Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Během tří dnů a nocí na periferii dnešního velkoměsta se sedmnáctiletá Ema rozejde s frajerem Viktorem, prožije románek s budoucím pilotem Karlem a potká jediného opravdového muže svého příběhu, taxikáře bez taxíku. Ve vztahovém propletenci se postavy a jejich city náhodně setkávají a osudově míjejí. Zhuštěný milostný příběh je vyprávěn tak, jak Ema vnímá svět kolem sebe a hledá v něm lásku, radost a zábavu. Není však jediná, kdo touží po štěstí a nechce tím nikomu ublížit. Emina opuštěná matka hledá druhou životní šanci, zatímco Karlovi rodiče se marně snaží nalézt dávno ztracený smysl svého manželství. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (73)

Easykk 

všechny recenze uživatele

Krásný film o hledání ,,pravé,, lásky stezkami trochu ,,zoufalého štěstí,,. Velice rád ho řadím mezi mé nejoblíbenější z české tvorby, má nádherný soundtrack a skvělé obsazení. A vyzdvihuji ho navíc pro to, že to, co jinak většinou páchá česká kinematografie je něco neskutečného, tento film pro mě osobně ční nad většinu ostatních už jen audiovizuální, hudební a hereckou formou. Zasloužené 4**** :) ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Ne, že bych se třeba nudil, nebo, že by mě film urazil, spíše naopak. Film je vizuálně zajímavý a soundtrack s EOST a podobně je určitě ještě lepší, než samotný film. Obě hlavní ženské postavy jsou ztělesněny sympatickými a dobrými herečkami. Ale tím výčet kladů končí. Prostě je to o ničem a ne zrovna zajímavé. Škoda. ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Poměrně nepřesvědčivé a mírně nereálné potácení se postavy životem, které mírně odkazuje k Čekání na déšť, fakticky ale stojí na počátku dlouhé linie českých oslavných filmů o lůzrech a spodině společnosti. ---- Děvčátko aneb Balada o očích Eminých. Nový český film Benjamina Tučka vskutku připomíná baladu – už jen proto, že v něm nic neskončí dobře. Nový český film debutujícího režiséra Benjamina Tučka má velké ambice, jež je možné vidět na každfé kroku - počínaje skvěle flashovými internetovými stránkami filmy a konče např. anglicko-českými závěrečnými titulky filmu. Navíc se jistě z mnoha médií dozvíte, jak se film natáčel jako první ve východní Evropě na japonský systém HDTV (High Definiton TV) - ale už se třeba nedozvíte, že tento běžně systém při natáčení používají evropští filmaři sdružení Dogma 95 několik let. Této ambicióznosti je škoda, protože český člověk je již na reklamy mírně alergický a opatrný. A přitom jde na české poměry o film poměrně nadprůměrný, na evropské a světové minimálně průměrný. Dvacetiletá Ema žije na jednom pražském periferním sídlišti v Praze - nejspíše Jižní Město - jen se svou matkou. Jako by obě neznaly nic jiného než moře paneláků kolem sebe. Nikdo jim nevolá, na záznamníku nenajdeš jediný vzkaz. Ema však touží po lásce, ráda by našla někoho, s kým jí bude hezky a dobře. A tak jeden den sleduje mladého vojáka a zaplete se do jeho milostných eskapád, druhý den se pokouší o útěk z domova a třetí se snaží seznámit s podivínským taxikářem bez taxíku, který odváží opilé klienty v jejich autech domů. Přitom však potká i mnohé další lidi, s nimiž se srovnává či konfrontuje. Řazení scén a dialogy připomínají inteligentní mix Zelenkových, Ondříčkových a Gedeonových filmů. Opět nezůstáváme u jedné postavy, ale po vzoru jak Samotářů, tak třeba Amélie z Montmartru sledujeme osudy dalších osob, s nimiž se Ema setká - osamělé mladé matky, rodičů vojáka, jeho dívky, bývalého Emina kluka, Eminy matky, kadeřnice apod. Nejvýraznější dojem nejspíš učiní kamera - jednotlivé záběry jsou precizně domyšleny do detailů, a i když se občas nedrží klasických pouček, vytvářejí dokonalou depresivní atmosféru. Také u scénáře je vidět, že měl velice kvalitního dramaturga, a tak lze ocenit mnohé scény, jejichž smysl vám ve vší plnosti (a leckdy hrůze, někdy však i pobavení) "docvakne" až o chvíli později při scéně úplně jiné. Pokud jde o problémy mladých, působí ve filmu poměrně životně, i když ztvárnění postav nejde příliš do hloubky a spíše klouže efektně po povrchu - např. se nedozvíme nic o minulosti Eminy matky ani podrobnosti o Emině otci, zdá se, že žádná postava ve filmu již nemá žádné další příbuzné apod. Problémy nastávají i ve chvíli, kdy se přejde od problémů dospívajících k problémům dospělých - jejich motivy, jednání a činy vůbec nezodpovídají motivům, jednáním a chování lidí po čtyřicítce, ale spíše zase nějakým puberťákům - a to ať jde o rodiče Problémy nastávají i ve chvíli, kdy se přejde od problémů dospívajících k problémům dospělých - jejich motivy, jednání a činy vůbec nezodpovídají motivům, jednáním a chování lidí po čtyřicítce, ale spíše zase nějakým puberťákům - a to ať jde o rodiče vojáka, tak postavu taxikáře. () (méně) (více)

bax 

všechny recenze uživatele

Tak Dorotku Nvotovú som v tomto snímu doslova žral. A najviac asi v čiernomodrej verzii účesu. Ale film celkovo patrí skôr k tým, ktoré sa nesnažia nič povedať, nemajú myšlienku a dej je obyčajný a preto sa nečudujem nízkym hodnoteniam. Na druhej strane treba vyzdvihnúť hudobnú stránku, vizuálnu stránku, zaujímavú atmosféru a Dorotu Nvotovú. Minimálne to ma držalo pri tomto filme a nevadila mi ani spomínaná absencia nejakého zmyslu. Ba naopak pri filme som sa aspoň uvoľnil, keďže som nad ničím nemusel uvažovať. Pekný snímok, ktorý však vzhľadom na jeho potenciál mohol byť oveľa lepší a dosiahnuť aj viac hviezdičiek. (Inak aj postava taxikára bez taxíku bola veľmi zaujímavá :) .) ()

maverick10 odpad!

všechny recenze uživatele

Po shlednuti tohohle snimku o prazdnu a o nicem, mam jenom chut jit ven, vyspat se s kymkoliv v popelnici a pak jit doprostred rusne ulice a podrezat si zily. Od uvodnch peti minut me to nudilo k smrti, ale vydrzel jsem nesnesitelny napor pana scenaristy az do konce, v napeti zda zabredne z hovna do lejna, nebo zda alespon jednu belhavou nohu filmu z onoho hovna vytahne. A stalo se jenom to, ze si v hovne vymacel celej oblicej. Koho bavi koukat na postavy, ktere se chovaji tak chaoticky a nelogicky, ktere navic provozuji cosi jako dialog, kde se jeden druheho pta a ten druhy jen tupe cumi a mlci. Ztracenou panelakovou generaci chapu, ale tohle je tak umely a naprosto prazdny, ze by se i Iveta Bartosova zastydela. Tohle proste divak nespolkne a radeji si pusti Power rangers. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (2)

  • Ocenění Český lev v roce 2002 získala Jana Hubinská za Nejlepší ženský herecký výkon ve vedlejší roli. (M.B)
  • Film má jedno zajímavé prvenství: je historicky prvním projektem ve střední a východní Evropě, který byl realizován digitální technologií HDTV. (raininface)

Reklama

Reklama