Oběti
Režie:
Petr SlavíkScénář:
Miroslav SovjákKamera:
Vladimír HolomekHudba:
Michal PavlíčekHrají:
Jaromír Hanzlík, Jitka Smutná, Sylvia Turbová, Johanna Tesařová, Alena Procházková, Vlastimil Zavřel, Oldřich Vlach, Pavel Nový, František Němec, Petr Kostka, Zdeněk Dušek, Ester Geislerová (více)Obsahy(1)
Příběh z cyklu České televize Oběti o lidech postižených zločinem přináší drama muže, který se stal svědkem pouliční loupeže auta. Nejdříve jen užasle přihlížel, pak začal křičet. Zalarmoval lidi v domě a zděšeně pozoroval, jak mladičká zlodějka mlátí tyčí do majitele auta. Když přijela policie, přihlásil se ke svědecké výpovědi. Manželka ho odrazovala, chlapi v hospodě i v zaměstnání také. Ale noční návštěva zhroucené matky mladistvé zlodějky, prosící ho o svědectví, aby její dceru už konečně zavřeli, ho přesvědčila... Jako i v ostatních dílech tohoto cyklu, i v tomto dílu jeho autor Miroslav Sovják vypovídá o lidech, kteří se stali obětí nějakého zločinu. Tentokrát do hlavní role režisér Petr Slavík obsadil skvělého Jaromíra Hanzlíka. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (67)
CITÁT - Proč nemám botu? To mi udělala ona......... Sálá z toho beznaděj, nemorálnost, strach a hlavně.....dilema a rozhodování. Příběh o tom, jak je velmi jednoduché stát se bezdomovcem. CITÁT - To není žádná noclehárna.......... Tento příběh je fakt silný a nevidím důvod tomu nedat nic než za pět. CITÁT - Nebyla by dvacka, pane doktore?............ ()
Hnusnej, hnusnej a ještě jednou hnusnej film, a to nejenom proto, že v něm starý člověk zůstane úplně sám, což je tematická chuťovka, kterou osobně naprosto nesnáším. Mám vůči Svědkovi jedinou, ale zásadní výhradu: tím, že dává do přímé souvislosti Hanzlíkovu ochotu jít před soud a jeho následný pád, dost otevřeně a aktivně brojí proti občanské činnosti, podporuje přizdisráčství a takový ten maloměšťácký ufňukaný étos „do ničeho se nepleť, táto, to se tě netýká a teď si sněz polívku, dyť tobě by taky nikdo nepomoh.“ Na televizi veřejné služby poněkud zvláštní poselství. ()
Pád na dno lidské společnosti je velice jednoduchý a nijak zvlášť těžký. Pomoc vykoupená životním krachem. Úděl, z něhož není cesty zpět. Pokus o kus pravdy. Návrat Jaromíra Hanzlíka ve velkém stylu; škoda, že podobných příležitostí už v pozdějších letech televizní obrazovka tomuto všestrannému herci nenabídla více. ()
Jarda Hanzlík furt umí. Výborná inscenace, takhle nějak tady v Česku pořád žije spousta lidí - práce, rodinný stereotyp, chlastání, dluhy. Jeho postava dobráckého táty od rodiny, který prostě věří, že zlo musí být potrestáno, je velmi dobře napsaná, ale ještě víc mě dostalo to, co z celého filmu čiší a vyvěrá - bezvýchodnost žití a každodenní existence. ()
Krutý pohled, kam až může člověk spadnout a jak se ocitnout na samotném dně. Jaromír Hanzlík v roli člověka, kterému se to podaří předvádí opravdu suverénní herecký výkon, který bych klidně ověnčil nějakou cenou. Zároveň je to pro mě bohužel i jeho poslední kvalitní práce před kamerou. Každopádně film má velmi silné momenty a postupně zesilující smutný podtón. Tklivě neutěšenou hudbou Michal Pavlíček vyprávění úžasně doplňuje. Sakra, dávám si teď po čase projekce, které jsem neviděl dvacet let a doceňuji je plným počtem, stejně jako i v tomto případě. ()
Galerie (5)
Zajímavosti (3)
- Přijmení postavy Jindřicha Vlacha a jeho představitele Oldřicha Vlacha se shodují. (navabaca)
- Natáčení probíhalo v Praze v lokalitách Žižkov a Vinohrady. (Terva)
- Jaromír Hanzlík v roli špinavého, otrhaného a zarostlého bezdomovce využil během natáčení příležitosti a když viděl svého hereckého kolegu Jana Teplého procházet místem natáčení, oslovil ho, zda nemá nějaké peníze. Teplý dostál své pověstné nevlídnosti a absenci smyslu pro humor a „bezdomovce“ (Hanzlíka) velmi tvrdě odbyl. O to více se bavil filmový štáb. (sator)
Reklama