Režie:
Pedro AlmodóvarKamera:
Affonso BeatoHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Javier Bardem, Francesca Neri, Liberto Rabal, Ángela Molina, José Sancho, Penélope Cruz, Pilar Bardem, Álex Angulo, Josep Molins, Mariola FuentesObsahy(2)
Victor je roznašeč pizzy, poměrně ostrý chlápek, ale hlavně těžký milovník žen. Právě to jej přivede do problémů, když se v bytě mladé narkomanky Eleny střetne s policií a během potyčky kdosi vážně postřelí jednoho ze strážců zákona - Davida. Když je po šesti letech nespravedlivě strávených ve vězení Victor propuštěn, jeho činy vede pouze myšlenka na pomstu. A on už má plán. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (202)
Nech sa snažím, ako chcem, viac, ako 4* tomuto kúsku nedám.Na Almodóvara miestami až neuveriteľne naivné a infantilné. Trochu sklamanie, ale ešte stále lepší priemer. Nehovoriac o atraktívnych mužských, ale aj ženských predstaviteľoch, ktorí nie sú práve u tohoto režiséra pravidlom, aspoň nie v takomto množstve:) Zase o láske, vášni, žiarlivosti a všemožných ľudských pudoch, ako je Almodóvarovým zvykom, takže po tejto stránke si divák príde na svoje. Milostné scény -nádhera.Musím však podotknúť, že to vie lepšie. ()
90% - Z filmů, co jsem od Almodóvara viděl je Carne trémula jasně nejlepší. Svět, který režisér ve svých filmech vytváří je sice i zde poněkud přitažený za vlasy, ale konečně se nestává dominantou obsahu. Je pouze ideálně načechraným polštářem, který filmovému jedlíkovi usnadní a zpříjemní koncentraci na strhující děj. Již od úvodních scén je jasné, že se řemeslně bude jednat o vybroušený klenot. Obsahově začne být film unikátní v okamžiku, když se divák začne pohybovat mezi relativními pravdami všech pěti ústředních postav, a klást si mnoho otázek, jako při četbě dobré knihy. Film Na dno vášně mi přinesl parádní zážitek, v němž se mísí výborný scénář s dokonalou režií, pěknou Iglesiasovou hudbou a hereckým koncertem, z něhož vyniká zejména Javier Bardem. ()
Almodóvar je skvělý vypravěč. Dokáže i jakkoliv i nevěrohodné příběhy vylíčit tak, že působí logicky a lidsky. Tento film je navíc obklopen jakousi až magickou aurou. Podobně pohádkově na mě působily knihy G. Marquéze. K tomu je Almodóvar i skvělý řemeslník a tak je film prosycen spoustou krásných a hravých záběrů. Tento režisér si zkrátka umí svého diváka podmanit, umí do filmu naládovat tolik často i protichůdných emocí, až si někdo může říct, že je to na jeden film příliš. Herci jsou si významu svých rolí vědomi a je patrné, že do filmování jdou s absolutním nasazením. Na dno vášně je skvělou demonstrací všech Almodóvarových předností. ()
+3* Těšil jsem se na tuto lahůdku, která tu patří do skupinky nejlépe hodnocených Pedrových filmů a odcházel jsem z ním mírně zklamaný. Nezpůsobila to ani technická stránka, či herecké výkony, které jsou naopak skvělé. Ale nejspíš téma, které mi nepřipadlo dostatečně uvěřitelné a možná až přehnaně překombinované. Emočně mě to míjelo a to nedokážu překousnout. Ale snad lepší tři hvězdičky jsou taky moc hezká známka. [ PŘÍBĚH: 3 /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 1 /// ART: 1 /// STYL: 2 /// CASTING: 3 (3*MAX) ] ()
Přepsáno v březnu 2020. Filmové dílo Na dno vášně je stylizovaným melodramatem jižanského temperamentu. Jsou to ty krásy a strasti partnerských vztahů, vzbouřená vlna vášně na zčeřené hladině nevyřčených bolestí. Rozpalovaná směsice jednostranných tužeb, pocitů viny, pudu majetnictví, niterných přání osudovosti, provokativních náhod, nenávisti a pomsty, zrady, výčitek zoufalství, ublíženosti a neohrabanosti v harmonii souznění, potlačovaných potřeb, i sadomasochistických struktur přitažlivosti a žárlivosti víří při tanečním obřadu obětování lidského života pro věčnou slávu Érose. Střety lásek a odporu, vše ve jménu niterného naplnění pocitem štěstí. V hlavním středu pozornosti stojí Víctor Plaza (zajímavý Liberto Rabal), nezkušený a do života nedočkavý mladík. Na počátku jeho seznamování se s dospělostí a v nepřehledné orientaci vůní okolí číhá hořká překážka životní lekce. Nemilosrdné prověřování lidského charakteru. Hlavní ženskou postavou je Elena Benedetti (velmi zajímavá Francesca Neri), divě upřímná mladá žena. Je rozpolcena v pocitech viny, vděčnosti a osudové přitažlivosti. Odpuštění musí započít ve vlastním nitru. Důležitou postavou je David de Paz (pozoruhodný Javier Bardem), policista v osudovém okamžiku, kdy se zcela mění pravidla hry. Je nešťastníkem, lapeným v pasti viny a trestu. Výraznou postavou je Sancho (přesvědčivý José Sancho), Davidův partner policejní služby. Jeho starozákonní představa manželského svazku si nevybíravě zjednává své svaté právo a láska bolí obě strany. K výraznějším postavám filmu patří také Clara (zajímavá Ángela Molina), Sanchova manželka v dlouholeté zoufalé snaze o útěk z ponížení a pocitu nenávisti. Hledá se cesta k vlastnímu osvobození. Z dalších rolí: chudobná Victorova matka Isabel Plaza Caballero (Penélope Cruz), Isabelin konejšivý doprovod u Victorova dravého narození (Pilar Bardem), či u Victorova porodu asistující řidič městského autobusu Tony (Álex Angulo). Na dno vášně je rozverným a neúprosně spletitým cynismem romantiky lásky. Stylizované melodrama Pedra Almodóvara bytostně touží po naplnění a často bloumá osamělostí. Niterně hlubší i výstřednější. ()
Galerie (29)
Photo © Metro-Goldwyn-Mayer Studios
Zajímavosti (11)
- Po snímku Vysoké podpatky (1991) se jedná se již o druhou spolupráci Pedra Almodóvara a Javiera Bardema. (R´Hell)
- Matka Javiera Bardema Pilar hraje porodní bábu, která přivede na svět Victora. (D3VIL)
- Doslovný překlad španělského názvu znamená "třesoucí se (chvějící se) těla". (D3VIL)
Reklama