Reklama

Reklama

Recenze (3)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Docela příjemný a zábavný Eurospy v komiksovém stylu (stejnojmenný italský kreslený seriál), o zloději který se obléká do velmi slušivého kosterního kostýmu, vždy nějak vyzraje na policii, která se ho snaží zastavit, jako poprvé z loupeže většího množství diamantů. Hlavní herec Glenn Saxson mi ve své roli ale moc nesedl, on tu vypadá skutečně jak kluk z plakátu-komiksu, stále se smál, nebyl to vyloženě darebácký a cynický typ, na první pohled spíše sympaťák a slušnák. Několik málo dobrých momentů (úvod ve vězení), krásné ženy, hezké prostředí (Anglie, Turecko), chutná hudba, ale jinak nudné, stereotypní a předvídatelné, film neměl takovou šťávu a náboj, chyběla tomu nějaká větší a vlastní invence, která by snímek oživila, a díky níž by se stal zapamatovánýhodným a zároveň nesmrtelným. Jak už jsem napsal u "Diabolika" od Maria Bavy, právě tento film mu nejspíš posloužil jako zdroj inspirace. Ale "Dibolik" byl jen jeden bohužel:-) "Kriminal" měl ještě pokračování "Il marchio di Kriminal" z roku 68. Z dnešního hlediska už nic velkého, podruhé bych to vidět už nemusel, ale ve své době to zcela jistě svůj účel splnilo. Lenzi natočil lepší filmy, hlavně na začátku a v polovině 70 let. ()

špaček421 

všechny recenze uživatele

Vypadá to, že všechny italské komiksy šedesátých let vycházely z Fantomase. Nepřemožitelný padouch v kostýmu, který má na něco velikého zálusk, bezmocná policie, která se ho snaží chytit. Dějem i stylem Kriminal připomíná spíše Bondovku, moc se mluví, málo akce, jak by se na komiks slušelo. Přestože Kriminal je vrah a zloděj, dalo se mu celkem proti těm ostatním intrikánům fandit. Zhruba na podobné úrovni jako pozdější Diabolik, narozdíl od něj má děj, což je plus, ale Diabolik měl zase lepší vizuál a hlavně Morriconeho. (A taky Marisu Mell a vůbec lepší obsazení.) Ovšem v porovnání s Fantomasem pohoří oba filmy. A úvodní komiksové titulky udělali lepší zase u nás v Kdo chce zabít Jessii. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Rezisera Umberta Lenziho /Paura nel Buio, Zeny od hluboke reky/ teda nejak nemusim, ale tento film sa podaril. Slusny 60.-kovy eurospy film, vyborne tempo, este lepsie dialogy o niecom, nielen napriklad o prazdnom tlachani o medzilud. vztahoch. Glenn Saxson vcelku sympatak a hlavny tahun, zvysok hercov som nepoznal, teda az na Claudia Ruffiniho /Kdo najde pritele, najde poklad, Policajt Drabem a Suda a Licha/. Skoda, ze taketo fajne filmy sa uz netocia. Najlepsie filmy su casto starinky a je mi smutno, ked vidim cely rad mentalne postihnutych deti, ktore su este aj mainstreamom tak zdegenerovane, ze tuna na csfd brutalne nadhodnocuju dementalne picozy typu Tchor, Kapitan Banglades ci jaxa volal a Spajdrdement. 77 % ()

Reklama

Reklama