Reklama

Reklama

Rodinné sídlo

(seriál)
TV spot

Epizody(4)

Obsahy(1)

Čtyřdílná adaptace klasického románu E.M. Forstera, která se odehrává v eduardovské Anglii, vypráví příběh Margaret a Helen Schlegelových, dvou nezávislých a nekonvenčních sester hledajících lásku a smysl života v neustále se měnícím světě. Margaret a Helen Schlegelovy jsou inteligentní a idealistické mladé ženy, které žijí společně se svým mladším bratrem, hypochondrem Tibbym, v eduardovském Londýně. Od smrti rodičů vedou sestry navzdory nejlepším úmyslům své vlezlé tety Juley nezávislý a lehce neobvyklý život. Poté, co se o prázdninách seznámí s bohatou a konzervativní rodinou Wilcoxových, naváže Margaret přátelství se starší a konvenčnější Ruth Wilcoxovou. Když však Ruth nečekaně zemře, Margaret je čím dál více přitahována čerstvě ovdovělým Henrym Wilcoxem, obchodníkem, který se sám vypracoval a zdědil milované rodinné sídlo své zesnulé ženy. Vášnivá a rozmarná Helen se mezitím zaměří na mladého Leonarda Basta, živořícího bankovního úředníka, který je vázán svým slibem oženit se s přitažlivou, ale zranitelnou milenkou Jacky. (HBO Europe)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (14)

lemonova 

všechny recenze uživatele

Rodinné sídlo, hoci na prvý pohľad vyzerá ako austenovská vzťahová romanca, je v skutočnosti dosť realistickým až krutým obrazom anglickej spoločnosti na prelome 19. a 20. storočia. Čaro tejto štvordielnej adaptácie spočíva v detailoch, ktoré som si uvedomila až postupne a o to viac ma fascinujú. Napríklad scéna so zámenou klobúkov hraničí s genialitou. Ide na prvý pohľad o bežnú situáciu, avšak v kontexte príbehu je takmer dokonalou: v načasovaní, hereckých výkonoch a v psychológii. Nie, táto adaptácia nebude mať veľký ohlas, pretože si vyžaduje veľké sústredenie a diváka, ktorý tieto detaily zapadajúce do celku dokáže oceniť. Nie je to romantická oddychovka, ani tragédia antických rozmerov, je to úžasná štúdia ľudských charakterov v ich bežných a jedinečných životoch. ()

annes 

všechny recenze uživatele

Těšila jsem se na nové zpracování s obsazením oblíbených herců :-) Začátek vypadal dost slibně, ale konečný díl mi připadal tak nějak afektovaný, špatně rozvržený, zvláštní jednánía ta konečná scéna byla jako nahraná...takže celkově vzato parádní kostýmy, perfektní dům, milé tváře ovšem ve výsledku skoro průměrné. ()

Reklama

DwayneJohnson 

všechny recenze uživatele

Je to tak standardně natočeno, řekl bych. Kvalitní výprava i herci, jen ten příběh je takový bez šťávy. Pěkně se na to kouká, Mcafayden je výborný, jen se obávám, že když mi někdo za pár let položí otázku, jestli jsem viděl Rodinné sídlo, tak je dost možné, že jako první si vzpomenu na stejnojmenný film s Anthony Hopkinsem. A to jsem ho viděl tak před dvaceti lety. ()

terunka003 

všechny recenze uživatele

Klasické, britské, dobové, romantické, vztahové x dost zvláštní postavy, rychlé, nedotažené. Přiznám se, že knižní předlohu neznám a vlastně nevím o čem má Howards End pojednávat, ale veškeré postavy byly dost ujeté. Hrozně rychle měnily názory a nálady. Občas jsem měla pocit, že v ději jsem o něco přišla. Žádná postava mi nebyla sympatická. Hodně průměrný britský seroš. Ale Matthew byl zase moc hezký a pěkně se mi na něj koukalo. ..to bylo hodně slabé. To už jsem psala? Tak to bude asi fakt.. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

4/4 Aktualizované převyprávění klasického heritage románu E. M. Fostera přináší uspokojení hlavně tam, kde už je divák obeznámen se starším filmem. Hezky se nám posouvají herecké generace i porozumění doby krátce před 1. světovou válkou. Na Emmu Thompson navazuje Hayley Atwell (obě mají v sobě tolik nečekané energie), na Vanessu Redgrave Julia Ormond (to je skutečné překvapení, jakou křehkost v sobě dokázaly najít), na Helenu Bonham Carter Philippa Coulthard (tady je rozdíl velmi zajímavý, mladá Carterová bývala takové kuřátko, zatímco Coulthardová je životní energie sama) a na Anthony Hopkinse Matthew Macfadyen (což poněkud posouvá onen věkový rozdíl)... Čím více vnímám tyhle moderní klasiky, tím je považuju za důležitější jako nástroj pro porozumění dnešku. Protože ty situace se nemění, povahy lidí také ne a svět jen mění barvy. Proč místní považují poslední díl za nejslabší? Zřejmě proto, že je Forsterovsky nejryzejší. #bbc ()

Galerie (91)

Reklama

Reklama