Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Lyricky natočený biografický film o jednej z najslávnejších baletiek Ruska, ktorá žila v pohnutom období na prelome konca 19. a začiatku 20. storočia, zachytáva Annu Pavlovu od jej detstva až po smrť v roku 1931.
Snímka zobrazuje jej pôsobenie po Európe, v New Yorku, Mexiku aj Ekvádore. (ČSFD)

Recenze (7)

quixote 

všechny recenze uživatele

Velmi emocionální velkofilm o mimořádných umělcích a jejich krásném, ale bohužel pomíjivém umění. Konečně je i u nás díky LK k mání na DVD, které v textu mj. připomíná i složitý zrod tohoto koprodukčního filmu. Film možní občas místy exhaltovaný je, ale k baletu a "velkému" umění to prostě patří. O skutečné Pavlovové toho běžný smrtelník moc neví, takže nebude mít problém přijmout její obraz, který nám film předkládá. Možná je zidealizovaný, občas možná trochu přepjatý, ale je veskrze uvěřitelný a velmi působivý. Scény z baletů a kostýmy jsou vážně nádherné - kdyby pro nic jiného, tak kvůli nim film stojí za vidění. ()

IdaHutt 

všechny recenze uživatele

Tradičně pojatá biografie s netradičně velkou, nicméně typicky ruskou dávkou lyriky. V titulní roli Galina Beljajeva (není uvedena ve výčtu herců!). Místy exaltovanost hlavní postavy jako by přerostla v exaltovanost celého filmu, přesto však celkově vydařený, kultivovaný snímek. Hudba pochopitelně úžasná, výprava nádherná - na své si přijdou milovnice secesních i art déco kostýmů. S potěšením povrchní staré fifleny jsem sledovala, že doslova každou chvíli se Anna Pavlova objevovala ve stále nových a nových nádherných róbách a kloboucích, nemluvě o pravých kožešinách. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Autentický ruský pohled do autentického klasického ruského baletního divadelního umění. Pozoruhodná koprodukce filmu oproti možným pochybovačným očekáváním výrazně filmu pomáhá. Snaha zachytit život a taneční dílo a odkaz vynikající ruské primabaleríny, spolutvůrkyně klasického ruského baletu a baletní školy, našla v irskutské Sibiřance Galině Viktorovně Beljajevě vynikající představitelku. Tehdy 22letá mladá žena si byla vědoma významu a váhy role své hrdinky a vložila do ní všechno své umění a píli. Vím, zní to krapet červenoknižně a pohádkově, možná také papírově. Pohled na stříbrné plátno však přesvědčí jednoznačně. Srovnáváme-li toto dílo s obdobnými filmy hollywoodské produkce, jeho přednosti ještě vyniknou. Je v něm soustředěna nesporná krása, současně však také krása, která není prosta určitých vad. Diskusi vzbuzuje poměr hraných a baletních scén a nelze si nevšimnout toho, že film v třetím díle končí vlastně uprostřed záběru. Léta osamocení v exilu se nekonají, sebrané kamínky Pavlové života neskládají ani zdaleka v ucelenou mozaiku. Jsou však víc než vyvažovány baletními scénámi a skvělými hereckými výkony, které se zdaleka neomezují na Běljajevu. Při všech dílčích nevyrovnanostech máme co do činění s dílem nevšedním a biografií, která dokazuje nemožné: získává pro ne snadno dostupný divadelní žánr statisíce a miliony nových diváků na všech kontinentech. Přejme si, aby toto poslání tomuto dílu vydrželo ještě hodně dlouho. V zájmu skutečného velkého umění. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Krásná filmová poéma je doprovázena skvostnou hudbou. Odetta provází Annu Pavlovu vlastně celým životem, protože stejně tak jako ona koukala v mraze na ty krasavice v bílém, koukalo pak v němém úžasu její publikum na ni. Výborný výkon podala Galina Běljajeva, možná samo jméno ji předurčilo o tolik předběhnout Černou labuť. A v roli Míši jí perfektně sekundoval Serjoža Šakurov s hlasem, který jako by právě vypadl z hrdla Michala Dočolomanského. ()

Galerie (1)

Zajímavosti (2)

  • Hlavní herečka Galina Beljajeva většinu baletních scén odtančila sama. Jen ve složitějších scénách byla zastoupena dublérkou. (Madde)
  • Vo filme je použité množstvo slávnych tanečných scén tak, aby klasický balet oslovil aj ľudí, ktorí ho nevyhľadávajú. (ČSFD)

Reklama

Reklama