Reklama

Reklama

Tenkrát na Západě

  • Itálie C'era una volta il West (více)
Trailer 2

V legendárním westernu Sergia Leoneho, který se částečně natáčel v Monument Valley, se z příběhu pomsty stává epické rozjímání o minulosti Divokého Západu. Aby získal půdu, na níž má vést hlavní tah, najme si chromý železniční baron Morton (Gabriele Ferzetti) zabijáky v čele se sadistickým Frankem s pomněnkovýma očima (Henry Fonda), který zavraždí majitele pozemku Bretta McBaina (Frank Wolff) i s celou jeho rodinou. Chvíli poté však nečekaně dorazí McBainova novomanželka Jill (Claudia Cardinaleová), která půdu zdědí. Desperát Čejen (Jason Robards) i tajemný psanec Harmonika (Charles Bronson) se rozhodnou vzít Jill pod svá ochranná křídla a zmařit tak Frankovy plány na získání jejího dědictví. Postupem času však vyjde najevo, že Harmonika chce Franka dostat z jiného důvodu... který má co dělat se smrtí. (Cinemax)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (1 764)

Aluska88 

všechny recenze uživatele

First: Ennio Morricone is a fu*king genius!:) Když jsem poprvé uslyšela onu fenomenální "Harmonica theme" mrazilo mně po celém těle a stejné tělesné pocity se dostavily i při druhé scéně, v níž zazněla. Tenkrát na Západě je jeden z těch filmů, u nichž přemítám nad tím, jaké by byly, kdyby nebyly obdařeny tak geniální hudbou. Velkolepé dílo s legendární hudbou, parádním, hláškami nadupaným scénářem, precizní kamerou a špičkovým obsazením. Charles Bronson. Harmonika. Henry Fonda. "Jednoho dne se vrátíš," coby ta úchvatná a nádherná píseň. ()

Faidra 

všechny recenze uživatele

O TNZ se nedá napsat a říct nic, co už napsáno a řečeno nebylo. Z klasiky nejklasikovatější se poněkud vymkl Henry Fonda, který si neklasicky zahrál jednu z nejpadouchovatějších postav filmové historie. Ale že ty jeho upřímné blankytné zraky dokázaly pěkně zledovatět... O hudbě se dá říct jen tolik, že jsem slyšela už nejednu nádhernou skladbu, geniálně rámující filmový děj. Ale Morriconemu nikdo nesahá ani po paty. ()

Reklama

Morien 

všechny recenze uživatele

(1001) Jak moc velké rouhání by to z mojí strany bylo, kdybych prohlásila, že bych byla úplně nejraději, kdyby z filmu úplně zmizela postava Claudie Cardinale a většina děje souvisejícího s ní? Nejspíš velké a také by to dokazovalo, co si sama tajně myslím, a totiž že vlastně skoro vůbec nechápu, o čem tento film vypráví a o čem vlastně má být. Úplně a nejlépe rozumím Harmonikově lince, a ta by si krásně vystačila se stopáží o hodinu a půl kratší. Ve filmu je sice pár skvělých scén (a já mám nejraději úvodní lov křepelek na McBainově farmě a potom samozřejmě osudovou vzpomínku), ale celek mě nechává chladnou. Leonův styl dosahuje brilantního vrcholu v "Hodném, zlém a ošklivém" a tady už se skrze mou optiku pomalu, ale nevyhnutelně přelévá do opulentní samoúčelnosti. Přemíra odkazů na ostatní kinematografické počiny a zalíbení v bezobsažné "coolovosti" postav naplňuje prázdnotou ta místa, kde bych normálně přemýšlela o těžkosti lidského údělu nebo o tom, jaká je ideální teplota pro vychutnání pomsty. Tady přemýšlím nad tím, jestli bych o něco přišla, kdybych si na chvíli zdřímla, a jestli náhodou nemám morální problém s romantizováním všech těch zidealizovaných trablů daného historického období. A z čeho mě úplně nejvíc bolí srdce je to, že se musím kriticky až negativně vyjádřit i k Morriconeho hudbě. Ta jedna harmoniková skladba je zcela fenomenální, ale žádná ostatní už se mi tolik nelíbí, také i proto, že velmi často sklouzává k sentimentalitě, kterou si neumím vyložit ve vztahu k příběhu a jeho brutalitě. A co mi už trošičku připadá i jako parodie sebe sama je to, jak má každá postava svou vlastní znělku a ta začne hrát při každém jejím zjevení na scéně - aniž by se nějak promyšleněji pracovalo s tím, jak tyto motivy na sebe navazují a jak se ovlivňují, respektive ony na sebe nenavazují vůbec, vždycky natvrdo jeden přestane a druhý začne. Dala jsem filmu několik šancí v průběhu několika let a to, co jsem si myslela po prvním shlédnutí, si myslím i teď. Považuji tedy tuto kapitolu za uzavřenou a jdu se dlouhodobě trápit jinými filmy, amen. ()

Madison 

všechny recenze uživatele

Nikdy som nevedela prísť na chuť westerňákom a tvrdým chlapom v nich, s revolverom za opaskom, tečúcimi kvapkami potu či cigarou v ústach, s pekelne vážnym výrazom tváre: ,,Ja som chlap, tak sa ma stráňte, ak nie, tá guľka skončí vo vašej srdcovej komore." Faktom však zostáva, že takýto western nestvorí len tak hocikto. Že taký vibrujúci soundtrack plný emocionálnych nuansií nezloží skladateľ od vedľa. Herci sú vynikajúci, Ennio Morricone... je hudobný boh!!! a Sergio Leone tvrďas, ktorý to naložil nielen hlavným postavám, ale aj samotným divákom. A ja mu za to nekonečne ďakujem. PS: Dúfam, že po druhom pozretí sa moje hodnotenie vyšplhá na piedestál. ()

Dever 

všechny recenze uživatele

Il Buono, il brutto, il cattivo bol film, ktorý som zhliadol len z jedného dôvod a to, aby som mal neskôr odpozeraných prvých 300 najlepších a prvých 300 najobľúbenejších filmov. Once Upon a Time in the West som pozeral z úplne rovnakého dôvodu a osobne mi to pripadalo, ako klasický western v ktorom sa niekto niekomu mstí, nič viac nič menej. ()

Galerie (158)

Zajímavosti (98)

  • Po ukončení dolarové trilogie už nechtěl Sergio Leone točit další western a začal připravovat film Tenkrát v Americe (1984). Studia mu však nechtěla vyjít vstříc, pokud pro ně znovu nenatočí western. Tak se zrodila myšlenka další trilogie: Tenkrát na Západě (1968), Kapsy plné dynamitu (1971) a Tenkrát v Americe (1984) jako zobrazení tří období, která stmelila Ameriku. (džanik)
  • Ve filmu je odkazováno na nové vězení v Yumě, které bylo otevřeno v roce 1875, přesto je ve filmu použit model pušky Winchester vyráběný až v letech 1892–1945. Historicky by tedy měl být použit předchozí model této pušky – Model 1873. (Kirman)

Související novinky

Zemřel Ennio Morricone

Zemřel Ennio Morricone

06.07.2020

Z Říma dnes dorazila velice smutná zpráva pro svět filmu a hudby. Ve věku 91 let nás opustil legendární hudební skladatel Ennio Morricone. Zemřel v římské klinice v noci z neděle na pondělí na… (více)

Tarantino konečně ulovil Morriconeho

Tarantino konečně ulovil Morriconeho

13.07.2015

Quentin Tarantino miluje hudbu Ennia Morriconeho a mnoho let usiluje to, aby slavný italský skladatel ozvučil jeho film. Především westernová legenda, jejíž tvorbu jste slyšeli třeba v Tenkrát na… (více)

Reklama

Reklama