Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh lásky, která se zrodila v dobách nenávisti... Podzim 1944. Na Labi u Drážďan kotví česká nákladní loď, naložená tabákem. Pracují na ní dva čeští lodníci, Kája Svorník (L. Vaculík) a Bohouš Kotera (A. Procházka). Oba s vědomím inspektora tajně kradou vzácný tabák, který Bohouš prodává na černém trhu v Praze. Hlavně se ale věnují milostným románkům s německými dívkami, jejichž jména si zapisují do lodního deníku. Kájovi se jednoho dne podaří dostat do postele mladičkou Ulriku (M. Hrubešová). Zpočátku si od krásné zrzky udržuje odstup, stejně jako od ostatních Němek, ale brzy zjistí, že se do bezelstné dívky zamiloval, stejně jako ona do něj. Je však doba války a vyhlídky českého kluka nejsou v jeho novém vztahu zrovna růžové: Ulrika je totiž dcerou velitele zajateckého tábora a také snoubenkou nacistického velitele od letectva… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (115)

carl.oesch 

všechny recenze uživatele

Asi nejlepší Kachyňův film. Story pravdivá, realita předvedená tak, jak jsme s i dosud nějak nezvykli, bourání klišé, ovšem ne samoúčelně a za každou cenu. Zvrácenost války je tady předvedena daleko víc, než v záplavě tendenčních východoevropských veleděl....ve stejné době nás tandem Matějka - Adamec obdařili neuvěřitelně nesmyslnou a tendenční sračkou Rodáci. Je zajímavé, že tohle veledílo už stačili (a mám pocit, že ne jednou) dávat na TV Barrandov, mistrovský Kachyňův opus jsem v našich slavných veřejnoprávních ani soukromých televizích nezaznamenal už řadu let. Asi není vhodné předvádět, že i Češi byli hloupí náckové a mezi Němci (a ještě nota bene v řadách aristokracie) byli lidé slušní a lidští. Hodně smutný film, ale takhle to asi bylo a kvalitní filmy nás často nutí domýšlet příběhy. Co by se asi stalo, kdyby Ulrika nezmizela při bombardování? Kde by ti dva nešťastníci žili? Jak? Jak by se na ně dívali? Ty otázky bychom si měli připomínat s každou oslavou konce války a "vítězství na fašismem". To není ani schvalování nacistismu a Hitlera, to není zpochybňování poválečného uspořádání, vždycky je třeba si připomenout slova nedávno zesnulého spolkového prezidenta Richarda von Weiszeckera z roku 1985, ale vše je jenom o lidech a ti jsou v zásadě vždycky stejní. Jak napsal Karel Čapek . Kdo byl slušný, byl slušný vždycky.....člověka nepředěláš, jenom se ti vybarví. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Kachyňov film bol známy hlavne v dobe svojho vzniku a tesne po ňom a netvárme sa, že nevieme prečo. Nahota nebola vtedy tak bežná, takže M. Hrubešová bola hviezdou z fleku...Po tých rokoch musím povedať, že je to z veľkej časti dosť priemerná love story, ktorú výrazne zachraňuje hlavne zaujímavý záver v Drážďanoch. Asi ma nikto nebude viniť zo spoilerovania, keďža osud tohto mesta i jeho obyvateľov je dosť známy. 60%. ()

Reklama

brumbrum 

všechny recenze uživatele

Velmi hlbavy a smutne krasny film. Labuznikom samopalovych nahanackiek, detonujucich agentov CIA a invalidnych vykonov odpadu v style holyvud, odporucam hodne iny zaner. Toto je pre fajnsmekrov schopnych empatie, co im nieco hovoria Traja kamarati a Vitazny obluk. Z vsednej talafatky nieco krasne, co stracame prave vtedy, ked si s prekvapenim vsimneme, ze co drzime v ruke, je nezasluzeny dar a nie brak. Trocha mohli rozpracovat dej a osudy postav, amici by to uspesne natiahli na dvojnasobok; pribeh mal asi viac potencialu, ale takto asi viac utkveje, ponechava priestor fantazii. K deju: dvaja "frcaci" (vid: Kto chyta v zite) z Ciech pracuju (a hlavne smejdia) v nemeckom pristave na lodi a snazia si urvat aspon to malo, co im vojna umozni - kradnut tabak a dievcenske iluzie. Ako inak, jeden z nich sa pocas smejdenia zalubi do sympatickej Nemky, ktora svojou detskou naivitou postupne prekonava nanos jeho laxneho cynizmu, az sa s nou planuje napriek vojnovej nekompatibilite vziat.. Perlickou je, ze hodne obdarena Marketa Hrubesova mala pri natacani 16 rokov a vnadne scenky konzultoval reziser s jej rodicmi. ()

Stallone 

všechny recenze uživatele

Nejlepší Vaculík.Tak začnu svůj komentář k tomuto krásnému, něžnému filmu Oznamuje se láskám vašim.Příběh krásné dívky a sympatického, hláškujícího námořníka mě dostal.Nečekal jsem moc, ale dostal hodně.Tak opravdovou lásku jsem ještě neviděl v žádném filmu.Kam se hrabe Titanic.A když Vaculík otevře knihu a čte text, který napsala jeho milá je Vám do pláče? Doporučuji těm, kteří mají, nebo měli tu jednu svou velkou, opravdovou lásku.[ZE LA VÍ] ()

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Přemýšlel jsem, jestli nemám dát o hvězdičku míň, když v tomto filmu mluví Němci česky (a Češi s Němci taky). Na tenhle film mám ovšem vzpomínky z premiéry, kdy jsem ho pokládal za jeden z nejlepších filmů té doby. A on s sebou nese jednu myšlenku, ve své době přelomovou. Obyčejný Němec byl taky jenom člověk se stejnými starostmi a radostmi jako kdokoliv jiný a jinde ve světě. Že nechali Hitlera dostat k moci, že se dokázali jeho zrůdnými myšlenkami zfanatizovat, je jedna stránka věci. Ale mnozí z nich chtěli jen přežít. A láska se neptá, ke které straně ten druhý patří. Proti námitkám otce M. Moravce vystupuje v závěru filmu Karel s pádnými argumenty. A lidské utrpení bylo stejné na obou stranách. Bombardování Drážďan a vyvraždění nevinných civilistů americkými a britskými bombardéry možná bylo omylem, ale především bylo zbytečným masakrem, přičemž skutečné viníky chránili i západní spojenci, když jim demokraticky pomohli ukrýt se v Jižní Americe... Kachyňa točil skvělé filmy, výborně vedl herce, škoda, že Vaculíkova hvězda brzy zapadla - a Markétina také. I ta erotika byla na svou dobu odvážná. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (11)

  • Natáčení probíhalo v Děčíně a okolí. Místo, kde se Kája (Lukáš Vaculík) poprvé setká s Ulrikou (Markéta Hrubešová), je tzv. Dlouhá jízda, která vede na Děčínský zámek, zatímco loď Káji kotví naproti Dolnímu Žlebu, dříve obci Dolní Grunt nad Labem, dnes části Děčína. (Pimburger)
  • Režisér Karel Kachyňa měl málo materiálu na natáčení, proto se mohla každá scéna natáčet maximálně třikrát. (M.B)
  • Markéta Hrubešová točila tuto scénu již v šestnácti letech a o tom, zda se před kamerou svlékne, rozhodovali její rodiče. Režisér si s nimi sedl, aniž by u toho byla, a probral to s nimi. Oni jí nechtěli bránit. (hippyman)

Reklama

Reklama