Reklama

Reklama

Černošský spisovatel Pierre s titulem z Harvardu je rozčarován z toho, že žádná z televizních stanic nechce zrealizovat jeho scénář o skutečném Afroameričanovi. V rozčílení pak napíše show, která se stane nečekaným hitem... Pierre Delacroix je moderní mladý spisovatel s diplomem z Harvardu, který je jediným černochem pracujícím pro nabubřelou televizní stanici s nejistými čísly sledovanosti. Přestože dodal již spoustu námětů, žádný z jeho projektů to ještě nikdy nedotáhl do výroby. Pierre od svého šéfa, který touží po vysoké sledovanosti, dostane nůž na krk – buď přijdeš s nějakou peckou, která to dotáhne na titulní strany novin a časopisů, nebo máš padáka! Delacroix se rozhodne předložit zoufalou a neuvěřitelnou frašku – notoricky známou stereotypní estrádní komedii z televizní historie se stepujícím tanečníkem Manrayem a jeho společníkem Womackem. Neuvěřitelné se stane skutečností - na světě je hit platící na diváky napříč generacemi, který trhá rekordy sledovanosti! (HBO Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (9)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Já nevím, že ti černoši neustále žijí v jisté diskrimaniční bublině. Možná na tomhle filmu něco bude a nejspíš určitě na tomhle filmu něco bude, když to natočil velkej bojovník za lidská práva černochů Spike Lee. Jen si myslím, že pro Čecháčka je absolutně nevypovídající, protože jedinej možnej černoch, kterej se tady kdy objeví je tak maximálně Mireček a stejně si myslím, že k takovejm národům jsme spíš benevolentní, už jen proto, že jsou exotikou, než abychom se stavěli na stranu americkýho venkovskýho burana. Drama to tedy bylo vcelku zvláštní, natočeno záměrně hodně amatérsky a s hodnotným příběhem tak maximálně na druhou půlku kontinentu. ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Hrot Lee a jeho neustale riesenie toho ako biela vacsian diskriminuje  AmerikoAfricanov v USA. Ako pise oficialny text distributora, ide o estrady  - tie sme mali my tuna v CSSR /Prodavac Humoru/ a stale mame, no a estrady maju i za velkou mlakou. Akurat ze tam obsadzuju do estrad cernochy   :  50 % ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Příběh s hodně velkou nadsázkou útočí na stádní televizní zábavu a na rasismus. Spike Lee bude mít vždy angažovaný a podle mě až militantní pohled na věc, ale nedá se mu upřít, že dokáže nabídnout jiný úhel pohledu a úvahy k zamyšlení: Opravdu jen černoch může posoudit, co je a co není rasistické? A na tohle nedává jednoznačnou odpověď. Já se zase musím ptát: A není rasistické, když všichni běloši ve snímku jsou přímočaře rasističtí a primitivní - zejména postava producenta, který hýká radostí a plácá se do kolen, když dostane příležitost natočit show z melounové plantáže, kde vystupují černoši maskovaní za černochy načerněnou tváří? V jakémsi dvojitém zčernošštění, kdy běloši nejsou schopni akceptovat první normální tvář, ale vnímají černocha až prostřednictvím jeho ponížení, když se musí namaskovat za pitvornou postavičku. _____ Film hodně využívá archivní záběry ukazující, jak se v průběhu let měnilo zobrazení černochů v kinematografii. Je to velký posun, ale ani tady s Leem vždy nesouhlasím. Když použije sestřih ze starých filmů, kdy černošská služka nebo sluha říkají jen: "Ano, pane. Ano, madam," tak to není výlučně černošská záležitost, bělošských sluhů a služek, kteří jen poslušně přitakávají, by našel v kinematografii haldy. Stejně jako hračky s černošskými postavičkami. Existují porcelánoví Číňani, kteří jen přikyvují, hračky karikující ženy (tak ty v postavičce Barbie a jí podobných existují dodnes), indiány.... atd. Spike se na svět dívá jednoznačně, ale i když s ním mnohdy nesouhlasím, jeho pohled není hloupý a pomáhá pochopit i jiná stanoviska. ()

BuddyO 

všechny recenze uživatele

Je velice smutné, když člověk zjistí, že se v lidských "zvyklostech" za několik století nic moc nezměnilo. Ještě více smutnější ale je, pokud je někdo ochoten pro úspěch ztratit tvář a zapomenout na to, kdo ve skutečnosti je. Bamboozled je tradičně velice silný snímek od geniálního Spike Leeho. Řekl bych, že ani trochu nezvyklý styl, jakým je film natočen není špatný. Jen je nutné s tím počítat a film kvůli tomu neodsoudit, jak to může mít někdo ve zvyku. Kdo bamboozled pochopí, musí být nadšen. 4* - 80% ()

Galerie (12)

Zajímavosti (5)

  • Veliká část filmu byla natočena obyčejnými videokamerami. (Terva)
  • Cameo si ve filmu měl zahrát Alec Baldwin, ale v den natáčení nepřišel. (Terva)
  • Film byl promítán pouze v několika kinech na podzim roku 2000. (Terva)

Reklama

Reklama