Režie:
Jiří SádekScénář:
Michal SamirKamera:
Alexander ŠurkalaHudba:
Ben CorriganHrají:
Aňa Geislerová, Karolína Lipowská, Zdeněk Mucha, Daniela Kolářová, Jiří Štrébl, Marie Ludvíková, Mikuláš Prošek, Halka Jeřábek Třešňáková, Marek Pospíchal (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Eliška s malou dcerkou se po mnoha letech vrací do rodné vesnice svého muže, aby se zde pokusila o nový začátek. Kromě vlídného přijetí sousedů ji tu však čeká i setkání s místní podivínkou, ženou, která ve své pomatené mysli vleče tíhu vlastního dávného neštěstí. Kolem Elišky, vystavené traumatům z osamělosti a postupně vysilované boji s nekonečnými úředními stereotypy, se postupně začínají spřádat sítě prokletí. Podaří se Elišce zachránit sebe i dceru před mysteriózním zlem dřív, než ji zcela ovládne stín Polednice a nebo vlastní šílenství? (Falcon)
(více)Videa (4)
Recenze (432)
Není to úplně za 4*, nicméně jakoukoli snahu natočit v našich končinách cokoli odlišného od "hezkých českých filmů" je třeba ocenit. Pravdou je, že Polednice není úplně žánrově ukotvená, finále podobně useknuté a uspěchané jako v Mafii II. Navíc já osobně považuji Aňu Geislerovou za poměrně špatnou herečku a její part jsem ji příliš nevěřil. Pořád jde ale o osvěžující počin, který nabourává zavedené konvence českého hraného filmu posledních let. ()
Ta malá holka je opravdu průšvih. Tak špatný dětský herecký výkon jsem snad ještě neviděl. Nicméně jako celek je Polednice vcelku slušná. Líbí se mi, že se tvůrci drží českého prostředí a nepokoušejí se o žádnou světovost. Charaktery vesničanů, vypravěčská struktura a mysteriózní zápletka vycházející z české lidové slovesnosti, tím vším Polednice opravdu boduje. Bohužel však chybí něco výrazného, čím by se mohla dostat v povědomí diváků ještě výš. Scénář v několika momentech působí jako přílišný konstrukt, ve kterém nedává smysl ani chování matky vůči své dceři. Klasické mužské postavy fungují na výbornou, ale ženy jsou poněkud křečovité a těžko se jejich chování věří. Snaha o psychologii je plytká a nikdy nejde do hloubky, spíše se pořád pohybuje po povrchu. Na druhé straně se alespoň občas objeví něco co by se dalo nazvat záchvěvem atmosféry. ()
Na první pokus o celovečerní hororový film to ujde. Nebylo to zbytečně moc poetické, jak by se z traileru a z domněnky původní knižní předlohy mohlo zdát. Je jasné, že člověk, který od této filmové verze Polednice očekává ryzí, nervy drásající horor, bude s nejvyšší pravděpodobností zklamaný. Ovšem celý tento snímek doplácí na velmi slabé herecké výkony, které mnohdy zhatily divákovy začínající pocity strachu. Každopádně za vizuál (kamera, střih, hudba) klobouk dolů! ___ (Cinestar, Hradec Králové) ()
Velká škoda, že se karty odkryjí příliš brzy a poslední třetinu není de facto co vyprávět. A je to velká škoda, protože atmosféra je jedinečná a Anna Geislerová hraje jak o život (je skutečně po všech stránkách čím dál lepší). Snímek je to spíše pozoruhodný, než nezapomenutelný, ale i tak jsem rád, že jej v naší kinematografii máme. 65%. ()
Artový horor podle básně The Noonday Witch ze sbírky A Bouquet od údajně slavného romantického básníka K.J. Erben. Slušně budovaná atmosféra, kde je místo strašidelné tmy strašidelné světlo a strašidelné zlátnoucí lány obilí. Nečekejte "horor", je tam jen pár bafaček. Film stojí na oné atmosféře a herectví (Geislerová, Kolářová a pár vidláků). Škoda jen, že holka v hlavní dětské roli neumí hrát a vypadá jako kluk. Největší fail je ale anglický název filmu - "Noonwraith" by přilákal tisíce hráčů Zaklínače z celého světa, ale tvůrci název nezměnili, přestože jsem na to Chlupáčka osobně upozornil :( ()
Galerie (30)
Zajímavosti (5)
- Mladou Karolínu Lipowskou objevila castingová režisérka Maja Hamplová při hledání dětské tváře pro reklamu. V té si nakonec Karolína nezahrála, nicméně velmi zaujala producenta Matěje Chlupáčka, díky kterému získala roli ve filmu Polednice. (Zdroj: Falcon)
- Natáčelo se v okolí Berouna i v Praze. Vesnice, kam se Eliška (Aňa Geislerová) s dcerou vrací, jsou Vinařice na Berounsku. (Terva)
- Přestože titul filmu Polednice odkazuje k slavné básni Karla Jaromíra Erbena, inspirace pro filmový příběh, zasazený do současnosti, je velmi volná. (Zdroj: Falcon)
Reklama