Režie:
Fritz LangKamera:
Milton R. KrasnerHudba:
Hans J. SalterHrají:
Edward G. Robinson, Joan Bennett, Dan Duryea, Margaret Lindsay, Rosalind Ivan, Jess Barker, Charles Kemper, Samuel S. Hinds, Vladimir Sokoloff, Arthur Loft (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Chris Cross je z duše poctivý pokladník ve velké firmě. Tedy až do okamžiku, kdy na ulici pomůže slečně Kitty a zamiluje se do ní. Za její krásnou tváří se však skrývá vypočítavá ženská připravená využít situace dostat z bláznivého staříka co nejvíc peněz. Kam až dovede Krise slepá láska? (raffspIn)
Videa (1)
Recenze (48)
Když člověk touží po lásce, kterou vlastně nikdy nepoznal, může se snadno nechat oblbnout. Zvlášť je-li v tom zainteresována atraktivní mladá slečna. Ale kde je velká láska, může po odhalení její falše vzkypět o to větší nenávist. Dlouze a pečlivě budovaný příběh je vlastně jen berličkou pro dokonale vypointovaný konec, který mě doslova zaskočil a překvapil. Vše tady má své místo a logiku, není zde nic navíc, a to vše je podpořeno skvělými hereckými výkony. Nečekal jsem nic a odcházel jsem z projekce příjemně překvapen tím, jak chytrý příběh jsem viděl. Tady není nad čím váhat a jsem rád, že jsem si tento film nenechal ujít. [Noir Film Festival 2019] ()
Jeden z najslabsich noir filmov co som videl, k noiru my pasuje hlavne detektivka a tie riesit to, ako si kedajaky mental skrabe na papier svoje haky -baky a cmaranice. Fakt ako Edward G. Robinson hral uplne hovno a Joan Bennett nic nepredviedla. V strede filmu vladne k tomu este aj priserna nuda vatovo plane plky. 60 % ()
Až na ten debilní halucinačně stavěný konec stylový a hlavně podle dobových pravidel pečlivě uhlazený noiárek. Kolega Douglas mluvil v lektorském úvodu o Kitty jako o echt děvce, což ale ve filmu až na její poslední výstup příliš patrné nebylo. Vyčůranost tehdejší zcela jistě zůstala i v člověku dnešním. Skvělá práce kamery! Mé již několikáté setkání s Edwardem G. Robinsonem, a asi nikdy nezklamal. Osobně bych si uměl představit dva konce, první by v divákovi zanechal otazníky, druhý by byl smutný, ale ani jeden by nevyzněl tak do pitoma, jako to udělal Lang. Visions of Light 2012, kino Art, Brno. ()
Spočiatku sa zdá, že dej tohto Fritzovho noir bude až príliš priamočiary. Lenže v príbehu o naivnom donátorovi nás čaká zopár prekvapivých zvratov, kedy dej rýchlo preskočí do vedľajšej výhybky. A potom ďalšej až do nevyhnutného záveru. Mimochodom aj keď tušíte, že toto sa dobre skončiť nemôže, aj v záverečnej štvrťhodinke až do posledných záberov netušíte, ako to celé skončí. Skvelá depresívna atmosféra, prepracované charaktery, Robinsonov možno najlepší výkon kariéry, to všetko robí z tohto filmu jeden z najsilnejších noirov svojej doby. 90% ()
Mnohem lepší bratříček Ženy za výlohou, které sice (až na prvotřídní závěr) nestíhá co se atmosféry týče, naopak příběhem a vlastně celým jeho zpracováním ji nechává daleko za sebou v prachu. Na hlavní dvojici je škoda plýtvat slovy, jejich postavy jsou jednoduše bezchybné, kdo mě však překvapil byl obyčejně nevýrazný Dan Duryea. Jeho role mu očividně sedí a svým slavnějším kolegům bez problému stíhá. Dojem nakonec docela kazí chvílemi zbytečné natahování a vůbec bych se nezlobil kdyby se konec o nějakých deset nebo patnáct minut uspíšil. ()
Galerie (29)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (5)
- Režisér Fritz Lang spolupracoval s trojicou hercov Edward G. Robinson, Joan Bennett a Dan Duryea už pri natáčaní filmu Žena za výkladom (1945). (shimik77)
Reklama