Režie:
Jean BeckerKamera:
Edmond SéchanHudba:
Michel LegrandHrají:
Jean-Paul Belmondo, Nadja Tiller, Mylène Demongeot, Jean-Pierre Marielle, Robert Morley, Geneviève Page, Stefania Sandrelli, Philippe Noiret, Marcel Dalio (více)Obsahy(1)
Tony (J.P.Belmondo) je rošťák jak se patří a téměř každého svým sympatickým zjevem dostane tam, kde ho vždycky chce mít. Bohužel a možná i bohudík se vždy nespokojí jen s jednou ženou a ne s jednou ženou také zametá. Tak to jde až do té doby, než pozná Muriel (Mylène Demongeot) a jejího přítele Bibiho (Philippe Noiret), díky kterým se dostane do vyšší společnosti, kde páchá neplechu v daleko větším měřítku než dosud. (MJMilan)
(více)Recenze (58)
Copak dareba to byl sympatický, ale občas jakoby málem schizofrenní, ne? Nejdřív vyvstane, že vůbec neumí plavat, když se ocitne v bazénu a topí se, ale během dalšího výletu již jako velký plavec houpne do moře a předvede jakési plavecké legrácky? Zvláštní, tenhle film má dvě výrazné části: jednu zimnou na horách a jednu letní na moři s lodí, ale vůbec na mě působily občas jakoby ze dvou různých filmů. Zatímco hory s Belmondem ve společnosti jeho slečen mi připradaly po většinu času velmi zábavné, plné šarmu i vtipu a to nejen díky scéně na lyžích, ale i skvělému přihrávači v podání Philippa Noireta (který se žel pak v polovině filmu zcela vytratil), tak u části na lodi se mi jevilo, jakoby už tvůrcům začínal docházet dech, nemají co dál nabídnout, než neustálé přelétávání hlavního hrdiny v dalších variacích, až to absencí humoru začíná nudit, a točí spíše nastavovanou kaši, aby se to protáhlo na celovečerní délku. I když poslední zálet Belmonda s knírkem sice na závěr ještě na chvíli vrátil filmu ten neodolatelný vtip z první poloviny a zábavné momenty v mých očích vcelku převažují nad těmi nudnými, víc než retro oddechovkou na jedno zhlédnutí za sebe v Sympatickém darebovi nevidím. Lepší, milý průměr. [60%] ()
Kdyby byl Tony Arsenal skutečná postava a žil dnes, měl by patrně na triku několik exekuturů, žalob, a možná i samotné Me Too. Ale v podání velkého Jeana-Paula Belmonda je to prostě neodolatelný šarmantní ,,sympatický dareba´´, jehož žonglování se slovy by bylo opravdu dobré umět. A co teprve vlastnit jeho nesmělý svetr, stylový kožich a sako s etiketou. Olálá. Musím říct, že v první polovině jsem se u této darebácké jízdy s výbornou atmosférou doby (už jenom ta úvodní písnička) Belmondem, a řadou tu podstatně méně, tu podstatně více pohledných slečen hodně dobře bavil a v podstatě nechápal, proč jsem před pár lety dál této komedii jen bídné dvě hvězdy. Mořské prostředí sice ve druhé polovině víceméně utopilo předchozí velkou zábavu, ale i s vědomím, že že by bylo lépe, kdyby snímek neodběhl po padesáti minutách do jiného prostředí, ale v nastolené atmosfére uzavřel mileneckou báchorku z hor, musím dát kvůli první polovině a Belmondovi čtyři hvězdy. Tady si ho člověk užije, jak ho má nejradši, takže nechybí málo k ještě vyššímu hodnocení. TAK DO TANCE, MLÁDEŽI. ()
Francouzská komedie, v níž exceluje v hlavní roli J. P. Belmondo, představující výřečného a bezskrupulózního mladíka, jenž se díky své neobyčejné výmluvnosti, mladistvé přitažlivosti, fiktivní totožnosti a bláznivým nápadům dostává do přízně mladých krásných žen i bohatých postarších dam. Toni Maréchal je ve skutečnosti chudý jako myš, nicméně to mu nebrání v tom, se honosil vybájeným jměním a tituly tak, aby využíval dobroty, pocitů osamění, žádostivých náručí a sexuální neukojenosti zámožných paniček. Pokud milostná náklonnost jeho živitelek přesáhla únosnou míru, ihned se začal zajímat o jinou oběť. Téměř vše, co pronesl, měl důkladně a manipulativně promyšleno s cílem získat bezpracně co největší blahobyt. Současně je však tato komedie Jeana Beckera velmi zábavná a nabitá Belmondovými hláškami a domnívám se, že lepší název filmu než sympatický dareba snad nemohl lépe hlavního hrdinu charakterizovat. Belmondo skutečně představuje filmového hrdinu v takové podobě, v jaké si ho diváci oblíbili nejvíce. Nakonec však došlo i na nepolapitelného svůdníka Toniho, který se nechal přechytračit mladou a krásnou S. Sandrelliovou, dědičkou malého ostrova v Pacifiku, na němž se mělo údajně nacházet obrovské naleziště manganu. Tato báchorka, jíž byl Bebel oblouzněn, se mi však jevila jako naivní a nereálná. Ve vedlejší roli se jako Maréchalův komplic v jeho podvodných činnostech objevil Belmondův dobrý přítel J. P. Marielle, jednou z jeho ženských obětí se stala překrásná M. Demongeot, kterou se Belmondovi podařilo pobláznit svými řečičkami a odloudit ji od jejího bohatého milence P. Noireta. Celkově vnímám tento Beckerův film jako povedenou komedii, dokonce jako jeden z nejzábavnějších Belmondových filmů, jež jsem měl zatím možnost zhlédnout. ()
Komedie, na které se už hodně podepsal zub času. Belmondo hraje všiváka, která lže, podvádí a snaží se okouzlit ženy, což mu většinou vychází. Bohužel má na ně dost špatný vliv, protože se začnou chovat dost zvláštně. Hodně 'humoru' ve filmu zastupují různé WTF scény s dámami (masochistická manželka, nadržená baronka, štěkající panička...) anebo Tonyho nehody, kde se někde vyseká, ale nic se mu nestane. Nebavilo mě to. 20% ()
Sympatický dareba? No jak komu. Mě teda určitě ne. Z dnešního pohledu neuvěřitelná stupidita, plná naprosto trapných a nevtipných gagů na úrovní základky. Navíc postava Tonyho je tak na nervy lezoucí, že má člověk chuť mu po chvilce nafackovat. Asi podobně jako sympatický květinářka - holka jeho kámoše, kterou Belmondo pozuráží jak to jen jde. On je vychcaný hajzlík, všichni kolem něj jsou pitomci a ženy hloupočké slepice, které padají na prdel, jen kolem nich projde...oujéé. Belmonda mám rád, ale v některých filmech hraje takové mistry světa, až je to nekoukatelné. Tohle minimálně od druhé poloviny. ()
Galerie (14)
Photo © Criterion Productions
Zajímavosti (2)
- Belmondovi při natáčení vyhovovalo, že jeho postava ve filmu neuměla lyžovat. Tento sport byl jedním z mála, které herec neovládal. (raininface)
- Jean Becker si společně s Jean-Paulem Belmondem přál, aby ve filmu měla nějakou roli i Belmondova tehdejší partnerka Ursula Andress. Ta se ale nemohla uvolnit. (Pierre)
Reklama