Režie:
Luca GuadagninoScénář:
James IvoryKamera:
Sayombhu MukdeepromHrají:
Timothée Chalamet, Armie Hammer, Michael Stuhlbarg, Amira Casar, Esther Garrel, Victoire Du Bois, Peter Spears, Vanda CaprioloVOD (4)
Obsahy(1)
Když si rodiče sedmnáctiletého Elieho pozvou do své velké italské vily na léto hosta, jejich syn z toho není vůbec nadšený. Zpočátku se zdá, že toho s pohledným americkým 24letým studentem Oliverem nemají mnoho společného, když však spolu začnou trávit více času, začne mezi nimi vznikat něco mnohem hlubšího než je přátelství... (Falcon)
(více)Videa (14)
Recenze (499)
Tenhle film strčí do kapsy všechny Zkrocené hory a drtivou většinu podobných věcí na tohle téma. A to hlavně svým výtečným zpracováním. I když jsou herecké výkony vynikající, podařila se režisérovi hlavně jedna věc. Zachycení té báječné, letní atmosféry, která určitě potkala každého z nás. Atmosféry plné nevyřčených slov a tužeb, pohledů a náznaků, které (možná) přerostou v něco většího. A pokud máte takové rodiče, jak náš hlavní hrdina, nemusíte se bát vážně ničeho. Budou za Vámi stát v každé situaci a hlavně budou chápat Vaše city. A to není i v dnešní době zdaleka samozřejmá věc. ()
Chápem že sa to ľudom páči, film má svoje kvality, ale pre mňa to bolo námetovo hrozne otravné. Na druhú stranu však nemôžem uprieť istú dávku prirodzenosti s akou sa príbeh medzi oboma mládencami odvíjal. Ale to ostatné okolo nich mi teda prišlo poriadne zvláštne. Neviem, asi nerozumiem tej zobrazenej talianskej kultúre v osemdesiatych rokoch. A čo sa týka tých všelijakých dejových odbočiek, často som nevedel kde je sever. To len niekto prišiel, potom odišiel, medzitým sa niečo popilo, k tomu pár otravných rečí o umení a politike a tak stále dokolečka dokola - hrozná nuda, ktorá sa chcela tváriť hrozne múdro. Pritom som si všimol niekoľko pochybení aj po tej "odbornej" stránke. Napríklad najväčšia bitka 1. sv. vojny určite nebola pri Piave. A podobných blábolov tu ešte bolo niekoľko. Veľmi slabý priemer. 50/100 ()
Letní bezčasí v osmdesátkové Itálii a jeden osudový románek. Jenže mezi stejným pohlavím. Velmi vnímavý syn akademiků Elio, který tráví léto bezstarostným vysedáváním u vody, sbližováním se s kamarádkou, bloumáním po starém domě a poslechem klasické hudby, a o pár let starší Oliver, doktorand, jenž do domu hochových rodičů přijíždí dokončit svoji akademickou práci. Nejprve měli spoustu času, po vybublání citů na povrch se společné chvíle výrazně krátí. V komponování intimních scén jsou tvůrci obezřetní, jindy však velmi citliví, přesní, atmosféričtí, s čímž mnohdy dopomáhají balady Sufjana Stevense. Herecky moc fajn, přešlapující hoši v rozpacích se toho zhostili velmi dobře. Celé jsem to vnímal jako vydařené queer drama, o výrazný bod výš ho nicméně nakonec posunul Michael Stuhlbarg, který v závěru směrem k synovi pronese monolog, z kterého mrazí. Příjemně. ()
"Later..."Ja som tolerantný človek, ale dívať sa 2 hodiny na chlapov ako si obchytávajú vajcia ma veľmi nebavilo. Ja viem, že som to prehnal, film má atmosféru, slušné dialógy i výkony, ale stále je to len "iná" love story, ktorá ma nikdy naplno nechytí. Keby som bol gay, tak by som určite nejakú hviezdu pridal. Po filmárskej stránke je to kvalitné remeslo, ale lepšie ako Ang Lee v Zkrotenej hore to už asi nepôjde. Beriem to len ako povinnú predoscarovú jazdu, keďže tento film zopár nominácií získal. Pre mňa nič moc, ale pochválim netradičný záver s titulkami. Kefovať broskyňu som ešte nevidel, mal som chuť to vypnúť, ale prežil som to. Jedno viem určite, žiadne "later" nebude, stačilo raz. 60%. ()
Hele... ok film, který je přesně takový, jaký čekáte, že bude. Vůbec nechápu, jak jde u něj cítit nějakou větší emocionální účast. Ale dobře, je to příjemně plynulé a otcův monolog ke konci je slušný kus scenáristiky. Jinak kdybych tu měl něco řešit: Že Chalamet tu má být mladší, než kolik mu je, mi došlo - ostatně i o něco mlaději vypadá, takže dejme tomu. Ale že Hammerovi má být 24, to by mě nenapadlo - a je to celkem zásadní, protože jestliže se tu rozdávají karty vášnivé tajné lásky, tak je celkem rozdíl, jestli je hrdina dvacátník, nebo třicátník - to je prostě jiný očekávaný set vlastností, jiné očekávané vzorce chování... Celou dobu jsem nechápal, proč Hammerova postava tak divně trčí, proč s ní všichni (předně samotný protagonista) jednají tak podivně familiérně, aniž by se znali. Myslel jsem si, že to má být otcův kolega, tedy pro Chalameta něco jako "strýček", a ne student a pro hrdinu spíš starší vrstevník. Náhodou jsem teď viděl dva filmy skoro za sebou (druhý jsou Kings of Summer), kde věk herců neodpovídá věku postav, což zasahuje do vnímání příběhu. A to se prostě musí brát v potaz. Doufal jsem, že doby, kdy dvacátníci hráli středoškoláky a třicátníci vysokoškoláky, jsou dávno pryč a režiséři už jsou ochotní dát si tu práci s hledáním adekvátních mladých herců - jasně, musí se většinou vypsat konkurz, chce to víc času a víc prostředků, ale notak... Někdy to nevadí a člověk si třeba neuvědomí, že o víc než dekádu nesedí věk McDormandové ve Třech billboardech, protože logika příběhu na tom nezávisí - ale pak jsou tu přesně opačné případy jako tohle. I když neříkám, že to nějak zásadně zkazilo můj zážitek, ten by byl "mdle spokojený" nejspíš i s adekvátním castingem... ale možná... možná... 70 % ()
Galerie (46)
Zajímavosti (26)
- Režisér snímku v rozhovorech o filmu zmínil, že dobové šortky Armieho Hammera byly tak krátké, že bylo v některých scénách nutné dodatečně digitálně umazat určité vykukující partie. (podoustev)
- Armie Hammer uvedl, že před natáčením měli společně s režisérem a Timothym Chalametem nanečisto jedinou zkoušku, a to u záběru, kdy se líbají v trávě. Režisér je při prvním pokusu stopnul s tím, že scénu mají více procítit. Když scénu vzápětí opakovali, režisér v průběhu z ničeho nic odešel. (podoustev)
- Vanda Capriolo (Mafalda) dříve nikdy nestála před kamerou. Objevila se až na konkurzu na doplnění drobných rolí pro film Dej mi své jméno, kde si jí všimnul režisér Luca Guadagnino a obsadil ji do role služebné Mafaldy. Režisér ji později obsadil i do svého dalšího filmu Suspiria (2018). (emkon)
Reklama