Režie:
Tim BurtonScénář:
Ehren KrugerKamera:
Ben DavisHudba:
Danny ElfmanHrají:
Colin Farrell, Michael Keaton, Danny DeVito, Eva Green, Alan Arkin, Nico Parker, Finley Hobbins, Roshan Seth, Deobia Oparei, Joseph Gatt, Sharon Rooney (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Majitel cirkusu Max Medici (Danny DeVito) pověřuje bývalou hvězdu Holta Farriera (Colin Farrell) a jeho děti Milly (Nico Parker) a Joe (Finley Hobbins), aby se starali o novorozeného slona, jehož nadměrné uši jsou k smíchu publiku ve slávě upadajícím cirkuse. Ale poté, co se zjistí, že Dumbo umí létat, zažívá cirkus neuvěřitelný návrat. Zároveň se o Dumba velmi zajímá podnikatel V.A. Vandevere (Michael Keaton), který angažuje „podivného tlustokožce“ pro svůj nejnovější zábavní podnik Dreamland. Dumbo stoupá na vrchol slávy díky společným vystoupením s okouzlující a okázalou královnou vzduchu Colette Marchantovou (Eva Green). Záhy však Holt Farrier zjišťuje, že pod nablýskaným povrchem zábavního podniku Dreamland, se skrývá nejedno temné tajemství. (Falcon)
(více)Videa (17)
Recenze (237)
Musim uznat,že se to Burtonovi povedlo.Navíc já sem pořád trochu děcko,takže kydy s dvouhvězdičkovým hodnocením že film je dobrej hlavně pro děcka neberu.Jo,sou mezi náma ti hrozně dospělí jedinci,a dobře jim tak.Já sem se dobře bavil,a film s příjemnou stopáží utekl jak vodka z lahve.Tohle ustrnulý dbaní jak ve filmu tak v muzice na autorovym rukopisu a stylu si strčte*************.80%. ()
Je to hodně jiný Dumbo než ten, kterého známe, ale musím říct, že přes mou prvotní skepsi jsem nakonec byla výsledkem mile překvapená. Disney v posledních letech vše předělává na hrané verze a vesměs jde spíš o propadáky, ale možná i tím, že si tento námět tentokrát vzal do parády sám Tim Burton a že příběh prošel docela zásadními změnami, je z toho zcela nový a rozhodně ne špatný filmový zážitek. Trochu mě mrzelo, že už to tematicky není tolik o hledání sebedůvěry, jelikož se těžiště příběhu víc přesunulo na pouto Dumba k mamince a zároveň na vztah Dumba s lidskými hrdiny příběhu, ale na druhou stranu film přináší nějaké nové a neokoukané nápady a zároveň se stále drobnými narážkami snaží odkazovat i na to, co je pěkné na původní klasice. A ostatně ani to hledání a nalezení sebedůvěry není opuštěno úplně (přestože je toto téma umenšeno), dokonce si to ke konci filmu vysloužilo docela pěknou scénu. Zpočátku jsem nebyla moc nadšená z toho, jak velkou úlohu mají v tomto novém filmu samotní lidé, ale nakonec jsem musela uznat, že je vlastně dobře, že se celý příběh takto nanovo předělal. Oceňuju odvahu vytvořit z námětu něco jiného a nového, protože ostatně nemá smysl předělávat film na hranou verzi jen tak, jak leží a běží. Inovace a nové kreativní nápady jsou vždycky důležité, jinak je filmařina o ničem a zavání to jen snahou vydělat na něčem, co už existuje. Tady jsem ten pocit neměla. Tim Burton i scénárista odvedli dobrou práci. Přestože za mě tedy nic nenahradí klasiku a její kouzlo, uznávám že film svými změnami a nápady funguje. Líbil se mi třeba i nový motiv na konci, který hezkým způsobem odsoudil držení zvířat v zajetí. Celkově proto film hodnotím nezávisle na původní klasice - jako takový je to povedený a nápaditý nadprůměr, který vzdává hold klasice a zároveň se nebojí být svůj. ~(4,0★)~ ()
Čakal som to najhoršie a nakoniec z toho bolo príjemné prekvapenie. Pravdaže príbeh ide po obohranom koncepte, digitál je otravný a obraz s ubranou sýtosťou (aby evokoval minulosť) je strašne lacný. Taktiež herci okrem Dannyho DeVita nemajú veľmi priestor. Ale inak všetko funguje ako hodinky, emócie správne gradujú a film skvelo nadväzuje na pôvodný film a rozvíja príbeh v kontexte dnešného postoja k cirkusom. To však nič nemení na fakte, že Dumbo (2019) je síce výborné remeslo, ale to je asi tak všetko. Existencia samotného filmu i jeho réžie niekdajším vizionárom Timom Burtonom mi úplne uniká. 7/10 ()
Tim Burton, kterého jsme měli tak rádi, je pryč. Zdá se, že nenávratně. Ona už Alenka byla zoufale sterilní a málo osobitá, navíc umělá a zmatená. Stejně jako jeho následující kousky. Divnou nudu předkládá i nyní. Kdysi ujetý, barvitý, fantazijní a nápaditý režisér je v posledních letech už pouze (místy) ujetý. Animák z roku 1941 patří mezi disneyovskou klasiku. Na slona s velkýma ušima vsadí majitel cirkusu Danny DeVito a cirkusová hvězda (navrátivší se invalida z války) Colin Farrell a jeho dvě jakž takž roztomilé děti. Jenže majitel zábavního Dreamlandu Michael Keaton cítí z létajícího slona zlaťáky. Digitální Dumbo je docela fajn, s lidskými postavami je to horší. Prakticky totiž nezaujmou. Jsou jednotvárné, u žádné nezaznamenáme nějaký hlubší vývoj. Chybí humor, chybí energie, teploučké rodinné scény podivně střídá zbytečně vážná atmosféra. Opětovné shledání pánů Burton-DeVito-Keaton, kteří spolupracovali na Batmanovi, neuhodí na správná místa. Jasně, každý si něco najde, ale dřív u Burtona platilo, že si i druhý nebo pátý den na něco vzpomenu. Tady nikoliv. On už jednoduše onomu blyštivému průmyslu pouze otrocky slouží. ()
Jestliže jsem letos Aladina zkritizoval za možná až přílišnou snahu držet se originálu, tady je to zase naprostý opak. S předlohou má Dumbo společného možná tak titulního hrdinu a pár zmodernizovaných scén, jinak si jde zcela jinou cestou. Chrabrého myšáka zde nahradily děti vojenského veterána první světové války. Disney si zde samozřejmě nemohlo nechat ujít poukázat na to, že i dívka může být vědkyní (to je samozřejmě v pohodě, ale rok 1919 je ale jiná doba) + se tu ve výsledku bojuje proti tomu, aby se zvířata používala v cirkusech. Z filmu tak čiší až moc velká propagace moderního smýšlení, což filmu škodí, jelikož jde vidět že Disney nenechalo Burtona dělat si to po svém, tak je tu jen malý náznak jeho stylu a práce s postavami. Ačkoliv mám Michaela Keatona rád, zde se jeho role vůbec nepovedla a celé akční finále je navíc také o ničem. Filmu tak nakonec dávám stejné hodnocení jako Aladinovi, ale pocitově se mi přeci jenom zdá Dumbo lepší. 65% ()
Galerie (51)
Photo © Disney Enterprises, Inc.
Reklama