Scénář:
Ana ProdanovaObsahy(1)
Film mapuje desetileté období práce na jednom z nejdražších českých koprodukčních filmů a vypráví o nadšení tvůrců a o strastech a překážkách, které musejí překonávat, aby svůj vysněný projekt mohli dotáhnout do konce. (Actor’s Runway Agency)
Videa (1)
Recenze (24)
Všichni byli/jsou/budou úžasní, zlatí. Pan režisér/producent se rozplýval nad herci, výtvarníky, střihači (on si plnil svůj sen...Kriste pane) přitom za ty peníze se dalo natočit tolik skvělého porna :) ! Když Krejčí hovořil o svých dalších projektech...uf, tomu se říká sebevědomí nebo spíše drzost. Dovolenka na Havaji to jo, ale raději žádný popis gigantických problémů. Kritika, sebereflexe, potíže? Ne, ty zůstali v Aporveru...36%. ()
Pár veselých historek z natáčení z natáčení Posledního z Aporveru. Jde v podstatě o typický film o filmu ve kterém se do duše tvůrců moc neponoříme. Je vidět, že nejspíš si všichni natáčení užili, což ale nemusí nutně udělat dobrý film. O filmu se dozvíme pár drobných detailů, uvidíme jen další nedodělané scény a pár tanečků na zeleném plátně. I když to ve filmu není řečeno, tak to vypadá, že film i přes sáhodlouhé přípravy nebyl v okamžiku natáčení vůbec připravený, což vyústilo v ne moc dobrou cinematografii a zmatené střihače, kteří film střihali přes 11 měsíců a dodělávali efekty další 4 roky. Producenti neviděli ani stranu scénáře před rozhodnutím o investici, pouze několik obrázků, které nakonec vypadají mnohem líp než dokončený film. Dokument je nejlepší ve chvílích, kdy se dozvídáme naprosto bizarní historky z natáčení - kupříkladu Susan Pratt byla nabrána do projektu, když jí režisér v opilosti napsal na Facebook po zhlédnutí filmu "10 THINGS I HATE ABOUT YOU" , popřípadě nalezení střihače Vetřelce potom, co ztratil v Karlových Varech peněženku. Dokument je udělaný, celkem konvenčně - jde o sestřih z behind the scenes a s rozhovory s jednotlivými aktéry, které popisují co se stalo a co dělali. Kdybych nevěděl, že Poslední z Aporveru skutečně existuje vypadalo by to skoro jako parodie na Jodorowského Dunu. Také snad jde konečně s jistotou o důkaz, že pouhé natáčení s RED One z vás neudělá profesionálního filmaře. Tom Krejčí je nejspíš fajn člověk, ale rozhodně má více ambicí, než dokáže zvládnout/má na ně talent/rozpočet. ()
Film o filmu Poslední z Aporveru, nejdražší český film všech dob, který natočil nějaké scény na zelené pozadí v ateliéru už v roce 2011 a od té doby čeká ve fázi postprodukce na dokončení a uvedení do kin. Kam se podělo 240 mega v realizaci neřeší ( ikdyž já si asi umím představit kam, když producent vykládá jak si jeli na Havaj natočit mraky ), protože tento dokument z roku 2015 je spíš happy promo, kde režisér říká, jak je všechno fajn, herci jak je to super a řidič, že věří , že se to dotočí. ... Je to sice jen promo , ale nakonec to možná poslouží obhajobě u soudu, protože Státní fond pro kinematografie zažaloval chlapce z dotačního podvodu. Jak prohlásil jeden z koproducentů, který tuhle partu žaloval: " výsledkem po šesti letech práce a utracených 240 miliónech korun je pětiminutová ukázka a kupa nesestříhaného nesourodého materiálu bez zvuku i řádných technických poznámek" . A pak, že český film nemá peníze. PS: Toho filmu škoda není, snad je že to je první film, kde měla mít svou první filmovou odhalenou scénu moje oblíbenkyně Jana Pidrmanová. ()
Čakal som, že to bude skôr o negatívnych udalostiach počas výroby filmu a o tom, v čom je vlastne problém, pričom by to všetko bolo popretkávané s behind-the-scenes. A ono to je všetko naopak. Ako bolo všetko nádherné, ako sa krásne spolupracovalo atď. A som vlastne aj rád, že sa snímok ( pravdepodobne ) nikdy nedostane do diváckeho obehu, pretože už len tie ( aj keď ešte nedokončené ) scény stoja za ... ()
Takhle trapně adorovat kolem filmu, kterej ani po deseti letech natáčení není venku, je poněkud... trapný. Hlavní je, že se maj na place všichni rádi - to diváka i producenta vážně uspokojí. (: "... film vypráví o nadšení tvůrců a o strastech a překážkách, které musejí překonávat..." - asi jsem viděl úplně jinej dokument, jelikož v tomhle koktejlu kecičků o skvěle odváděný práci a nalezení super lidičků pro super filmeček není ani stopa po zdůvodnění průtahů a nabubřelosti rozpočtu. Proč TOHLE, co na všech dostupných materiálech vypadá jak banda relaxujících ochotníků uprostřed vystřihánkových dekorací školního souboru, trvá tak dlouho a stojí tolik peněz, ví zřejmě jen... no, myslíme si svoje, ne? (: ()
Reklama