Režie:
Peter HyamsScénář:
Mark VerheidenKamera:
Peter HyamsHudba:
Mark IshamHrají:
Jean-Claude Van Damme, Mia Sara, Ron Silver, Bruce McGill, Gloria Reuben, Kenneth Welsh, Brad Loree, Gabrielle Rose, Theodore Thomas, Veena Sood, James Lew (více)Obsahy(2)
Max Walker je v roce 2004 už deset let zaměstnancem tajné vládní agentury, střežící tajemství stroje času a dbající na to, aby nikdo možnosti cestovat v čase nezneužil ve svůj prospěch. Nekompromisně zasahuje ve chvíli, kdy někdo mění události a tím ohrožuje budoucnost. Ani on sám nesmí daná pravidla porušit, přestože by mohl zabránit nevysvětlitelné násilné smrti milované manželky před deseti lety. Když se mocichtivý senátor McComb rozhodne stroje času použít k tomu, aby získal peníze pro chystanou prezidentskou kampaň: Tento bezohledný kariérista hodlá zasahovat do času – v nově vzniklé budoucnosti má v plánu zlikvidovat agenturu, aby měl volné ruce pro své špinavé plány. Dokáže se mu postavit jedině neúplatný Max… (TV Prima)
(více)Videa (2)
Recenze (219)
║Rozpočet $28miliónov║Tržby USA $44,853,581║Tržby Celosvetovo $101,646,581║ Tak dostal som sa k tomuto filmu aj keď to nebola žiadna priorita ale len akísi malí priestor pre nejakú spomienku na časy, keď sa ešte Jean-Claude Van Damme dal stráviť. Nuž tento film nemá zle načrtnutý dej ale nemá to tie správne grády aby to mohlo byť viac než predvádzanie bojových umení. /40%/ ()
Zaujímavá akčná cesta časom, ktorá síce bola jednoduchá až naivná, zato veľmi veľmi efektná. Nikdy nezabudnem na efektný úvod a scénu s prepadnutím na divokom západe pušky vs. moderné rýchlopalné zbrane. Pekne sa to hralo s pojmou kauzality, ktorá bola vtedy veľmi častá viď. nesmrteľná séria Back to the Future. Akcia bola perfektná, Van Damme si to strihol pekne, jediné čo mi vždy aj v minulosti a dnes tým dupľom rvalo oči z hlavy, tak to koncept vozidiel vo vtedajšom pohľade do budúcnosti, dnes už dokonca do ďalekej minulosti. :) ()
Van Damme bol v roku 1994 este stale za akcnu mlatacku, a da sa povedat, ze vdaka svojej predchadzajucej tvorbe /Neni Uniku, Zivy Terc, Universal Soldier/ za znacku akej-takej kvality. V rokoch 1993 - 1994 vsak dosiahol svoj akcny vrchol, a upadok nenechal na seba dlho cakat. Cestovanie casom vo filme je fajn, ale Peter Hyams /Relic/ nepredviedol nic viac, nez rezisersku rutinu. Priemernu a zrucnu, to ano, ale stale len rutinu. Zaroven Timecop je posledny ako -tak kvalitny film Van Damma, lebo ten hrat nevie. Akcia je casto neprehladna a samoucelna, ale stale aspon trochu uveritelna. Skoda, ze dalsia Van Dammova filmova tvorba sla tam, kde dnes je aj samotny JCVD. 55 % ()
Po kasovně velmi úspěšném Živém terči dostává dostává Jean-Claude chuť vkročit pro změnu do vědecko fantastického žánru se vším co k tomu patří. Hrátky s časem tedy pochopitelně nesmí chybět. Dostává k dispozici ještě větší finanční duchnu než minule, mnohem krásnější hereckou partnerku a může jít tedy na věc. Timecopa si pamatuju hlavně díky nějaké televizní upoutávce. Všichni to znáte. Během reklam na Nově se objeví nový trailer (v té době tomu nikdo takhle neříkal) na novou Van Dammovku. Tehdy byla prakticky každá neskutečně očekávaná. Z upoutávky mě uvízla v paměti hlavně scéna, která hovoří zcela za vše. Van Damme se vynoří odněkud z budoucnosti a hned za zády má plně rozjetý kamión. Klik na zem to jistí. Wau. To bude zase šlupka. Za sebe říkám. Timecop je lepší než Živý terč a můj vztah k němu je tedy o něco vřelejší. Není to sice taková pecka jako například Voják, Krvavý sport nebo Kickboxer, ale ještě stále si uchovává jisté kouzlo. Belgický tanečník seká ty své roznožky i v kuchyni, povinně se pomiluje s Miou a do toho zprovodí ze světa jednoho úlisného záporáka (v tomto případě politika). Po stránce logiky je to samozřejmě mírně chabé, ale příjemná stopáž 90 minut potěší. Timecopem pro mě končí vrcholné VanDammovské období a po něm už bude často jen hůře. Peter Hyams není kvalitní režisér, ale tady měl docela štěstí. Diváci VanDammovek v tomto filmu dostali svou solidní porci akce a tak by to mělo také být. 55% ()
Hlavním tématem filmů, v nichž hlavním hrdinou je tento Belgičan, bývá hra jeho svalů propagovaná prostřednictvím nikdy nekončících samoúčelných rvaček; děj filmu je jakousi osnovou, která této kultovní virtuální kulturistice dává znamení jakés takés umělecké legitimity. Z kategorie odpadu, kam se tyto filmové výstupy zpravidla dají nejlépe zařadit, vybočuje pozitivně několik málo výjimek. Jednou z nich je i TIMECOP, nejvíce zásluhou režiséra Hyamse, specializujícího se - podle mně dostupných informací - právě na vědeckofatanstickou tematiku. I tak si však Van Damme prosazuje na mnoha místech svou. Ke škodě filmu i kultivovaného filmového diváka-fanouška scifi. ()
Galerie (47)
Zajímavosti (13)
- Plakáty se svůdnými robotkami, které jsou k vidění v pracovně operátora stroje času Rickyho, jsou dílem japonského umělce Hajima Sorayamy. (fifox)
- Futuristické hodinky jsou ve skutečnosti Casio model DW-400. (ČSFD)
- Akčnú sci-fi snímku nakrútil režisér a kameraman Peter Hyams podľa rovnomenného komiksu Mikea Richardsona a Marka Verheidena publikovaného pod hlavičkou vydavateľstva Dark Horse. (ash99)
Reklama