Režie:
S. Craig ZahlerScénář:
S. Craig ZahlerKamera:
Benji BakshiHrají:
Mel Gibson, Vince Vaughn, Tory Kittles, Michael Jai White, Thomas Kretschmann, Jennifer Carpenter, Laurie Holden, Don Johnson, Udo Kier, Fred Melamed (více)Obsahy(1)
Otupělý policejní veterán Ridgeman (Mel Gibson) a jeho náladový mladší kolega Anthony (Vince Vaughn) jsou suspendováni ze služby poté, co do médií unikne videozáznam jejich svérázných metod. Bez prostředků a velkých šancí se oba zatrpklí vojáci vydají do kriminálního podsvětí, aby učinili spravedlnosti zadost. Mezitím je v jiné části města propuštěn z vězení mladý zločinec Henry Jones a zjišťuje, že jeho matce a postiženému bratrovi hrozí vystěhování. Ve snaze najít způsob, jak jim pomoci, se obrátí na kamaráda z dětství jménem Biscuit, který ho představí nelítostnému kriminálnímu bossovi, jehož ambiciózní plány jej postaví do přímého konfliktu s oběma policejními odpadlíky. (HBO Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (486)
Kiná sú plné superhrdinských veľkochujovín a poza festivalové bučky sa zakrádajú skutočné filmy pre dospelých ľudí. Nikto netočí také filmy ako S. Craig Zahler, a ani tento sa nedá k ničomu prirovnať. Tie zvláštne papierové dialógy takmer bez vulgarít a plné zaujímavých myšlienok a slovných obrazov sa už stávajú jeho trademarkom. K tomu nepredvídateľné a ukrutne brutálne násilie (scéna v banke, WTF?!) a najmä réžia sústredená akoby na celkom iné veci ako bežná kinematografia. Nie je to dokonalé, niekoho to možno uspí (má to 2 hodiny 40 a rozhodne nie dravé tempo), ale už len preto, ako veľmi je to iné, som musel nasoliť plné hodnotenie. ()
Zahler má bezesporu talent originálně napsat a posléze i natočit stokrát viděné, přinášet zajímavé situace, atraktivní postavy se silnými příběhy a především nekorektní brutalitu. Mám s ním pravidelně problém jen jeden a pro mě je bohužel i dost zásadní. Vůbec mi nesedí jeho fetiš na utahané tempo děje, který není ani schopen naplnit vtipnými hláškami nebo zajímavými dialogy, aby pro takový přístup našel opodstatnění jako třeba Tarantino. Tím rozhodně nemyslím tu zábavnou "závěrečnou" patovou situaci, ale především tu hodinu a půl dlouhou pasáž v podobě záběrů na dva ksichty v autě jak u sledovačky žerou svačinu a konverzují o hovně, případně o stejných věcech, o kterých konverzovaly půl hodiny předtím. Pokud by ty ksichty nevlastnili zrovna Gibson s Vaughnem, ale dva no name herci, nebavilo by to patrně nikoho, protože se zkrátka v určitých pasážích vůbec nic neděje a nic se v nich ani neřeší. Tohle je třetí film, který Zahler natočil a je to zároveň i jeho třetí film, u kterého jsem po hodině odpadl. Škoda, protože má na to psát a točit kultovní filmy, které by i za dvacet let bavily dnes narozené děti, ale díky jeho úchylce na vyžívání se ve zbytečnostech točí prostě jen nadprůměrné instantní thrillery, k jejichž skutečně interesantním vrcholům se musí divák často pronudit skrze totální balast. 65 % ()
"THE ENTERTAINMENT INDUSTRY, FORMERLY KNOW AS THE NEWS, NEEDS VILLAINS." -------------------------- Milujem to! Zahler je po vynikajúcom Tomahawku a ešte lepšom Bloku 99 späť v plnej paľbe s týmto pôsobivým procedurálnym policajným thrillerom, v ktorom hviezdi šedivý Mel Gibson a opäť raz Vince Vaughn, herec s koreňmi hlboko zapustenými v komédii a komike, ktorý ale svoj seriózny charakter a kvality záporáka/dobráka predviedol napr. v druhej sérii True Detective či práve vo vyššie spomínanom väzenskom bloku s číslom 99. Aj keď je násilie Zahlerovým trademarkom, tu je trochu umiernenejší a počas celej stopáže takých scén spočítame na jednej ruke, čo mne plne vyhovuje. Kamera veľmi výborná, filtre efektné, najmä žltý a tmavomodrý. Film v strižni dlho nepobudol, niektoré scény sú až príliš dlhé, iné zase ponúkajú lepšiu možnosť vychutnať si ich. Dragged Across Concrete je neprekvapivo brilantný film, jeden z minuloročne najlepších, a už nám stačí len očakávať, že podobnú pecku prinesie aj v budúcnosti, napríklad ten Ganson Street, ak vôbec niekedy uzrie svetlo sveta. Zvažujem päť hviezd a druhý replay hneď zajtra. ()
Další parádní Zahlerovka. Klasicky pomalá a dlouhá, ale stejně mě bavilo se na to dívat a možná s výjimkou odbočky k postavě Jennifer Carpenter tam vše mělo svoje místo. Mel Gibson a Vince Vaughn jsou kvalitní dvojka a postavy bankovních lupičů jsou tak chladnokrevný, že už to asi víc nejde. Kdo se těší na osobitý tvůrcův rukopis a brutalitu, opět nepřijde zkrátka. 80% ()
S. Craig Zahler je drsňák, ktorý sa s tým vo filmoch nepára a vždy rad niekoho rozpára. Nepíšem to preto, že by to bolo cool, alebo preto, že sa to rýmuje, ale preto, že je to pravda. Zahler servíruje tento krát kriminálku s pomalým tempom, ale s veľkým dôrazom na postavy a dialógy, ktoré tu hrajú predovšetkým prvé husle, kedže sa tu moc akcii nenájde. Fúzatý Gibson je fantasticky, drsňáci mu idú a aj keď jeho parťáka vo filmoch moc nemusím, Vince Vaughn ma tento krát bavil. S Gibson to dobre ťahá, dialogy majú niekedy väčšiu šťavu ako samotný film, ale to hlavne preto, lebo to je tak zámerne natočene. Ako som spomínal, tu sa kladie doraz na postavy a celý film je jedna veľká sledovačka v aute s jednou akciu v banke a s druhou na konci vo finálnom zúčtovaní. Niekedy by to chcelo skrátiť, pretože odbočka s Jennifer Carpenter je tu zbytočná (aj keď chápem, že chcel režisér divákov šokovať drsnými únoscami s Kretschmannom na čele). Aj keď to bolo dlhé a rozťahane, ľúbilo sa mi to. 80% - 4* ()
Galerie (23)
Zajímavosti (14)
- Vince Vaughn, zatiaľ čo pracoval s Melom Gibsonom na Hacksaw Ridge: Zrodenie hrdinu (2016), ukázal Gibsonovi scenár pre tento film a tiež hovoril s režisérom S. Craig Zahlerom o jeho vízií začleniť Gibsona do filmu. Gibson po prečítaní scenára okamžite súhlasil, že bude vo filme hrať. (zajo91)
- Natáčanie filmu prebiehalo v kanadskom meste Vancouver a začalo 17.7.2017. (MikaelSVK)
- Ve filmu zazní píseň „A Better Place For Us“, kterou odehrál jako hudebník režisér S. Craig Zahler. (Rominator)
Reklama