě a kvalitní kameře se na film neskutečně dobře kouká a i přes své stáří nevypadá špatně, což se nepodařilo filmům mnohem mladším. Trikové sekvence jsou výborné, vůbec nevadí, že se místy jedná o miniatury. Navíc se povedlo krásně udělat prostředí Měsíce, nemluvě pak i o laserových paprscích, které opravdu jakoby prořezávaly vzduch. Od Hondy je to zase něco trochu jiného a já musím říct, že tahle jeho verze sci-fi na Měsíci se mimozemšťany se mi hodně líbila, ač sami mimozemšťané zde nejsou nic moc. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Iširo Honda si snáď nemohol vybrať lepšieho machra na špeciálne efekty, ako jeho dlhoročného spolupracovníka Eiji Tsuburayu. Tento pán bol vskutku majstrom, jeho triky ostávali na plátne stále iba trikmi a práve to posúvalo všetky tieto špecialitky od Hondu a iných, do nereálneho sveta plného dobrodružstiev, až romantickej akcie ( či už v kozme alebo na zemi ) a logických dier, ktoré ale toho pravého fanúšika netrápia. Spektakulárna podívaná. ()

PanCitron 

všechny recenze uživatele

Americký název: Battle in Outer Space. Součást tvz. "Toho´s space opera trilogy"(další filmy The Mysterian (1957) a Gorath(1962)), kde svět obvykle čelí útokům z vesmíru. Tentokrát to jde o útok rasy z planety Natal, kteří si vybudovali základnu na Měsíci. A samozřejmě, krom klasické destrukce přijde věc i na nějaké to vymývání mozků, hrdinskou oběť, super-laser a vážně povedené vesmírné souboje. Rozhodně nemůžu tvrdit, že bych se u toho (úmyslně/neúmyslně) nebavil ()

Galerie (15)

Zajímavosti (5)

  • Americká premiéra se konala dne 8. 7. 1960 v New Yorku spolu se sci-fi filmy Escapement (1958) a 12 to the Moon (1960). (Zdroj: en.wikipedia.org
    (Kmotr76)
  • Externí záběry vědeckého centra byly natočeny v Japonsku v Národním olympijském stadionu, který byl postaven v roce 1958. (Zdroj: wikipedia.org)
    (Kmotr76)
  • V původním scénáři měli mít mimozemšťané chapadla, později měli připomínat hmyz a používat tanky ve tvaru brouků. Tyto návrhy byly zrušeny kvůli nedostatečným technologiím, díky kterým by monstra nevypadala realisticky. (Zdroj: en.wikipedia.org)
    (Kmotr76)

Reklama

Reklama