Režie:
Steve McQueenKamera:
Sean BobbittHudba:
Hans ZimmerHrají:
Viola Davis, Michelle Rodriguez, Elizabeth Debicki, Cynthia Erivo, Colin Farrell, Brian Tyree Henry, Daniel Kaluuya, Garret Dillahunt, Carrie Coon (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Dnešní Chicago, město špinavé brutálními zločiny a prorostlé korupcí. Čtyři ozbrojení zločinci jsou policií nemilosrdně odpraveni při pokusu o loupež hodně velkého balíku peněz. Skoro nic po nich nezůstane, jen jejich vdovy, kterým zanechají hrozivé dluhy u hodně nepříjemných věřitelů. A právě tyto dluhy, vztek a zármutek náhle osamělé ženy spojí dohromady. Pochopí, že když potáhnou za jeden provaz, dokáží všechno. Promění se na velmi schopnou údernou jednotku rozhodnutou vzít své osudy do vlastních rukou. (Cinemart)
(více)Videa (14)
Recenze (275)
Vdovy mají parametry skvělého filmu, k jejich naplnění by ale musely psychologickou hloubku atakovat podstatně důmyslnějšími postupy než jen dlouhými záběry na ztrápené tváře hrdinek. A Steve McQueen, muž pozoruhodného řemeslného nadání, jehož inscenace většiny scén neupadá do sterility a oplývá zajímavými stylistickými nápady, by se musel rozhodnout, o čem chce vlastně vyprávět. Ten film následuje strukturu heist kriminálek s důrazem na rozšiřující se vědění publika ohledně postavení a činů postav, ale ve finále ho zajímá více uzavření psychologického oblouku, který je přitom dost povrchní, a mnoho nadějně rozvíjených motivů zůstane stát odstrčeno v pozadí (podivně (ne)uzavřená linie Colina Farrella, černoch z kadeřnictví nebo dokonce i potenciální highlight Liam Neeson). Moc se mi líbila realistická nátura akčních scén, která dala vzpomenout na Nelítostný souboj, bavil mě jemně zakomponovaný humor a hereckým výkonům těžko něco vytknout, ovšem Vdovy vnímám jako promarněnou šanci na nejsilnější emancipační drama dekády - je z nich jenom nešťatně sestříhaná a příliš zkratkovitá přehlídka technické vytříbenosti a působivé režijní vize, která bohužel rychle zapadne. 65% ()
Steve McQueen rozhodne zdôrazňuje ťah na bránu pokiaľ ide o rodové, etnické či rasové nerovnosti. Samo o sebe je to veľké bremeno ale jeho filmárske zručnosti sú vysoko nadpriemerné a jedinečné. V tomto prípade podáva v celku bežný trilerový námet na polnočnú hodinu v komerčnej televízii ale takýto opis by rozhodne nebol dobrý k bagatelizácii problému. 4 vdovy hnusných zločincov preberajú maskulinitu ich duchov. Jednajú rázne, ale (niektoré) emočne žensky. Je to dosť atypické, keďže sme zvyknutí na to, že tento žáner je dosť stereotypný podľa našich preferencií. A takisto vidieť Farrella, Neesona či Duvalla ako zbabelcov alebo ziskuchtivých "vychcancov" a nie heroizovanými "záchrancami" nie je bežnou vecou. Obsah zápletky je v niektorých momentoch moc prekombinovaný ale silou režiséra stále držané v úctyhodnom napätí a primeranej vážnosti. Podobné 25. hodine a niektorým atmosferickým artovejším francúzskym trilerom. ()
Moje oblíbená autorka knižní předlohy ke Zmizelé a Ostrým předmětům se spojila s režisérem 12 let v řetězech, aby společně uhnětli jakousi dámskou variaci na heist movie. Dopadlo to vlastně dost dobře, leč se nemohu ubránit pocitu, že se z té látky dalo vytěžit ještě víc. Každopádně musím ocenit snahu o originalitu minimálně v tom ohledu, že si hlavní hrdinky svůj osud nevybraly a ke všemu byly v podstatě dotlačeny vnějšími okolnostmi. Celý příběh tím získává na mnohem větší osudovosti a veškeré snahy o sociální přesah působí vcelku uvěřitelně. A klidně by se to mohlo jmenovat Děsivé dědictví. ()
Pekelná utahaná nuda, snad nejhorší film o loupeži, co jsem v životě viděl. Výborná spisovatelka vyplýtvala další rok svého života na psaní nudného scénáře podle remake místo toho, aby radši napsala další super původní knížku. Obsazení je bohužel taky dost slabé, Viola Davis ještě ujde, ale zbytek je nuda a senior Neeson už by se fakt měl vykašlat na ty akční hrdiny. ()
Pokud by to bylo pojato v akčnějším duchu, třeba jako Debbie a její parťačky, asi bych byl raději. Protože sledovat dvě hodiny přetahovanou mezi dvěma kandidáty na post radního, velmi diletantskou přípravu na zločin a následně asi dva rádobytwisty, než se nějaká ta akce spustí, bylo dost úmorné. Dramatický potenciál byl téměř nevyužit a vztah mezi ženami a jejich muži byl s jednou výjimkou vykreslen velmi halabalácky. Navíc se většina děje motala kolem mě ukrutně nesympatické Violy Davis. Ta jako jedna z vdov, které chtejí získat peníze podobným stylem, jako to dělali jejich zesnulí manžílci, iniciuje celou akci a nakonec si schytá i něco navíc. Mě tento film vůbec nesedl, takže čistě pocitově 2* ()
Galerie (30)
Zajímavosti (13)
- Pôvodne mal stvárniť postavu Jamala Manninga americký herec Andre Holland. (MikaelSVK)
- Během scény pohřbu je vidět hned několik českých náhrobků. (Muffino)
- Režisér Steve McQueen sa pred prvým zostrihaním snímky dostal až na necelé 3 hodiny. (MikaelSVK)
Reklama