Kamera:
Larkin SeipleHrají:
Paul Dano, Daniel Radcliffe, Mary Elizabeth Winstead, Andy Hull, Shane Carruth, Antonia Ribero, Richard GrossObsahy(1)
Hank (Paul Dano), muž vysazený na ostrově, najde na pláži ležící mužské tělo (Daniel Radcliffe). Rozhodne se použít jej jako „pomůcku" při plavbě na pevninu. Když se ale ukáže, že dotyčný muž není zcela mrtev, Hank mu pomůže a spřátelí se s ním. Jeho prostřednictvím se opět seznamuje se světem, jenž na něj čeká... (mac000)
Videa (3)
Recenze (402)
Nemôžem ani asi povedať, ako vynikajúci tento film v skutočnosti bol. Originálny, metaforický, no súčasne aj veľmi dobre odzrkadľuje všetky naše vnútorné pocity, ktoré často pred ostatnými skrývame. Pretože máme strach z toho, ako to bude okolie vnímať. A o tom všetkom sa hovorí vo filme, kde máme v hlavnej role mŕtveho muža, ktorý sa vráti k životu a kladie otázky o živote ako takom, a veľmi dobre vie povedať, že život vôbec nie je miesto, kde by človek chcel žiť, lebo všetko sú to len samé obmedzovania a zákazy. A pritom život v slobode je niekde úplne inde. Plus musím povedať, že všetko ku konci dá maximálny zmysel, až možno na posledné dve minúty, ktoré tu byť nemuseli. Inak neviem čo by som negatívneho povedal. Herecké výkony a réžia sú fantastické, príbeh je vynikajúci, postavy sú zaujímavé a okrem toho absolútne fantastický soundtrack, ktorý tomu všetkému dodáva ohromnú gradáciu. "Swiss Army Man" je pre mňa skutočne vynikajúci film a ak máte radi artové veci, originálne príbehy a nečakáte len klasické príbehové rozprávanie, ktoré sa dokola opakuje, tak si toto musíte pozrieť. Nebojte sa tohto filmu, dajte mu šancu. Pokiaľ je ale ten koncept na vás príliš bizarný, tak to chápem. Nie je to film pre každého, no rozhodne je to jeden z najzaujímavejších filmov tohto roku. A určite to dáva veľmi dobré myšlienky do života a rozhodne je to film, na ktorý sa tak skoro nezabudne. Skvelá práca. Hodnotenie: A ()
To, že je nějaký film alternativní ještě neznamená, že je automaticky i zajímavý, natož pak myšlenkově obsažný. Například tenhle je prázdný jako Radcliffův prd. A že se snaží tvářit jakoby nenápadně hlubokomyslně, je mu prd platné. Možná, že kdyby mi bylo okolo dvaceti a nikdy bych žádný jiný alernativní film neviděl, budu si myslet, že na něm asi přece jenom něco bude a budu ho rozpitvávat a zkoumat a hledat v něm nějaké poselství, nebo aspoň existenciální a myšlenkovou hloubku. Mně už ale dvacet dávno bylo, a tak si z něj odnáším jen pocit znechucení, zbytečnosti a nudy, protože byl nechutný, zbytečný a nudný. Ale na odpad! to není, tak hodnotím jen filmy, které mě nejen nebaví, ale i rozčilují. Tenhle mě nerozčiloval, protože prázdnota mě nemůže rozčilovat, jen mě vůbec, ale vůbec nebavil a většinu jeho druhé poloviny jsem otráveně proklikal. A už teď na něj skoro zapomínám... ()
Poeticky Robinson Crusoe, ktory v poslednej tretine ziska aj hlbsi vyznam, ktory ukaze, ze to nebola samoucelna blbina. Len skoda poslednych par sekund, ktore hlbsiu pointu zase zhodia. Jak Paul Dano, tak aj Daniel Radcliffe podavaju fantasticke vykony. Vyuzitie schopnosti Radcliffovej postavy je neraz zabavne. Ale od polovice mi to uz zacalo pripadat trochu monotonne a film znova nakoplo az poslednych par minut. Film za jedno pozretie rozhodne stoji, ale druhykrat si ho uz asi nepustim. 6/10. ()
Někteří lidé mají úžasnou fantazii, která jim umožňuje vytvářet dokonalá a zábavná díla. A pak jsou tu ti zakřiknutí vyšinutí homokokoti, co dokáží akorát tak uplácat ze zvratků, hoven a žluklého spermatu otravná až bolestivá psychopatologická megasvinstva, na nichž by si nejeden začínající psychiatr levou zadní sfoukl dizertačku. Já vím, každé zboží má svého kupce, a když se pozorně zadíváte na zdejší fotografii pana Šajsnerta, toho „famózního scénáristy a režiséra“, musí vám být hned jasné cílové publikum a také většinová skladba místních „filmových kritiků“. Opět červená čísla místo hnědých a já jsem znovu xmrti vyděšený! Ano, partička umaštěných, olysalých či olupených ufonů s extraordinérní percepcí abstraktně metaforických patopodobenství se zase jako každoročně vydala do Varů zaprdět nějakou tu projekci, v potemnělém sále si romanticky vzájemně nahmatala svá nevyvinutá přirození a kromě ulepených dlaní si tak odtamtud odnesla i spousty nevšedních esoterických zážitků z natolik obskurní velesračky, že má po ní soudný heterosexuální divák s nohama na zemi chuť na pár panáků čistého metylu, aby už nic takového nemusel v životě vidět znovu. Představte si, že se Tery Malík vydá s Iňáryjem na gejpárty, na rozjezd počichají trochu ředidla, vytuní to smaženicí z lysohlávek, pro perfektní navození „tvůrčí“ nálady si ještě píchnou Okenu a v tom kreativním opojení vydáví fantasmagorické preludium pošahaného sebevraha, neotřelé jako čerstvě posraná prdel a plné natolik existenciálně závažných pouťových mouder, že chudákovi frustrovanému škaredému panici po zhlédnutí nezbyde nic jiného, než mezi mačkáním jebáků a neurotickými záškuby měkkých tkání přemoudřele pokyvovat hlavou. Takže, jestliže nejste jedním z těch do zchytření masturbujících „snílků“, blahoslaveně šťastným majitelem mentální poruchy, fanouškem hnijícího Heryho Potrata či závodů motorových mrtvol s přeprďovanými dvoutakty, neumlátíte-li se smíchy při pohledu na někoho, kdo vyprděným kamenem zastřelí medvěda, nebo pokud prostě jen nemáte doma místo na boudičku pro slepeckého labradora, vyhýbejte se tomu důsledněji než vytahování nervů z osmiček bez umrtvení. To je totiž proti této odporné, trapné, nudné a vymatlané ultrapičovině naprosto bezbolestná, povznášející a obohacující zkušenost! Ač se to zdálo nemožné, Birdman tímto klesá na druhé místo a nejsmradlavější odpad, jaký jsem měl to ponížení kdy udělit, má zaslouženě nového majitele. Mučivější audiovizuální teror už si opravdu nedovedu představit! ()
Neupírám tomu hodně zajímavé nápady i zcela nečekaný vývoj a průběh. A upřímně nemohu říct, že bych se u toho filmu nebavil, byl jsem velmi zvědavý jakým dalším bizarním a nečekaným způsobem se to vše stočí a přetočí a nikdy jsem nemohl říct takové to obligátní "jo, to jsem přesně čekal", jak se vám to bohužel stává u značné části americké produkce. Myslím, že kdyby tvůrci dali více pozor na hranicích toho, co je ještě zajímavý a invenční přístup a co je s prominutím už normální sračka, byl by to vskutku skvělý film. Chápu, tyto hranice jsou u originálních věcí tenké a někdy je nutno riskovat. Nicméně v tomto případě se občas stalo, že tlačení na pilu v invenčnosti bylo natolik důrazné, že místo lehkého krůčku přes dělící čáru dobrého vkusu film občas ujel až někam deset kilometrů za ni (a to nikoliv dobrým směrem). Ale celkově spíš silnější než slabší tři hvězdy. PS: Danova dvojrole trosečníka a sličné děvy a Radcliffova mrtvola byly dost povedené. ()
Galerie (18)
Zajímavosti (14)
- Během scény s falešným autobusem chůze Mannyho se slunečními brýlemi přesně kopíruje Víkend u Bernieho. Film, kde je také hlavní postavou mrtvola. (Hal_Moore)
- Daniel Radcliffe chtěl být v každém záběru, kde je i jeho postava Manny. Figurína tak byla použita jen v extrémně nebezpečných scénách. Radcliffe v těchto scénách alespoň s figurínou manipuloval. (Hal_Moore)
Reklama