Reklama

Reklama

Šest žen pro vraha

(festivalový název)
  • Itálie Sei donne per l'assassino (více)
Trailer

Obsahy(1)

Mladá modelka Isabella je zavražděna záhadnou maskovanou postavou v blízkosti domu Maxe Morlacchiho a jeho milenky hraběnky Cristiany Como. Poté, co podezření z vraždy padá na jejího přítele, její deník mizí. V deníku jsou usvědčující materiály a objasněna její spojitost s vrahem. Maskovaný vrah začíná opět zabíjet v okolí domu a touží získat deník do vlastních rukou. (Chatterer)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (69)

ancientone 

všechny recenze uživatele

Dôkaz, že Mario Bava je pre talianske giallo niečo podobné, čo Hitchcock pre americký thriller. Zároveň naozaj relevantná snímka pre dejiny kinematografie v širšom spekte. Je tu stále cítiť vplyv amerických thrillerov, ku ktorým Bava dodáva výtvarné poňatie, ktoré sa stane typické pre talianske giallo/horrory v nasledujúcej dekáde (mladší kolegovia Argento, Fulci, Martino,... ho dotiahnu do dokonalosti) a zároveň ho môžeme chápať aj ako jeden z kľúčových proto-slasherov. V skratke - Bava si nakrútil málo známe európske Psycho. ()

Campbell 

všechny recenze uživatele

Bava a jeho další giallo (opět dost ranné). Přes veškeré pozitivní hodnocení jsem se neuvěřitelně těšil, počkal si na noc a pustil se do toho. No a po dokoukání jsem mírně zklamán. Asi je to tím že to v dnešní době není nic extra a všechno už je několikrát viděné, ale já čekal o něco více. Kdybych film viděl před mnohem pro mě lepšíma giallama bylo by hodnocení vyšší takhle dávám jen 3*. Nicméně nemůžu upřít geniální atmosféru toho zámku, a i vraha který dokázal nahnat strach. Ale jak jsem řekl bohužel pro mě to není nic co bych musel vidět víckrát. ()

Reklama

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Noc, tma, cesta alejí, žena v červeném kabátku, světla zhasnou, stín za stromem, světla-stíny, strach, útěk, dopadení, brutální zardoušení.... Skvostné giallo si nese všechny znaky italské mysteriozní a horrorové školy. Maskovaný vrah, kožené rukavice, rozličné vražedné nástroje mezi kterými nachybí břitva. Skvělá práce kamery - kdyby film neměl nádech gotického horroru, napsal bych, že bohatě využívá barokní šerosvit. Barvy - červená, žlutá, modrá. Červená kraluje - deník, telefon, figuriny, závěsy, oblečení, světlo, krev. Smysl pro detail a patřičné vytvoření atmosféry - někdy stačí málo: noc, vichr, fontána a utržený vývěsní štít. Propracované obrazové kompozice - červená nasvícená figurina, příšeří, za ní matné sklo se siluetou muže volajícího telefonem. Bizarní interiéry bytů a skladišť. Krásné ženy. Permanentní napětí a řemeslo připomínající D.Argenta. Mario Bava byl mistrem ve svém oboru a tenhle snímek je radost sledovat. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Toto šlo zcela mimo mě, osobně jsem ten film shledal nesnesitelně nudný a vůbec jsem se nevyznal v té změti jmen a postav a jejich motivacích... Asi to není špatný film a ve své době to mohlo mít něco do sebe, ale dnes mi to přijde veskrze jako ztráta času, bohužel. Podobným způsobem mě už kdysi minul i režisérův starší snímek Maska démona, který mi snad přišel ještě hloupější než toto. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Gypsová hlava vraždí v úchvatne farebných scenériách módneho salónu plného krvavo červených figurín, či figurín vypletaných zo slamy, prípadne v priestoroch k vraždeniu mladých dám priam stvorených. Vďaka tomu vidieť starobylé byty, starožitníctvo alebo lesnú cestičku zmietanú vetrom, pričom sliepňajúcim lampám práve vypadne prúd! Štýlovosť, kolorovaná úchvatnosť a hádankový príbeh o identite vraha dodávajú filmu tie pravé ingrediencie. Piatu hviezdičku pridávam pre pointu - práve odhalenie vraha spôsobilo nesmiernu radosť môjmu pohľadu na svet. K obitusovmu komentáru: v úlohe inšpektora je naozaj obsadený pomerne neobratný herec. Dokonca je tak drevený, až som vyjadril počas sledovania filmu podozrenie, že práve on je vrahom, pretože má celé vyšetrovanie dosť na háku. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (9)

  • Natočeno za šest týdnů, tedy od 22.listopadu 1963 do 8.ledna 1964. (Chatterer)
  • Rozpočet filmu činil pouhých 150 000 amerických dolarů. (Karlos80)
  • Prelomový film v talianskej kinematografii, ktorý odštartoval filmový žáner zvaný "Giallo". (westerns)

Reklama

Reklama