Reklama

Reklama

VOD (1)

Některé dny jsou důležitější než jiné... Stává se, že některý den vydá za mnoho jiných. Dnes musí Henry Hackett (Michael Keaton), redaktor newyorského bulvárního plátku, učinit několik zcela zásadních rozhodnutí. Jeho žena, novinářka v pokročilém stupni těhotenství, má před sebou své vlastní naléhavé uzávěrky. Henryho šéfová (Glen Closeová), vedoucí redaktorka, dospívá k životní krizi. Její nadřízený (Robert Duvall) se právě dozvídá, že je vážně nemocný. K tomu všemu jsou jejich noviny právě na horké stopě případu, který by mohl odhalit jeden velký skandál a osvobodit dva chlapce, nevinně obviněné z vraždy. Musí se však stihnout uzávěrka! S tikajícími hodinami roste napětí všech, nervy pracují na plné obrátky a někde uprostřed tohoto chaosu nastávají okamžiky, které změní životy těchto lidí navždy. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Recenze (59)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Ja som od Novín absolútne nič neočakával, videl som ich v dobe, keď som ani nevedel, kto je Ron Howard. Lenže práve jeho všestranný cit pre akýkoľvek žáner je príčinou, že sa pri jeho filmoch málokedy nudíte a v prípade Novín budete príjemne prekvapení tempom, ktoré sa v tomto subžánri len tak nevidí. Všetko umocňuje ešte vynikajúce hviezdne herecké obsadenie a inteligentný scenár, takže keď si to dáme dokopy, nič iné, ako vynikajúce kino vzniknúť nemohlo. Podobný film: Broadcast news. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Jedno vím zcela jistě, že já bych rozhodně v žádné redakci jakýchkoliv novin nikdy nechtěla pracovat. Napětí, rivalita, neustálé se honění za senzacemi, které by upoutaly co nejvíc čtenářů, by nebyla v žádném případě moje parketa. A ten neustálý boj se svým svědomím, potlačit ho a nechat u ledu, jo pak by to možná šlo. Henry to snad ustane, ale nebude to mít jednoduché a ty nervy s tím spojené mu vůbec nezávidím. Michaela Keatona mám ráda, hrál toho svého redaktora Henryho moc dobře a co nemohu filmu určitě v žádném případě upřít, byla velmi dobře vystavěná gradace filmu, která mě ale stejně o čtvrté hvězdě nepřesvědčila, škoda. Ale "noviny" kvůli tomu nepřestanou vycházet. ()

Reklama

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Přes všechny sympatické postavy a herecké kvality většiny osazenstva včetně pana režiséra Howarda musím říct, že jsem čekal trochu víc. Ne o moc, ale trochu. Celé to bylo příjemně obyčejné, ale špetka něčeho navíc mi tam prostě chyběla. Samozřejmě, jako film do televize na sobotní odpoledne, kdy jsem ho tuším viděl, to je perfektní zábava, ale do kina bych na to opravdu nešel (popravdě nenašel bych důvod:)). Trochu to působí i jako hra na jistotu, protože tu je jednoduchý příběh novináře a jeho boj za pravdu, přestože je v tom boji prakticky nepodporován z vyšších míst. ()

Aelita 

všechny recenze uživatele

V práci jakýchkoliv sdělovacích médií existuje prvek bulváru, který u samotného bulváru dosahuje maxima, a v samotné činnosti zpravodajů tak existuje menší nebo větší podíl paparazzionismu neboli slušněji řečeno hledačství pokladu, senzace. Čím více existence média a zpravodaje (novináře, fotografa, kameramana atd.) závisí na výdělku, tím menší roli hraje etika, pravda a ohled. Hlavní pro média ve skutečnosti není samotná informace a její maximálně objektivní a hluboké zpracování a šíření – to si může dovolit pouze nezávislý filosof nebo speciálně za to placený sociolog. Hlavní pro média, obzvlášť ta samoživící se, je novota, ojedinělost a rychlost. Nakolik tomuto tlaku peněz, mechanismu fungování média a potřebě šíření samotné informace nebo moderně řečeno memu podlehne každý konkrétní mediální pracovník, je dáno jeho vlastním světonázorem, životními potřebami a okolním děním. Tento film je hlavně o samotných novinářích a jejích postojích spíše než o novinách a o zprávách, a spíše než mechanismus novinového vydavatelství ukazuje vnitřní "kuchyň" jeho pracovníků. Film sice má všechny složky, počínaje zajímavým tématem a zkušenou režií a konče slušným obsazením, ale nakonec pro mne ztratil na přílišné snaze vměstnat do filmových 24 hodin maximum novinařiny. V tomto případě by filmu prospělo vyčištění a vykrystalizování anebo prodloužení do menšího seriálů. ___ V tomto filmu z roku 1994 jsou přítomny známky nastávajících změn, jejichž výsledek je dnes všeobecně známý – jsou to počítače, mobily a hlavně v té době začínající internet, který zásadně proměnil způsob distribuce informací, a na konci filmu lze vidět elektronický budík s nápisem Japan – dnes by to bylo Made in China. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Když nebudu počítat Šifru mistra Leonarda, která se mi vůbec nelíbila, tak jsem všem filmům od Rona Howarda, co jsem zatim viděl, dal vždycky 3 hvězdy. Já mam pocit, že ty jeho filmy snad vznikaj metodou pásový výroby. Řemeslně jsou zvládnutý bez výhrad, ale všechny jsou takový sterilní, bez nápadu, bez nějaký originální myšlenky, prostě tomu "něco" chybí. Tohle je zase další z řady naprosto průměrnejch filmů od Rona Howarda. Těžko na něco nadávat, těžko něco chválit... Co se týče děje, tak první polovinu bych označil za průměr. Druhá polovina vypadá chvíli docela zajímavě, ale zase to pokazí zbytečně natahovanej konec. Z herců nikdo vyloženě nezklamal, ale zároveň má každej na svym kontě rozhodně světlejší okamžiky. Prostě tenhle film je podle mě po všech stránkách průměrnej. Jestli někdo z toho průměru aspoň trochu vybočuje, tak Randy Quaid. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (4)

  • V rámci příprav Ron Howard několikrát navštívil redakce New York Post a Daily News a sešel se s několika newyorskými novináři. (kenny.h)
  • Šéfredaktorka Alicia Clark (Glenn Close) byla v původním scénáři muž Alan. Ron Howard požádal scenáristy o změnu, aby redakci nedominovali pouze muži. Zároveň chtěl vykreslit vnímání mocné ženy v mužské pozici jejím okolím. (kenny.h)
  • Při psaní postavy těhotné manželky Henryho Hacketta (Marisa Tomei) otěhotněly obě manželky scenáristů bratrů Koeppových. (kenny.h)

Reklama

Reklama