Režie:
Nicolas Winding RefnKamera:
Darius KhondjiHudba:
Cliff MartinezHrají:
Miles Teller, Nell Tiger Free, William Baldwin, John Hawkes, Callie Hernandez, Jena Malone, Christine Horn, Augusto Aguilera, Jeremy John Wells (více)VOD (1)
Epizody(10)
-
Volume 1: The Devil (E01)
-
Volume 2: The Lovers (E02)
-
Volume 3: The Hermit (E03)
-
Volume 4: The Tower (E04)
-
Volume 5: The Fool (E05)
-
Volume 6: The High Priestess (E06)
-
Volume 7: The Magician (E07)
-
Volume 8: The Hanged Man (E08)
-
Volume 9: The Empress (E09)
-
Volume 10: The World (E10)
Videa (3)
Recenze (44)
Noirový losangelský polda, po nocích čistící svět od hnusu nejhnusovitějšího. Ponuré, atmosferické, drsné, v záblescích připomínající Lost Highway i 8MM, s dráždivým odkrýváním nejtemnějších sexuálních tabu. Tohle nebude seroš, ale plynulý 15-hodinový film, ultimátní refnovina pro zvědavé a otrlé. Žádné plavání po načačkaném povrchu jako v Neon Demon, ale plynulé rozvíjení znepokojivých dějových linek, kterých chcete až musíte být svědkem - pokud na to máte nervy a žaludek. V Cannes byla s velkou parádou promítnuta 4. a 5. epizoda, ze kterých první představila klíčové postavy a druhá vcucla do cinematicky pohlcující extáze postavené na atmosféře, šoku a napětí. Odkrývání zvrhlosti a špatnosti světa záporáků s touhou diváka po krvavém zůčtováním, s nepředvídatelným vývojem a vtipnými režijními vsuvkami. Výstřední Cliff Martinez, za kamerou mistr Khondji od Se7en. Chladné skladiště, tmavé bary, vyschlé pouště, zapadlé uličky LA. Pestrobarevné neony. Fašisti, satanisti, sadisti a násilníci. Best of Refn! [Cannes] ()
NWR v dokonalé tvůrčí volnosti, svět se točí čistě podle jeho pravidel. Max spokojenost mi nenávratně zkazil už první druhý třetí díl, který sice (okay) seznamuje, pomalinku nabírá momentum a napětí, nicméně nemá v sobě poklady a ani teď zpětně neměním názor, že bych brutálně zrychlil a zkrátil. Ale čert to vem, "trpět" se vyplatí, pak to najednou sepne, nabere směr, je už vesměs lahoda a multi-žánrový refnovský koktejl magického realismu, uhrančivých audiovizuálů, absurdit, hyper-násilí, chladu a krutosti, incestních fantazií, vadných postav, ujetých humorů a Mex-Americana kultury. Takže zatímco redakce Variety (x) a jí podobní brečí, za mě ta nej meditačka od Návratu do Twin Peaks. 85% ()
// Seriál pro lidi s fetišem v podobě sledování ultra dlouhých záběrů v nesouvislém pořadí s postavami na kterých nezáleží a dějem který nikam nevede. Bullshit roku a gratuluji Refnovi k převzetí trofeje pro nejprázdnější a nejzbytečnější seriálovou tvorbu, jakou jsem kdy viděl. Cenu mu slavnostně udělí David Lynch, následně si oba podají ruce a společně už doufám potáhnou do h*jzlu. (3* tu jsou hlavně kvůli jedné boží honičce a taky proto, že jsem neměl to srdce dát většině jinak solidně zpracovaných epizod ten pocitovej odpad, neděkujte) ()
Do polovice fajn slowburner a plnohodnotná kolaborácia Refna s Brubakerom. Miestami okato napodobňuje experimentálnu poetiku tretej série Twin Peaks, ale vem to čert - má to grády. Od šiestej epizódy to však morfuje do refnovskej onanie (čti: snobskej maniery), v ktorej je málo Brubakera, málo Khondjiho (posledné tri epizódy robil Diego Garcia) a priveľa Refna. Finále v podobe sekvencie, ktorá vyzerá jak vystrihnutý outtake z filmu Roberta Rodrigueza (level: Tenkrát v Mexiku) to naťahované rozpliznutie veľavravne rámcuje. Refnovi došli prachy, priznal sa v Cannes... Neprekvapilo by ma, keby za tento nihilistický trolling schytal od exekutívy Amazonu honorable mention na internom blackliste. ()
"Hrstka bude mít všechno. Většina nebude mít nic. Protože tak už to v životě chodí. Svět je nespravedlivý." NWR se spiknul s jedním z nejdrsnějších (nejen comicsových) scénáristů na světě, a zplodili spolu surreálnou, třináctihodinovou nenávistnou epopej na téma ztýrané ekologie (bohatý vyšinutý otec), vzkvétajícího násilí (Císařovna Smrti), policejní korupce a brutality (ukecaný Teller), podprůměrně inteligentních feministek a moderního vraždění presumpce neviny (úderný monolog ve finální epizodě). Dvě čtvrtiny lidí nerozdejchají už samotnou pomalou stavbu jednotlivých epizod v čele s úmorně natahovanými dialogy a fetišistickými kamerovými oblety scén, ta třetí pak divácky zdechne v polovině, když zjistí, že je režisér prostě magor, a všechny postavy jsou mu vyloženě u prdele (zajímá jej opravdu pouze vyobrazené poselství, nikoli emocionální katarze). No, a to pořád ještě nejsme na konci! I ty nejneohroženější Refnovy fanoušky pak totiž nekompromisně sejme očistné finále s jednou z nejsugestivnějších tvůrčích zpovědí, přetavenou v kyselý plivanec do tváře všem "v nitru zlým a nezodpovědným lidem". TOO OLD TO DIE YOUNG je Refnovým osobitým Stromem života pro policajty a zloděje. Slovy režiséra samotného je "televizní streamování hudbou budoucnosti, a třináctihodinové komplexní filmy něčím, po čem ve skrytu duše dlouho toužil." I když jsem si zdaleka neužil každou (to vážně nelze) minutu tohohle monstra, sežvejklo mě to fakt mocně. Teď už sem konečně přesvědčenej o tom, že jsem příliš starej na to, abych umřel frustrovanej. NWR uklidňuje. ()
Galerie (17)
Photo © Amazon Studios
Zajímavosti (2)
- Každá epizoda má zhruba 75–90 minut promítání. Nicolas Winding Refn celý projekt nazval „13hodinový film“. (AffectedFace)
- Vedlejší roli si zde zahrál i herní vývojář Hideo Kojima, který stojí za herním klenotem „Metal Gear Solid“. (Punisher)
Reklama