Režie:
Clint EastwoodScénář:
Todd KomarnickiKamera:
Tom SternHudba:
Christian JacobHrají:
Tom Hanks, Aaron Eckhart, Laura Linney, Mike O'Malley, Anna Gunn, Jamey Sheridan, Ann Cusack, Molly Hagan, Holt McCallany, Chris Bauer, Patch Darragh (více)VOD (4)
Obsahy(2)
V lednu roku 2009 se svět stal svědkem „zázraku na řece Hudson", když kapitán „Sully" Sullenberger (Tom Hanks) nouzově přistál s poškozeným letadlem na ledových vodách řeky Hudson a zachránil tak život 155 pasažérů na palubě letadla. Přestože veřejnost a média mluvila o ojedinělém činu dokazujícím jeho letecké dovednosti, probíhající vyšetřování hrozilo zničit jeho pověst a kariéru. (Freeman Ent.)
(více)Videa (8)
Recenze (917)
"Nebola to havária. Bolo to pristátie na vode." Asi ešte väčšia nuda, ako starší Eastwoodov hit Americký ostreľovač, hoci po charakterovej stránke ma to bavilo predsa len o čosi viac, nakoľko Hanksov kapitán lietadla je na rozdiel od vytretého snajpera Bradleyho Coopera sympatický, ľudský a príjemne obyčajný. Tým by sme však pomaly ale iste s plusmi končili. Nie je to zlé, len ma to strašne nebavilo a nudilo, našťastie to malo len osviežujúcu hodinu a pol, za čo Clintovi treba uznanlivo potľapkať po pleci, lebo mnohí režiséri nevedia triezvo odhadnúť "správnu" minutáž a ich filmy často trvajú aj o hodinu dlhšie, než by mali. Tu nie. Tu je to naozaj tak akurát. Aaron Eckhart bol fajn (no jeho fúzy pôsobili dosť obludne, nechcem povedať hororovo) a ústredná havária bola presvedčivo nakrútená. ()
Jako vždy perfektní Tom Hanks, kvalitní CGI, ostatní taktéž dobře hrají. Ale nevím, místama mi to přišlo, jako by střižna něco ubrala a naopak někde zapomněla úřadovat. A na konci vlastně vidíme to samé co už v půli filmu, i když chápu účel té scény. Přesto, celkově to celé působí dojmem, která nemůžu popsat asi jinak než "nastavovaná kaše". Ale pořád velmi kvalitní podívaná, to bez debat. ()
Pro někoho to může být hra na jistotu (je tu oscarový oblíbenec Clint Eastwood, oblíbenec americké vlády Tom Hanks, příběh podle skutečnosti) a nemýlí se. Přesto film zbytečně netlačí na emoce, patos tu není tak silný, jak by mohl, a hlavně způsob natočení perfektně rozvíjí hlavní motiv přistání a vnitřního boje kapitána letadla se svým svědomím. Tom Hanks tu zase po delší době podává výkon, který vtáhne civilním pojetím a současně je uvěřitelný (žádné jeho velké úsměvy a dětinský kukuč). V závěru filmu možná chybí vyvrcholení, ale divák si při závěrečných titulcích rychle uvědomí, že vyvrcholením byl samotný čin kapitána a záchranných jednotek. PS: velké plus za věrhodnost a důraz na detaily ()
Eastwoodovsky jemné, ľudské a komorné. Presne také, ako si udalosť zaslúžila a jej vnímanie a pochopenie vyžadovalo. Výborný scenár, citlivá réžia a (opäť) famózny Hanks. Silne zvažujem piatu hviezdu, pretože je malý zázrak, čo sa z toho - síce bez väčších emócií, ale bez jedinej, čo i len mikroskopickej chybky na kráse - podarilo vydolovať. ()
Důmyslně vystavěný portrét disciplinovaného profesionála, stíhaného pochybami, zda odvedl nejlepší práci, jakou mohl. Obraz ústředního „zázraku“ i portrét hlavního hrdiny Eastwood skládá z několika retrospektiv, z nichž každá akcentuje jinou rovinu události a všechny se pak „zrcadlí“ v Sullyho závěrečném proslovu, vyzdvihujícím zásluhy kolektivu. Sullenberger je sice díky Hanksovi charismatičtější osobností, než jak působí z toho, jak sám sebe popisuje v knize, podle které byl film natočen, ale pořád jde o docela obyčejného pracujícího člověka pevných zásad a neměnných rituálů, ne o hrdinu každým coulem, který by vtipně glosoval každou potíž a hravě zdolával všechny překážky. Eastwood díky němu muže koncept hrdinství nahlédnout opět v jiném světle. Hrdinou se bez ohledu na oslnivost svých povahových vlastností může stát každý, kdo „jen“ dobře vykonává to, v čem je nejlepší. Více zde. 80% ()
Galerie (44)
Zajímavosti (22)
- V momentě, kdy Sully (Tom Hanks) běží v noci po Times Square, je možné zahlédnout billboard na film Gran Torino (2008). To mělo premiéru ve stejném roce, ve kterém se odehrává tento film a režíroval jej taktéž Clint Eastwood. (MATADOR)
- Během závěrečných titulků běží záběry se skutečnými zachráněnými cestujícími. (griph)
- Pro vytvoření místa havárie filmaři nejprve natočili záběry záchranných lodí obklopujících prázdné místo v řece Hudson. Tyto záběry byly následně zkombinovány s těmi ze studia, ve kterých byl umístěn vyřazený letoun A320 do uměle vytvořeného jezera. (imagoo)
Reklama