Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Svobodný život Montyho Brogana (Edward Norton) se rychle chýlí ke konci - za 24 hodin si začne odpykávat sedmiletý trest ve vězení. Někdejší král Manhattanu dá brzy sbohem způsobu života, na který si zvykl - životnímu stylu, který mu otevřel dveře nejluxusnějších newyorských klubů, ale také jej odcizil od jeho nejbližších. Během posledního dne na svobodě se Marty pokusí znovu spojit se svým otcem (Brian Cox), který na něj nikdy nezanevřel, a sejde se se dvěma nejlepšími přáteli ze starých časů, Jacobem (Philip Seymour Hoffman) a Slaughterym (Barry Pepper). Ve hře je také jeho přítelkyně Naturelle (Rosario Dawson), která mohla (ale nemusela) být člověkem, díky jehož informaci se o Montyho začala zajímat policie. Monty si není ničím příliš jistý, ale s rychle ubývajícím časem je třeba učinit několik důležitých rozhodnutí. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (572)

InJo 

všechny recenze uživatele

Líbí se mi většina filmů Spikea Leeho, tenhle ale obzvlášť. Učaroval mi herecký výkon tradičně dokonalého Eda Nortona, který budí výrazné sympatie i v roli drogového dealera. Mile mě překvapila i sebejistá kreace jindy spíše standardního Barryho Peppera. Hudba Terence Blancharda skvěle podtrhuje atmosféru celého filmu, výtečný scénář plný skvělých dialogů se výživně dotýká ožehavých a palčivých témat a Spikeova přesná a sebejistá režie to všechno drží pěkně pohromadě. 25. hodina také nikdy nesklouzne k hloupému moralizování, přestože právě téma morálky, potažmo zločinu a trestu, je zde klíčovým. Takhle má podle mě vypadat parádní drama ze současnosti. P. S. Scéna Montyho fuckování všech a všeho patří mezi vrcholné okamžiky nejen tohoto snímku... 90 % ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Co budeme večer dělat? Tedy než se zastřelíš." Monty míří za svou novou štací do lapáku, ale já s ním netruchlím, protože se mi volný pohyb drogových dealerů nejeví být tím nejlepším pro tento svět. Takže mi nevadí, že mu vyhrožuje ruský mafián, že se bez přítelkyně bude cítit sám, ani to, že za mřížemi bude mít v dutině ústní místo zubů něčí penis. Monty má pro mne stejnou hodnotu jako psí lejno na chodníku, takže i když z filmového hlediska jistě snímek má co nabídnout, tak ani Montyho psí oči ve mně nedokázaly vzbudit žádnou soucitnou emoci. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Monty Brogan měl život před sebou a ten mu nabízel spoustu lákavých příležitostí. Bohužel si vybral tu nejrychlejší zkratku vedoucí k výdělku a z nadějného studenta se přeškolil na školního dealera marihuany. Profese zůstala, jen z lehkých drog plynule přešel k těm tvrdým. Jenže tak dlouho se pro vodu se džbánem chodí, až se jednou do bytu pozvou pánové od policie. Kilo heroinu a velkorysý obnos v hotovosti se vysvětlují vážně těžko. Tak těžko, že od soudu odcházíte s perspektivou 7 let za mřížemi v prostředí na hony vzdáleném standardu, na který jste byli dosud zvyklí. Spike Lee se rozhodl natočit loučení svého hrdiny se svobodou a muselo mu ho být skutečně líto, protože udělal maximum, aby ho zlidštil a získal divákovy sympatie. Do filmu se mu toho vešlo hrozně moc, až na zničené existence Broganových zákazníků, jejich rozvrácené rodiny, podlomené zdraví, sebevraždy, předávkování, AIDS a spoustu dalšího, co se k uživatelům drog váže. Na světě je spoustu lidí, kteří ke svému neštěstí přišli jako slepí k houslím, to se o Montym vážně říct nedá. Tam, kde Lee ode mě očekává sympatie, já krčím rameny a říkám: Tvůj Monty sklidil jenom to, co zasel. Spike Lee navíc vypadá jako někdo, kdo příliš dlouho mlčel a najednou ze sebe touží dostat spoustu věcí, které by byly fajn, jenže v jiném žánru, jiném snímku a s jinými hlavními hrdiny. Film se mu zkrátka rozjíždí pod rukama. Spike to sice s kamerou umí, sází na špičkové herce a pár scén vypadá atmosféricky, jenže vzhledem k výše uvedenému to víc než na 3* nevytáhnu - a to může být ještě rád, že nepitvám závěrečný kýčovitě sentimentální výlev otce hlavního hrdiny, který by si v hitparádě filmových trapností vůbec nevedl špatně. Celkový dojem: 55 %. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Režisér Spike Lee patři mezi velmi talentované filmaře, který stojí třeba za filmy jako Jednej správně či BlacKkKlansman. Jakožto k scénáristovi jsem si ale u jeho filmů vždy našel menší výtky a právě možná proto je můj nejoblíbenější film od Spikea Lee ten film ke kterému Lee scénář vůbec nepsal. Strůjcem scénáře k 25. hodiny je totiž David Benioff (který se později stal jedním ze showrunnerů Hry o trůny), který navíc scénář napsal dle své stejnojmenné novely. A jak je většinou těžké zadaptovat nějakou knihu do filmového scénáře, tak právě u případů jako Benioff/25. hodina je více než jasné, že pokud ten dotyčný umí psát filmový scénář tak může vzniknout povedená adaptace. Kombinací režie Spikea Lee a scénáře Benioffa tak ve finále vzniká velmi silné drama, které skvěle vystihuje život ve společnosti a právě proto tak sedí k někomu jako je Spike Lee, který ale tentokrát po Jednej správně nebo Malcolmu X dává rasovou nevraživost stranou a i proto, že tentokrát díky své neúčastí na scénáři nemá možnost tak brutálně prosazovat své politické názory je 25. hodina za mně určitě vrcholem jeho kariéry. Přesto ale zápletka 25. hodin vysvětluje proč by měl zrovna někdo jako Spike Lee tuto látku adaptovat. 25. hodina je filmem ve kterém hlavní hrdina Monty Brogan začíná novou etapu svého života. Uvědomuje si, že si odsedí výraznou dobu ve vězení, zároveň ale počítá, že po konci trestu skutečně začne nanovo. Ještě před začátkem jeho vězeňského pobytu ale přece jen musí rozloučit s lidmi na kterých mu záleží. Všechny tyhle silné momenty fungují především díky mistrovskému výkonu Edwarda Nortona, který zde za mně předvádí svůj životní výkon. Zároveň ale Spike Lee skvěle pracuje i s ostatními postavami, ať už se dvěma nejlepšími kamarády Montyho v podání Philipa Seymoura Hoffmana či Barryho Peppera. Hoffman je jako vždy velmi super, Barry Pepper zde poté po výrazných vedlejších rolích ve filmech Zachraňte vojína Ryana a Zelená míle dostává výraznější prostor a i on zde pravděpodobně předvádí svůj životní výkon. Zároveň se tu ale nesmí zapomenout na bravurního Briana Coxe, který jednou dostává možnost předvést se v nezáporné roli, velmi fajn Rosario Dawson nebo Annu Paquin. Zároveň krom osobní zápletky o ukončování a začátku životních etap se tu objevuje výrazný dějový prvek a to vyrovnávání se s událostmi po 11. září. Prvek, který v knižní předlože chybí, protože se kniha vydala ještě před 11. zářím a i on ve finále ve spojení s touto osobní zápletkou funguje a to především v rámci naprosto bravurního zrcadlového monologu ve kterém se Monty obuje nejen do svých blízkých ale i do fungování celých Spojených států a právě ve spojení Leeho dynamické režie, Nortona naprosto fenomenálního hereckého výkonu a skvělému střihu vzniká jedna z nejpamětihodnějších filmových scén dob a to i přesto, že jde opravdu jen o zobrazení vnitřních pocitů protagonisty. Právě díky tomuto a podobným momentům je 25. hodina malým a zároveň velkým filmem. Fenomenálními výkony, skvěle padnoucí hudbou Terence Blancharda, kamerou Rodriga Prieta a hlavně onou sveřepostí a silou celého vyprávění, které vrcholí jedním z nejpůsobivějších konců všech dob vzniká jeden z nejsilnějších filmových zážitků v dějinách kinematografie, který je dost možná ve finále vidět několikrát a objevovat v něm postupně čím dál tím více vrstev a myšlenek. I to je důkaz mistrovského komplexního díla, které možná bylo krátce po období útoku na 11. září aktuálnější, nic ale neztratilo na svém kouzlu a především naprosto mistrovské kvalitě. Nejvyšší možný palec nahoru už jenom díky Fuck monologu! () (méně) (více)

Kaka 

všechny recenze uživatele

Ohromující herecké výkony všech zůčastněných, zapálenost režiséra pro danou látku a brilantně přesné dialogy dělají z tohoto filmu velmi nevšední a originální zážitek. Smršť emocí diváka atakuje ze všech stran a on nemá šanci uhnout. Leeova zainteresovanost pro danou látku vede občas k několika zbytečným scénám, které tříští celkovou vyváženost a plynulost děje, ale vem to čert. I tak je to silně nadprůměrná filmařina a tvůrci se rozhodně nemají za co stydět. Pohled na současný svět, zpracovaný tak, že se snad ani nikomu nemůže nezamlouvat. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (18)

  • 25. hodina je první ze tří projektů (těmi dalšími jsou film She Hate Me (2004) a seriál The Wire (2002)), kde herec Isiah Whitlock Jr. zavedl pro svou postavu nezaměnitelné poznávací znamení, spočívající v tom, že slovo "shit" vyslovuje jako "sheeeet". (H34D)

Související novinky

Reklama

Reklama