Reklama

Reklama

Trhlina

Trailer 1

Igor, nezaměstnaný vysokoškolák, se v rámci absolventské praxe dostane do pracovní čety, která vyklízí budovu bývalé psychiatrie. Zde náhodou objeví záznamy Waltera Fischera, jednoho z pacientů, který před sedmdesáti lety záhadně zmizel v pohoří Tribeč. Když se po dvou měsících stejně záhadně objevil, byl dezorientovaný, na celém těle měl nevysvětlitelná zranění a nedokázal popsat, co se mu stalo a kde poslední týdny strávil. Ač byl dlouhodobě hospitalizován, již nikdy se nezotavil. Když se Igor pustí do pátrání po podrobnostech Fischerova příběhu, zjistí, že tento případ vůbec nebyl ojedinělý. Záznamy o lidech, kteří se v Tribeči ztratili, sahají až daleko do minulosti. K mnoha z nich ale došlo relativně nedávno. Proto se Igor spolu se svou přítelkyní Miou, milovníkem konspiračních teorií Andrejem a tvrdým skeptikem Davidem vydává do tribečských lesů zjistit, jaká je pravda. Pátrání, které zpočátku působí jako nevinná zábava nesourodé skupinky, však končí tragicky… (Falcon)

(více)

Videa (8)

Trailer 1

Recenze (477)

claudel 

všechny recenze uživatele

Zmatená šílenost dosahující až parodických rozměrů slovenského pojetí Záhady Blair witch. Sám nevím, jestli jsem ten film vnímal nebo, spal či bděl a bylo to tak nějak jedno - myšlenky mi utíkaly jinam a ten film byl tak zmatený, že jestli jsem vynechal pět minut nebo třicet ve výsledku se to neprojevilo. ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

Když přimhouřím jedno oko, tak musím Slovákům vyseknout poklonu za to, jak se s notně mysterióznější předlohou poprali. Ta nejlepší pasáž z knihy (autentické příběhy lidí, zmizelých během jednoho století) je sice z pochopitelného důvodu zredukována na půlminutovou koláž, ale dejme tomu, že všechno ostatní tu v rámci paranormálního thrilleru šlape na dvojku s hvězdičkou. Nejhororovější scénu rozdělení světel už pak sice nic nepřekoná, ale já tentokrát nechci nic moc vyčítat. Bavilo mě to. ()

Reklama

MIMIC 

všechny recenze uživatele

Dokážem si predstaviť, ako báječne si film užil divák bez znalosti predlohy. Mnohé závažné a šokujúce dejové zvraty sa totiž vo filme vo vzťahu ku knihe zopakovali jedna k jednej, logickou otázkou teda je, čo také mohlo osloviť čitateľa, ktorý mal naopak to šťastie, že najprv zhltol knihu. Film totiž stavil na vysokú popularitu literárnej predlohy. Je to jednoduché. Mária Havranová (ktorá si mala ponechať toto nádherné dievčenské meno) je najväčší súčasný slovenský ženský sexsymbol, a to sa zaobíde úplne bez mejkapu (!). Matej Marušin najväčším mužským sexsymbolom bude až vo chvíli, keď sa ostrihá nakrátko, je šťastie, že vo filme ho vidno väčšinou v čiapke. Už jeho fyziognómia stojí za návštevu kina ako nejaký špeciálny bonus. Režisér je však určite zvedavý na iné, takže - široko-ďaleko neexistuje lepší mysteriózny triler. To menej lichotivé nasleduje. Niektoré scény sú zostrihané príliš unáhlene (doslova blesková návšteva cvokhausu v noci), vidno, že strih primárne slúžil tomu, aby bola dĺžka materiálu určená pre seriál prispôsobená potrebám filmu. Uprednostniť seriál pred kvalitami filmu je niečo, čo nikdy nepochopím, aj keď žijem v kapitalistickej spoločnosti. Režisér sa totiž do dejín kinematografie zapisuje filmami, nie seriálmi. Z dôležitých vecí tu hapruje budovanie napätia. Ak viem, že robím hororový mysteriózny triler, alfou a omegou je napätie, ktoré by síce malo byť kolísavej intenzity, ale nikdy nezmiznúť (vo filme Votrelec je tam permanentne, bez odľahčujúcich scén). Ak idem do kina na niečo strašidelné, potrebujem sa báť k posraniu (napr. oceňujem zvuky, ktoré vydáva to malé chlapča v lese). Napätie musí vystupovať z plátna vo "vysokom reliéfe", ako asambláž, a to i v úvodnej polhodinke. Čosi také sa najlepšie dosahuje hudbou, či skôr - v tomto žánri - nápaditým hudobným alebo zvukovým motívom, ktorý by mal jemne vibrovať aj v pokojnejších častiach (motív v Trhline však zďaleka nie je tak dobrý, ako sa píše). Aby si to človek uvedomil, nemusí mať štátnice z dejín kinematografie. Keďže dávam štyri hviezdy, všetko ostatné je samozrejme fajn a nepociťujem potrebu to rozoberať. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Moc jsem se těšil, že v Blavě uvidím slovenský film a Petera mám rád, takže nebylo během mého pobytu co řešit. Bohužel, zejména první část mě přišla taková trošku nezdravá řekněme. Aby se chodili dělníci dívat na trezor uprostřed místnosti jak na svatýho dindinda a vzdychali jak nejde otevřit to se mě nějak nezdá. A živě si představuji jak studenti lačnící po informacích sbírají papírky ze země a čtou si je. Sestavená parta se dala do kupy takovým fofrem, že jsem ani nepostřeh jak. Pak přišla zajímavá část, která měla silné pasáže, dobrou hudbu a atmosféru, ovšem tvrdit že jsem pochopil epicentrum dění, to tedy fakt nemohu. Ještě k hercům, podle mě to nebyl dobrý casting, příliš přehravání a žádné velké sympatie, jedině Tomáš Maštalír snese přísnější měřítko. ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

Udivuje mě, že Trhlina je vážně myšlený film, který zamířil do kin. Nezapůsobil by totiž ani jako film absolventký či dokonce amatérský. Obrazová stránka je totálně laciná, snad jako by se snažila evokovat dojem home made videa. To však není největší problém. Tím jsou výrazové prostředky a scénář. Postavy jsou totálně nevěrohodné a jen těžko lze chápat motivace jejich činů, v podstatě to co sledujeme nedává od prvního záběru vůbec žádný smysl. Snaha lekat, děsit nebo udělat z diváka osobu citově zainteresovanou je směšná a většinu publika naprosto mine. ()

Galerie (42)

Zajímavosti (28)

  • Matej Marušin (Igor) si počas natáčania filmu zlomil nohu a ten deň nakrúcania musel zrušiť. Päť týždňov mal nohu zlomenú a bolo dosť náročné, aby to zvládol so sadrou. Vo filme to nie je vidieť, nakoľko mal nohu zamaskovanú ako zdravú. (Raccoon.city)
  • V závere filmu (1 h 30 min) ukazuje Igor (Matej Marušín) Mii (Mary Bartalos) nový príspevok na blogu, ktorý by však nemohol bez pripojenia na internet vidieť. Predtým však bolo povedané, že k dispozícii nie je GPS ani signál. (emdvojka)
  • O výrobu filmu sa postarala spoločnosť D.N.A. Production, ktorá má na svedomí napr. seriály Za sklom (od r. 2016) a Rex (od r. 2017). (emdvojka)

Související novinky

21. ročník festivalu Kino na Hranici se blíží

21. ročník festivalu Kino na Hranici se blíží

25.04.2019

Letošní ročník mezinárodního filmového festivalu Kino na Hranici v Těšíně (27. 4. – 3. 5. 2019) představí více než 150 hraných a dokumentárních filmů z Polska, Česka a dalších zemí střední a východní… (více)

Reklama

Reklama