Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dospělý Štěpán Šafránek už ztratil mnohé ze svého mladistvého elánu. Už nerecituje dívkám básničky a jeho vzdor vůči nejrůznějším nepořádkům má příchuť hořké ironie. Když Kendy natáčí v nemocnici reportáž, sestříhá Štěpánovy odpovědi tak, že vyzní jako výsměch velmi ctižádostivému řediteli nemocnice. Samozřejmě se to neobejde bez následků. Štěpán je vyhozen z práce a vrací se do rodného Hradiště. Zatímco jeho přátelé, známí a bývalí spolužáci se úspěšně zabydlují ve světě podnikatelských aktivit, on jen s obtížemi hledá vhodné zaměstnání. Setkání s jeho bývalými láskami mu přináší řadu zklamání, jeho jedinou útěchou je sympatická lékárnice Ute. Poprvé ji potkal na slavnosti místního Sokola, kde asistoval jako lékař, podruhé v lékárně, kam přišel pro léky mamince. Odměřená žena si ho však nepouští příliš k tělu. Jeden z bývalých spolužáků mu sice dohodí skvěle placené místo na soukromé klinice, kde se léčí bohatí pacienti se sexuálními poruchami, Štěpánovi se však taková práce nelíbí a brzy odejde. Jediné peníze, které vydělá, jsou za nápady, kterými zásobuje reklamní agenturu svého bývalého soka v lásce, Emila Nádeníčka. Nakonec se zdá, že i on konečně najde, co hledá. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (267)

venca163 

všechny recenze uživatele

Nechápu, jak se tady všichni přední intelektuálové tváří, že po předchozích dílech tohle byla "neskutečná píčovina, která neměla vzniknout". Sic trochu slabší, ale i tak mi to přišlo celkem v pohodě, zase se mi nejvíc líbila scéna, jak se Kříž přichomýtne k natáčení reklamy a Kendy mu pak vnutí ty prachy =). (65%) ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Porevoluční budovatelské ještě větší vystřízlivění a podivný vztah s další dívkou, tedy pardon, v tomto životním stádiu už ženou. Jeden se ani nemůže divit, že všechno vyústilo do toho konce v pátém díle. Kvalitativní posun směrem dolů sice předznamenává už název filmu, ale čeho je moc, toho je cu fýl. 40% ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Start kapitalismu, všichni okolo rozjíždějí podnikání v různých oborech, jen náš idealista s prvními šedinami se tak nějak hledá. Všichni za kamerou se snaží, ale upřímná snaha nestačí. Na předchozí tři zastavení to jednoduše nemá. Největší slabina celého projektu je ve scénáři, kterému chybí lehkost původní trilogie. Na porevoluční příběh se nabalují drobné příhody, které nepohladí po duši, nevymámí úsměv na tváři. Určitě by pomohly nůžky pana střihače, víc měl zasáhnout dramaturg. Mnohé postavy jsou tady spíš za karikatury, diváka příliš nezaujmou ani nezajímají. Přitom právě vedlejší postavy byly v předchozích zastaveních velkým trumfem. Úkrok stranou. ()

Zagros 

všechny recenze uživatele

Porevoluční zmrtvých vstání Básníků mi moc nesedlo. Především atmosféra původních tří dílů zmizela a nahradila ji právě ta porevoluční. Možná to vcelku dobře vystihlo danou dobu, ale k Básníkům se mi to prostě nehodilo. Stejně jako se nehodila poezie do začátků devadesátých let. Postavy mi téměř všechny tentokrát přišly nesympatické a pár povedených scén a dialogů čtvrtý díl jako celek nezachránilo. K opakování se nechystám a doporučení je spíš - vyhněte se tomu. ()

hous.enka 

všechny recenze uživatele

V nejlepším se má přestat, a tady pan Klein nepřestal. Poeticky řečeno: Tragický pokus o navázanou nit. Leč ta už dávno měla pevnou kličku i s mašličkou, takže Konec básníků v Čechách je už jen mizerným přebývajícím cancourkem, který je možno bez obavy odstřihnout. Tmavovlasá lékárnice v podání Terezy Brodské, která se před Štěpánkem (nakonec jako všehcny jeho osudov múzy a lásky) skrývá, už je lehce vyčpělá a film už nemá ten náboj. No, možná ho ztratili zejména Pavel Kříž a David Matásek, kteří po revoluci najednou zvážněli a zestárli. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (12)

  • Chyba ve filmu: Když vedou dva synové svou maminku od léčitele Písaříka (Pavel Zedníček) ke svému autu, celou dobu je v okně auta dobře vidět odraz mikrofonu zvukaře. (rakovnik)
  • Ačkoliv to ve filmu zůstává nerozřešeno, představitelka Píšťalky (Eva Vejmělková) v jednom z rozhovorů přiznala, že dítě, které v tomto filmu její postava má, je skutečně Štěpána Šafránka (Pavel Kříž). Píšťalka měla původně žít s učitelem Hájkem z minulého dílu a být mu ženou v domácnosti, ale herečka přesvědčila režiséra Dušana Kleina, aby její postavu přepsal tak, aby byla soběstačnější. Stala se z ní tak matka samoživitelka. (fifox)
  • Natáčelo se v Praze, Mělníku, na nádraží v Příbrami, Kladně (v nemocnici) a ve Škvorci. [Zdroj: filmovamista.cz] (SONY_)

Reklama

Reklama