Reklama

Reklama

Mimo zákon

Trailer

Ve vězeňské cele se díky nečekaným okolnostem setkávají nezaměstnaný dýdžej Zack, příležitostný pasák Jack a excentricky popletený italský turista Roberto. Zack a Jack nemají žádné iluze, noc za mřížemi pro ně zůstává potvrzením toho, že život za moc nestojí. Nejvíce jim vadí jejich podivínský spoluvězeň. Roberto mluví lámanou angličtinou, a tak mu příliš nerozumějí. Ještě méně chápou jeho nekonečný optimismus, živený vírou v americký sen. Jejich spoluvězeň je dráždí do chvíle, kdy oba pochopí, že má plán, jak z věznice uniknout... Režisér Jim Jarmusch vzdává osobitou poctu vězeňským filmům a žánru noir, proto poučeně, s obdivem, paroduje konvence klasických kriminálních příběhů a jejich hrdinů. Hořko-směšný až absurdní příběh se odehrává v Louisianě, kdesi v okolí New Orleansu. Jeho důležitou součástí je „pomalu jdoucí" černobílá kamera Robbyho Mullera, stejně jako hudba Johna Lurieho a písně Toma Waitse. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (181)

Jansen 

všechny recenze uživatele

Tento film bych rozdělil na dvě části: zvukovou a obrazovou stopu. Brilantní černobílý obraz, střih, práce kamery a samozřejmě Jarmuschovská režie dělá z Mimo zákon výborný film. Bohužel mě tentokrát moc nebraly konverzace a slovní přestřelky hlavních hrdinů. Jarmusch už napsal lepší scénáře. Hudba je dobrá, ale, že by mě nadchla, to říct nemůžu. Jarmusch s jakousi, pro něj typickou, “přiškrcenou“ chladnou bizarností zobrazil zajímavý svět ležící mimo zákon. ()

Sawy 

všechny recenze uživatele

Až mě překvapilo,jak mě tento pomalý a dost nedějový snímek bavil.Jarmusch točí zvláštní filmy,které nikdy nemají jasně daný příběh,většinou jen tak plynou ve spoustě záběrů na často nicnedělající postavy.Ale je to natolik zajímavé nicnedělání,že stejně nedokážete spustit oči z obrazovky a jen fascinovaně hledíte na přehlídku dokonalých herců,z nichž u mě tentokrát vyhrál Tom Waits jako nepříliš společenský DJ.Jarmusch podal téma útěku z vězení spíš jako pohled na skupinku rozdílných lidí žijících na okraji společnosti,kteří se postupem času sejdou v jedné cele.Děj se rozdělený spíš do takových epizodek,které sledují počínání hrdinů.Občas je to pomalé tempo trochu na škodu a brání divákovi se do filmu skutečně položit,ale celkově je Mimo zákon výborný,značně netypický film se skvělou hudbou a Waitsovými písněmi.Jarmuschovy pokřivené žánrovky mi zatím vždycky dobře sedly,takže se už teď těším na další. 85 % ()

Reklama

Superpero 

všechny recenze uživatele

Mimo zákon ztělesňuje to co mám na Jimu Jarmuschovi rád. Je to takovej pohodovej snímek s geniálními herci, scénářem (Benigniho postava je opravdu brilantní) a režií. Nesmíme zapomenout na vždy přesnou jarmuschovskou hudbu, kterou tentokrát zmáknul Tom Waits. No prostě krása. I scream. You scream. We all scream, for ice cream. ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

Jarmuschovo černobílé snímky mají velkou schopnost tvořit atmosféru, která pak diváka pohltí a je vlastně vcelku jedno, co se potom ve filmu děje. Nebýt první půlhodiny, jdu na 5 hvězd, protože od první minuty ve vězení je trio Waits, Lurie, Benigni naprosto parádní. Samostatná je pak vizuální stránka, která mi přijde téměř dokonalá. Skvělý film. Dobře, kašlu na první půlhodinu a jdu na 5. 9/10 ()

dANo 

všechny recenze uživatele

Jednoznačne najlepší film od Jarmuscha. Traja hrdinovia utekajúci z väzenia sú skvele predstavení, každý z nich je zárukou nejakej úchvatnej myšlienky, nehovoriac o ich činoch... Samozrejme, najviac vyniká Roberto Begnini, hlavne vďaka nezabudnuteľnej angličtine a tým jeho typickým priblblým výrazom, ktorý musí presvedčiť aj tých 'najtvrdších gaunerov' v podaní Johna Lurieho a Toma Waitsa. Filmová klasika. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (4)

  • Věta, kterou Roberto (Roberto Benigni)  pronese při prvním setkáním s Jackem (Tom Waits): "Je to smutný a nádherný svět,'' vznikla nedorozuměním. Robero měl říct: ''Je to smutná a nádherná píseň,'' avšak špatně větu pronesl. Režisérovi Jarmushovi se natolik zalíbila, že ji ve filmu nechal. (MadBigMax)
  • Mnohé komické anglické frázy, ktoré vo filme cituje Roberto Benigni (Roberto), vraj pochádzajú z akéhosi talianskeho časopisu, z ktorého sa mal človek naučiť po anglicky. Benigni ho odoberal v čase, keď sa zoznámil s Jarmuschom. (agency)

Reklama

Reklama