Obsahy(2)
New York. Řeklo by se, že je jenom jeden. Světová metropole, centrum světového obchodu, politiky, ale také vzdělání, kultury a zábavy. Film Povídky z New Yorku ovšem dokazuje, že existuje tolik podob tohoto města, kolika očima se na něj podíváme. V tomto případě očima tří výrazných režisérských osobností. Tři příběhy, tři různé pohledy, tři odlišné autorské rukopisy. V úvodní povídce, nazvané Lekce, sledujeme očima Martina Scorseseho uznávaného malíře, který se potýká nejen s tvůrčí posedlostí, ale také se svým rozháraným osobním životem. Francis Ford Coppola se ve své povídce Život bez Zoe dívá na New York okouzlenýma dětskýma očima, zatímco Woody Allen zůstává v závěrečném segmentu Oidipus dnes věrný svému oblíbenému typu neurotického hrdiny s nevyřešeným vztahem nejen ke své matce. Tři příběhy, každý úplně jiný, tři kamínky do fascinující mozaiky jménem New York. (Česká televize)
(více)Recenze (181)
Tri 40 minútové poviedky odohrávajúce sa v New Yorku. Scorseseho poviedka o starom maliarovi s problémami s jeho mladou múzou bola podaná dosť nudne. Keby Rosanna Arquette aspoň ukázala svoje vnady, ale nič z toho. 4/10. Coppolova poviedka o nejakom malom dievčatku žijúcom v prepychu ma vôbec ničím nezaujala. 2/10. Jediný kto nesklamal je Woody a jeho ako vždy vtipný príbeh o chlapíkovi s Oidipovským komplexom so svojou matkou, ktorá mu ničí akýkoľvek vzťah, čo vyvrcholí keď sa vďaka kúzelníckemu predstaveniu teleportuje na nebo a celý čas ako boh sleduje jeho kroky a všetkým ľudom hovorí jeho príhody z detstva. Fakt vtipné, ale na ploche 40 minút to je len taká zábavná epizódka bez väčšej hĺbky. 6/10. Celkovo to je za 4/10. ()
Kdyby nebyl Scorsese studený šňupák, mohl z toho dobrého scénáře udělat velmi dobrou komedii. Coppola natočil něco unyle romantického, co nestojí ani za jedno podívání. A nad tím vším ční o několik řádů lepší Woody, který natočil vtipnou romantickou komedii. Když nebude Scorsese s Coppolou zlobit, tak je možná vezme Allen do učení. ()
Chvílemi si říkám, že ty 3* jsou až moc. Coppolova povídka mi přišla strašně dětinská a sentimentální. Scorsese mě nijak nedostal a chvílemi mi to připomíná, že si chtěl jen NĚCO natočit s kamarády a k povídce jako takové nemá takovou lásku. Woodyho Allena jsem nikdy neměl rád, ale jeho povídka mi přišla ze všech nejpříjemnější a přijal jsem jí nejlépe. Škoda. Mohly to být 3 skvělé povídky, které by vytvořili krásný film, ale výsledek takový není... ()
Tak nějak nechápu, proč vlastně tenhle projekt vůbec vznikl. Trojice povídek, která nemá vůbec nic společného a to ani cílovou skupinu. Ovšem ona ani kvalita samotných povídek není kdovíjak valná. Vlastně jednoduše řečeno je to tak trochu nuda k posrání. Od téhle trojice režisérů jsem čekal mnohem víc. ()
Souhlas s Trellínem. Zivot bez Zoe Francise Forda Coppoly je steží uvěřitelná hloupost, naprosto nekoukatelný paskvil o problémech malého děvčete žijícího v přepychu, ale postrádajícícho rodičovskou lásku. Scénář napsala s otcem tehdy osmnáctiletá Sofia Coppola a s největší pravděpodobností pro něj „adaptovala“ svůj dívčí deníček… Oidipus dnes je veskrze průměrný počin Woody Allena, který do úmoru recykluje oidipovský komplex a veškerá traumata z něj vyvěrající. S přehledem nejlepší je Lekce Martina Scorseseho – malý velký film o jedinečnosti umělecké tvorby a lásky, stejně jako o jejich denodenních materialistických varietách – netalentovanému pachtění se a obsedantní touze někoho vlastnit. ()
Galerie (19)
Photo © Touchstone Pictures
Reklama