Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Co je to za soudní systém, kde kriminálníci zůstávají na svobodě? Mladý právník Arthur Kirkland (Al Pacino) se ptá, zda vůbec existuje SPRAVEDLNOST. Arthur je upřímný, idealistický právník, který se najednou dostává pod tlak, když má obhajovat významného soudce (John Forsythe). Ten je obviněn ze zbití a znásilnění mladé dívky. Arthur ví, že je vinen! Když dojde k soudnímu líčení, Arthur si musí vybrat mezi kariérou a ctí. Závěr soudního líčení je explozivní a nezapomenutelný. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (287)

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

Paráda, dokonalost, všecko! Po 12 rozhněvaných mužích jednoznačně nejlepší film ze soudní síně. Příběh není soustřeďován kolem jednoho případu, ale je daleko více zaměřen na samotný systém spravdlenosti a charaktery jeho jednotlivých aktérů. Těm suverénně vévodí nezaměnitelný Al Pacino, já charisma toho chlapa miluju, a dva cvoci v podání soudce Jacka Wardena a obhájce Jeffrey Tambora. Tento film je dalším majstrštykem Normana Jewisona, ve kterém se s pravidelností střídají silné dramatické pasáže a nezapomenutelné zábavné scény, z nichž plynou faktické nedostatky, paradoxy a egoismus (americké) justice. Dámy a pánové, tohle je dvouhodinový Velký dům. Doporučuju všema deseti! ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Satirický film, tvrdě napadající americký soudní systém, neberoucí se servítky vůbec před ničím. Hlavní postava, mladý, o všeobecném právu na spravedlnost nepochybující, právník, má být krutě ironickým protějškem těch desítek geniálních, přesvědčivých, neporazitelných mistrů soudních dvorů, kterými se to v právnických filmech jen hemží. Film musí pochopitelně končit velkou řečnickou bitvou, tady spíše sebevraždou, avšak na ní není k obdivování pouze herecká virtuozita Al Pacina, nýbrž i sarkastické zparodování klišovitých a patetických výstupů, jakých se mnozí filmoví hrdinové právnických filmů dopouštějí neustále. Film se točil v Baltimore, a proto tu bylo využito mnoho newyorských divadelních herců, dokonce i guru Lee Strasberg, který učil snad všechny slavné herce své generace od Marlona Branda po Marilyn Monroe. ()

Reklama

murakamigirl 

všechny recenze uživatele

Ako Pacinovi odtuší jedna z postáv pri nastupovaní do helikoptéry: "Zohni sa! Je tam ešte meter rezerva!" :) tak činím i ja a odtuším, že táto súdna dráma rovnako nejaký ten meter v rezerve má. Možno si toho priveľa vzala na plecia, ktovie, no isté u mňa je, že často kalkuluje a priveľmi sa snaží dorážať. Napriek tomu je zaiste nadpriemerná. Tešiť sa budete z oduševnených výkonov, niekoľkých úchvatných scén a tradične čertovského Pacina. Tomu, aká je v praxi spravodlivosť falošná šľapka, porozumiete dokonale. Povstáva však otázka: stačí to? Ale predovšetkým: do akej miery je pán Norman Jewison spravodlivý??? Bližšie k 4*, ale 4* proste nie. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Se soudní spravedlností je to jako s demokracií. Nic lepšího jsme nevymysleli, ale to neznamená, že je to v pořádku. Není to problém americký, taková je cesta střetávání se žalobce a obhájce jako prostředek k nalezení pravdy. Lepší není. To však neznamená, že není občas shnilá, často plná defektních soudců, kteří opojení mocí rozhodovat, kdo má jít sedět na osm let a kdo má dostat podmínku, uvěřili ve svou neomylnost, vyvolenost... božskost. Nebo necitelných obhájců bez svědomí a kariéristů žalobců. Al Pacino to zde strhujícím způsobem předvádí. Ani on ani režisér však nemohou říct, jak z toho ven. ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Soudní dramata mám rád a popravdě před zhlédnutím tohoto filmu bych si moc nedovedl představit mladého Al Pacina v roli právníka, byť ho považuji za skvělého herce. A spravedlnost pro všechny stojí na jeho hereckém umění, ale také výborném příběhu, který sice nepředstavuje naprostý vrchol subžánru, ale rozhodně nenudí a potěší ukázka toho, jak může osud klientů ovlivnit právníkovo chování a psychiku. Zároveň je tu nastaveno zrcadlo počínání soudců a jejich charakteru. Závěrečný proslov, resp. úvodní řeč k procesu, Arthura Kirklanda byl vynikající a tvoří dokonalou tečku za uplynulým snímkem. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (10)

  • Scény súdnych sieni a vnútra súdu boli natočené v interiéri Baltimorskej Circuit Court budovy na Calvert Street a exteriéry sa natáčali v budove War Memorial Building na Gay Street. (Spilvo)
  • V jednej zo scén môžeme vidieť, ako Francis Rayford (Jack Warden) sedí na rímse budovy zákona. Počas jej natáčania mal pre prípad, keby sa pošmykol, na sebe bezpečnostný pás. (Spilvo)
  • Scéna, keď sú Francis Rayford (Jack Warden) a Arthur Kirkland (Al Pacino) na káve, sa nakrúcala dvadsaťšesťkrát. Warden údajne zjedol toľko sendvičov, až sa pozvracal. (Spilvo)

Související novinky

Zemřel režisér Norman Jewison

Zemřel režisér Norman Jewison

23.01.2024

V požehnaném věku sedmadevadesáti let v sobotu 20. ledna opustil filmový svět kanadsko-americký na sedm Oscarů nominovaný režisér a producent Norman Jewison, tvůrce legendárních a oblíbených snímků… (více)

Reklama

Reklama