Režie:
Tobe HooperKamera:
Matthew F. LeonettiHudba:
Jerry GoldsmithHrají:
Craig T. Nelson, JoBeth Williams, Beatrice Straight, Dominique Dunne, Oliver Robins, Heather O'Rourke, Michael McManus, Virginia Kiser, Martin Casella (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Poklidný život jedné kalifornské rodiny naruší síly z onoho světa, které se zabydlí v jejím domě na předměstí. Zpočátku jsou vetřelci jen dva, ale brzy se celý dům změní ve strašidelný zámek. "Návštěva" se v žádném případě nechová přátelsky - a naší nešťastné rodince nejspíš nezbude nic jiného, než co nejrychleji vyklidit pole, aby nepadla za oběť přízrakům. Poltergeist je fascinující, hrůzostrašná a hlavně dynamická podívaná, která vám naočkuje koňskou dávku napětí. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (422)
Hororová klasika, která už v dnešní době tolik nedokáže diváka zaujmout. Od spojení Hooper a Spielberg jsem čekal, že se aspoň trošku budu bát, ale Poltergeist na mně působil až moc směšně a bral jsem to spíše jako komedii, ale ve své době věřím, že to byla solidní pecka. Zub času se prostě projevil. ()
„They're here.“ Zvláštně rozpolcený horor, který se vzorově osmdesátkové yuppie rodince a jejímu životnímu stylu (racionalita, pragmatismus, odtržení od přírody, která nyní v podobě dotěrných komárů a lidožravého stromu vrací úder) zprvu vysmívá, posléze skrze ale skrze její neštěstí obhajuje právě ty hodnoty, na nichž reaganovská Amerika stála (dvojznačně vyznívá využití paranormálních jevů jako podnětu k navracení postav do doby, kdy ještě „věřily na zázraky", jak říká Diane). Podobně film nemá jasno v tom, zda by se divák měl duchů bát, nebo s nimi soucítit, protože jsou – dle jasnovidkyně – tak osamocení. Možná obojí, jenomže ty přechody od family-friendly zábavy, udržující nás v iluzi, že vlastně o nic nejde, k brutálnímu hororu, kdy se postavám odlupuje kůže z obličeje (a připomínají flákotu masa, kterou se chystaly zkonzumovat, což nevím, zda měla být nějaká sofistikovaná kritika konzumerismu), projevující se i proměnlivým stylem (naléhavé detaily x celky s více plány akce), nejsou příliš jemné. Vyrovnaný není film ani rytmicky (zpomalují jej dlouhé vysvětlovací pasáže, vyprávění pokračuje v „nastaveném čase" poté, co bylo vše podstatné dořečeno), ani z hlediska triků (některé jsou stále působivé, jiné, jako digitální tornádo, vyvolávají úsměv). Třebaže v sobě Poltergeist obsahuje to nejlepší z tvorby Stevena Spielberga i Toba Hoopera, nedaří se mu oba přístupy spojit tak, aby to nepůsobilo rušivě. 70% Zajímavé komentáře: JFL, DaViD´82, Jordán, Slasher, zputnik, Cimr ()
║Rozpočet $10,7milióna║Tržby USA $76,606,280║Tržby Celosvetovo $123,606,280║ Horrorová Klasika dosahujúca takmer pompézne rozmery slávnejšieho Vymítača diabla! Po dlhých rokoch som sa k tomuto filmu vrátil a jasal som nadšením ako perfektne dokázali tvorcovia na tú dobu tento horror zvládnuť. Rovnako ako príbehová stránka je aj technická ozdobou filmu, taktiež niektoré momentky sú až nepekne stiesňujúce a vytvárajú siný efekt strachu. Samozrejme že nechýba tu aj trochu naivity ale našťastie je to v znesiteľných medziach, lebo neznáme herecké obsadenie tu podáva nadštandartne výkony. /95%/ ()
Škoda, že jsem se k tomuto "hororu" nedostal jako dítě - to by se to hezky bálo a uvozovky by nebyly namístě. V mém současném věku (a dnešní době) mi však Poltergeist připadá spíše jako hororový film pro celou rodinu ve stylu The Peanut butter solution. Přesto se i po letech jedná o docela dobrou podívanou. ()
Film má špičkovou technickou stránku (tam je nejvíce vidět práce Spielberga) a nominace za vizuální a střih zvukových efektů je myslím naprosto zasloužená. Konec je doslova smršť režijních nápadů, různých vizuálních vychytávek a po celou dobu filmu můžeme pozorovat mistrně udělané scény se světly. Možná kdyby měl rychlejší tempo, na hodnocení bych přitlačil. ()
Galerie (93)
Photo © Metro-Goldwyn-Mayer (MGM)
Zajímavosti (67)
- Malá Carol Anne ve filmu čelila mnoha „dospělým“ hrůzám. Figura klauna, který se ve filmu nachází, ale představuje dětské strachy samotného Spielberga. (Pavlínka9)
- Při nahrávání hudby použil Jerry Goldsmith šestasedmdesátičlenný orchestr a šestnáctičlenný hlasový sbor. [Zdroj: měsíčník Cinema 11/99] (Locksley)
- S údajným prekliatím filmu súvisí aj fakt, že keď si po prvom natáčacom dni skontrolovali kameraman a jeho asistenti natočené zábery, zistili, že sú prázdne. Páska pritom bola založená správne. (8HitBoy)
Reklama