Reklama

Reklama

Zabíjení

  • Česko Velká kořist (více)
Trailer

Johnny Clay sa po piatich rokoch dostal z väzenia a chystá sa oženiť so snúbenicou Fay. Je pevne rozhodnutý, že do ďalších kšeftov sa pustí až keď sa presvedčí, že riziko ozaj stojí za potenciálny zisk. Spolu so štyrmi ďalšími mužmi chystá prepadnutie dostihovej pokladne. V hre sú dva milióny dolárov. Lúpež je naplánovaná do najmenších detailov. Zapojený je do nej aj George Peatty, plachý pokladník z dostihovej dráhy. Je ochotný riskovať krk len preto, aby zapôsobil na chladnú a panovačnú manželku Sherry. Sherry mu je neverná s Valom a všetky informácie o plánovanej lúpeži posúva svojmu milencovi. Tak dokáže aj dokonale naplánovaný zločin stroskotať na príliš dokonalej zhode náhod... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (279)

lesumir 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejlepších Noir-krimi-filmů od pravého mistra Stanleyho Kubricka si s divákem vůbec nepohrává, rovnou ho hází do přímého děje bez nějakého úvodu nebo začátečního vykreslování postav. Proto taky ta výborná stopáž, hodina a půl uběhla neskutečně rychle. Prvních deset - patnáct minut jsem byl úplně mimo, neměl páru kde se nacházím na časové ose. Ale potom se to rozjelo, všechno jsem pochopil a už jenom sledoval skvěle odvedenou filmařinu po všech stránkách, film graduje s každou minutou a závěr jsem čekal, i přesto mně překvapil a jsem za něj rád! Zabíjení (moc jsem nepobral ten název) bych nesrovnával s novými krimi ala Chladnokrevně, Dannyho Parťáci atd., protože tady se nic nepřikrášluje, nevyskytují se zde žádné geniální metody na vykrádání ani lupiči par excellence. Prostě normální lidé, popř. pár zlodějíčku si chce přilepšít. Noirka jsou mojí novou vášní a The Killing patří mezi ty nejlepší! ()

Lavran 

všechny recenze uživatele

Kubrickův legendární příspěvek do encyklopedie heist movies je stejně jako jeho ostatní filmy ponejvíce "uspokojivý" pro všechny hnidopišské formalisty a puristy (a "černohumoristy"). Jako v dalších svých raných dílech využívá Kubrick i zde v hojné míře estetiku cinéma direct ("přímého" filmu), jehož nezanedbatelná influence je v mainstreamové tvorbě 50. a 60. let patrná zvláště u děl spadajících do období modernistických Nových vln (dalo by se dokonce říci, že mnohdy jsou na jeho základě vystavěny). U The Killing se jedná zvláště o ryze dokumentaristicky střižené dostihy (ruční kamera, dlouhoohniskové objektivy) a natáčení pouze s dostupným či s jediným zdrojem světla (Kubrickův trademark par excellence), které vytváří nádherné šerosvitné kompozice v noirovém duchu. Vyjma těchto doku-specifik je pro Kubricka samozřejmostí i ironizující užití hudby (latinskoamerická pieta), ačkoli ani tomuto jeho snímku se nevyhnul neduh s nepříliš povedenou a libou hudbou původní; experimentování s narativem (nechronologická výstavba, nahlížení stejné situace z více perspektiv); a všechny ty precizní podélné "jollies" a pohyby kamery, které tolik miluji. Právě díky výše zmíněným režijním finesám nedokázalo The Killing od roku 1956 příliš zestárnout, třebaže vlastní příběh a jeho tempo je kvalitami přinejmenším rozporuplné. Je to snímek extrémně napínavý, metodický a dýchá svěžestí na každém kroku. Ba co více, většina jeho "loupeživých" parťáků nedokázala jím nastolený koncept výrazně obohatit do dnešních dnů. 4,5* ()

Reklama

Kothy 

všechny recenze uživatele

Docela starý heist movie od Stanley Kubricka. Nějak mi ale nesedlo ladění filmu, asi jsem čekal nějaký větší zvrat. Celé je to o partě lidí, která se snaží vykrást trezor od dostihové kanceláře. Vše mají skvěle promyšleno. Ale co by to byl za film, kdyby se něco nepokazilo. I přes komplikace jde vše podle plánu: Kdo přežije až do konce a kdo si nakonec peníze rozdělí? "Nikdy jsem neměla nikoho kromě tebe." ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Nebýt otravné a naprosto nesednoucí hudební složky, tak to bylo bez závažnějších výhrad. Dějově chytré, atmosférou chladné, vyzněním cynické. Jen bych rád pochopil proč byl zasvěcen barman, když jeho úlohu pronesení balíčku mohl s klidem sehrát i George. Takhle zbytečně zvyšovat riziko, to do toho dokonalému plánu příliš nezapadalo. PS: Tak po pročtení diskuze koukám, že nejsem sám koho to zarazilo. ()

Falko 

všechny recenze uživatele

Cakal som nieco slabsie, ale nenasiel som v tomto filme ziadnu chybu, jedine mi v niektorych scenach nesadla hudba, ale to vobec nebolo podstatne. Kratka minutaz mi vobec nevadila, pretoze Kubrick ukazal vo filme vsetko, co som chcel vidiet bez toho, aby som sa co i len chvilku nudil a casove sceny do seba tiez zapadali ako puzzle. Cela lupez bola perfektne organizovana a nacasovana, takze ja ako divak som uz len ocakaval nejaku chvilu, kedy nieco nevyjde. Podobnu lupez s odputanim pozornosti som videl vo filme UTEK DO MEXIKA (1994) s Alecom Baldwinom a s Kim Basinger a podla mna boli obe perfektne natocene... (26.05.2009) ___ Sterling Hayden - (Johnny Clay) +++ Coleen Gray - (Fay) +++ Vince Edwards - (Val Cannon) +++ Jay C. Flippen - (Marvin Unger) +++ Elisha Cook jr. - (George Peatty) +++ Marie Windsor - (Sherry Peatty) +++ Joe Sawyer - (Mike O´Reilly) +++ Hudba: Gerald Fried +++ ()

Galerie (51)

Zajímavosti (23)

  • Z rozpočtu 320 tisíc amerických dolarů poskytlo 200 tisíc studio United Artists, zbytek producent James B. Harris. Ačkoliv Stanley Kubrick považuje film za svůj první profesionální, rozpočet byl i na 50. léta v Hollywoodu celkem mizerný. (gogos)

Související novinky

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

17.08.2019

7. ročník unikátní přehlídky klasik, ale i pozapomenutých klenotů z bohaté pokladnice filmu noir představí snímky tematizující loupež, výběrovou retrospektivu noirových děl Fritze Langa, rozmanitou… (více)

Reklama

Reklama