Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Co je to za soudní systém, kde kriminálníci zůstávají na svobodě? Mladý právník Arthur Kirkland (Al Pacino) se ptá, zda vůbec existuje SPRAVEDLNOST. Arthur je upřímný, idealistický právník, který se najednou dostává pod tlak, když má obhajovat významného soudce (John Forsythe). Ten je obviněn ze zbití a znásilnění mladé dívky. Arthur ví, že je vinen! Když dojde k soudnímu líčení, Arthur si musí vybrat mezi kariérou a ctí. Závěr soudního líčení je explozivní a nezapomenutelný. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (287)

kleopatra 

všechny recenze uživatele

I když jsem tenhle film o pochybné soudní spravedlnosti viděla před šílenou spoustou let, nemůžu zapomenout na Al Pacina a jeho závěrečnou řeč, protože snad poprvé v životě se mi stalo, že jsem byla z hereckého výkonu v rozpacích. Byl totiž tak strašně niterný a téměř až intimní, že jsem měla pocit jakési nepatřičnosti z toho, že se herec obrací naruby, vydává ze sebe všechno do poslední kapky, smývá hranice mezi předstíráním a svými obnaženými emocemi a já tomu pijánko přihlížím. Taková to byla síla a to jsem ještě netušila, že u Al Pacina si na tento způsob budu muset zvyknout. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Se soudní spravedlností je to jako s demokracií. Nic lepšího jsme nevymysleli, ale to neznamená, že je to v pořádku. Není to problém americký, taková je cesta střetávání se žalobce a obhájce jako prostředek k nalezení pravdy. Lepší není. To však neznamená, že není občas shnilá, často plná defektních soudců, kteří opojení mocí rozhodovat, kdo má jít sedět na osm let a kdo má dostat podmínku, uvěřili ve svou neomylnost, vyvolenost... božskost. Nebo necitelných obhájců bez svědomí a kariéristů žalobců. Al Pacino to zde strhujícím způsobem předvádí. Ani on ani režisér však nemohou říct, jak z toho ven. ()

Reklama

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Kde jsou ty doby, kdy si Al Pacino vybíral filmy, které měly mnoho co říct... And Justice for All patří mezi ně, mezi tu výpověď o Americe před 30ceti lety, kterou si dneska pod vším pozlátkem těžko uvědomuje. Příběh samotný je spíše skládankou střípků, upozorňujících na extrémní povahu paradoxů vznikajících v americkém soudním systému, postupech a především, lidech. Konfrontace "co je správné" a "co je podle zákona" je v závěru dobře vygradovaná a jen mě napadá otázka, kdo je v tomhle filmu při smyslech? Každý je tu symbolem. ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem vážné drama, se skvělým Al Pacinem. Dostalo se mi něco mezi dramatem a "komedií". Chvíli jsem nechápal proč to tak je, proč tam jsou scény typu "výlet vrtulníkem", ale pak, jakmile dojde na konec a Al Pacinovu scénu u soudu, začnete chápat, proč film je natočen v takovémhle duchu. Dojde vám, že tohle není něco mezi dramatem a komedií, ale absurdní drama - bohužel pravdivé, protože všechny postavy se tady s absurditou (života, systému, práva) musí nějak vyrovnat a žít dál. Přesně jak nám to ukazují úplně poslední vteřiny tohoto snímku. Nic víc k tomuto snímku nelze říct, snad jen, že tohle je jeden z nejlepších výkonů Al Pacina. 80 %. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Koláž rôznych prípadov a scén zo života advokátov a sudcov, ktorým dlho chýba hlavná zápletka a ktoré spája Al Pacino ako idealistický právnik a téma nadvlády korupcie a nespravodlivosti. Zaslúžilo by si to ale silnejšiu ruku strihača (šmahom ruky by som vystrihol celú pasáž s vrtuľníkom a nehodiaci sa humor). ()

Galerie (34)

Zajímavosti (10)

  • Když právník Arthur Kirkland (Al Pacino) letí v helikoptéře se soudcem Francisem Rayfordem (Jack Warden), tak má na začátku scény na sobě semišové sako se čtyřmi knoflíky na rukávu, ale později během letu má manšestrové sako stejné barvy se třemi knoflíky na rukávu. (Kirman)
  • Scéna, keď sú Francis Rayford (Jack Warden) a Arthur Kirkland (Al Pacino) na káve, sa nakrúcala dvadsaťšesťkrát. Warden údajne zjedol toľko sendvičov, až sa pozvracal. (Spilvo)
  • Scény súdnych sieni a vnútra súdu boli natočené v interiéri Baltimorskej Circuit Court budovy na Calvert Street a exteriéry sa natáčali v budove War Memorial Building na Gay Street. (Spilvo)

Související novinky

Zemřel režisér Norman Jewison

Zemřel režisér Norman Jewison

23.01.2024

V požehnaném věku sedmadevadesáti let v sobotu 20. ledna opustil filmový svět kanadsko-americký na sedm Oscarů nominovaný režisér a producent Norman Jewison, tvůrce legendárních a oblíbených snímků… (více)

Reklama

Reklama