Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Co je to za soudní systém, kde kriminálníci zůstávají na svobodě? Mladý právník Arthur Kirkland (Al Pacino) se ptá, zda vůbec existuje SPRAVEDLNOST. Arthur je upřímný, idealistický právník, který se najednou dostává pod tlak, když má obhajovat významného soudce (John Forsythe). Ten je obviněn ze zbití a znásilnění mladé dívky. Arthur ví, že je vinen! Když dojde k soudnímu líčení, Arthur si musí vybrat mezi kariérou a ctí. Závěr soudního líčení je explozivní a nezapomenutelný. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (287)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Status obhájce mi vždycky připadal podivný. Pokud hájil právo oběti, bylo vše jasné. Ale proč proboha někdo vysekává před soudem zločince z pout spravedlivého trestu? Zmírňuje ho nebo dokonce zařídí jeho propuštění?! Toto je právo? Ano je a bylo to tak už za starých Římanů. Film se snaží bližší optikou diváka seznámit s tím podivným prostředím zločinců, soudních dvorů, obhájců, žalobců a soudců.Kamera mezi nimi zvídavě poletuje a neukazuje nic jiného než že i tito jedinci v jejichž rukou jsou osudy mnohých jsou také jen lidmi. Každého to zvláštní prostředí nějak stravuje, ale každého jiným způsobem. Někdo jde tvrdě za svojí kariérou a pracuje bez výčitek jako stroj, jiný soucítí s obžalovanými. Vždyť jsou to ja řekl Al - také jen ubohé lidské bytosti. A právě na těchto obhájcích s charaktery a svědomím si psychika vybírá největší daň jak divák posléze uvidí. Film byl celkem zajímavý, ale smrděl sedmdesátkami. To ode mne není žádná nadávka, sedmdesátky mám rád, ale kromě Ala mi nějak extra nesedl a bez něj by to bylo o ničem. Nejsvělejší byla jeho závěrečná řeč, kdy dokonale popsal celý ten systém točící se kolem pravdy a spravedlnosti. Bohužel každý trochu zralejší musí u konce uznat, že takhle to může skončit jedině ve filmu, nikoliv však v reálném životě. Balancuji nad hodnocením jak porota nad nepřesvědčivými důkazy a nakonec dávám jen za tři kompromitující fotografie. * * * ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Priemerná súdna dráma o poctivom advokátovi v hlavnej úlohe s nadpriemerným Al Pacinom nominovaným na oscara. Za zmienku určite stojí Pacinova záverečná reč, scéna s vrtuľníkom, ktorý riadi sudca so samovražednými sklonmi a dobrý dojem kazí na môj vkus dosť nevhodná veselá džesová hudba, ktorá sa do žánru súdna dráma nehodí. Pacino samozrejme plný počet .60%. ()

Reklama

Tomco 

všechny recenze uživatele

mlady al pacino je nenahraditelny..jeho sarm, charizma a hlavne to paradne prirodzene herectvo z neho robia herca najvyssej urovne. filmy zo sudneho prostredia vedia byt zaujimave, tento ma zaujal velmi, nielen pacinom, ale aj samotnym pribehom skorumpovanosti s ktorou uzko suvisia rozne nekale praktiky v sudnych sienach. ()

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

Paráda, dokonalost, všecko! Po 12 rozhněvaných mužích jednoznačně nejlepší film ze soudní síně. Příběh není soustřeďován kolem jednoho případu, ale je daleko více zaměřen na samotný systém spravdlenosti a charaktery jeho jednotlivých aktérů. Těm suverénně vévodí nezaměnitelný Al Pacino, já charisma toho chlapa miluju, a dva cvoci v podání soudce Jacka Wardena a obhájce Jeffrey Tambora. Tento film je dalším majstrštykem Normana Jewisona, ve kterém se s pravidelností střídají silné dramatické pasáže a nezapomenutelné zábavné scény, z nichž plynou faktické nedostatky, paradoxy a egoismus (americké) justice. Dámy a pánové, tohle je dvouhodinový Velký dům. Doporučuju všema deseti! ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Co se světem, kde je u soudního jednání nadřazena výhra nad spravedlnost? Snad jen, s vědomím, že dveře do advokátní komory budou navždy zavřené, ukázat před porotou na svého klienta a zakřičet: „Ten zkurvysyn je vinen!“ Pokud jste poctivý právník s dobrým srdcem, otevřou se vám zase jiné dveře, ale otázkou zůstává, proč jste se vůbec na tu práci dal.. Jewisonova rozpustilá kritika justičního systému, kolem kroužících orlů práv a neetických etických komis, která znamenitě střídá úsměvné momenty s těmi dramatickými a pomocí zdánlivě nedůležitých scén (návštěvy dědečka, výlet vrtulníkem) vykresluje charakter empatického Don Quijota, jenž touží po utopické spravedlnosti pro všechny. Občas improvizující Pacino tradičně skvělý, především při úvodní (a de facto závěrečné) řeči obhajoby. „You´re out of order!“ ()

Galerie (34)

Zajímavosti (10)

  • Druhý film, za ktorý bol Al Pacino (Arthur Kirkland) nominovaný na Oscara za najlepší mužský výkon, kde hral po boku svojho učiteľa herectva Lee Strasberga (Sam). Prvýkrát to bolo vo filme Krstný otec 2 (1974). (Spilvo)
  • Název filmu je odvozen od posledních čtyř slov Slibu věrnosti (Pledge of Allegiance), který se denně cituje v Kongresu Spojených států amerických, na tamějších školách a na řadě veřejných shromáždění. Jeho celé znění je: "Přísahám věrnost vlajce Spojených států amerických a republice, kterou představuje: jednomu nedělitelnému národu, před Bohem, ve svobodě a spravedlnosti pro všechny." (StarsFan)
  • "And Justice For All" je i název alba metalové skupiny Metallica z roku 1988. (Comida)

Související novinky

Zemřel režisér Norman Jewison

Zemřel režisér Norman Jewison

23.01.2024

V požehnaném věku sedmadevadesáti let v sobotu 20. ledna opustil filmový svět kanadsko-americký na sedm Oscarů nominovaný režisér a producent Norman Jewison, tvůrce legendárních a oblíbených snímků… (více)

Reklama

Reklama