Režie:
Pedro AlmodóvarKamera:
Affonso BeatoHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Javier Bardem, Francesca Neri, Liberto Rabal, Ángela Molina, José Sancho, Penélope Cruz, Pilar Bardem, Álex Angulo, Josep Molins, Mariola FuentesObsahy(2)
Victor je roznašeč pizzy, poměrně ostrý chlápek, ale hlavně těžký milovník žen. Právě to jej přivede do problémů, když se v bytě mladé narkomanky Eleny střetne s policií a během potyčky kdosi vážně postřelí jednoho ze strážců zákona - Davida. Když je po šesti letech nespravedlivě strávených ve vězení Victor propuštěn, jeho činy vede pouze myšlenka na pomstu. A on už má plán. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (202)
Další almodovárovsky rafinovaný spletenec, tentokrát obohacený temnými prvky. Zajímavé postavy, které stále volají po přehodnocování, řada emotivních scén, vypjaté finále. Jen škoda přílišné vykonstruovanosti, která hlavně v dovětku, kdy se "kruh uzavírá" působí až křečovitě. A i když se tu toho stane hodně, přesto ani na chvíli nelze vykročit ze stínu, který na tento snímek vrhají nedostižné monumenty Mluv s ní a Vše o mé matce. ()
Pedro Almodóvar je bezesporu jedním z nejlepších novodobých režisérů a jeho díla překypují originálním námětem a zpracováním, ale bohužel je zde pro mě jeden velký a zásadní problém - mnohdy nerozumím, respektive důrazně nesouhlasím s chováním a jednáním hlavních postav. V několika případech jsem si při sledování jeho snímků pokládal otázky typu ,,Jak něco takovýho může udělat?" nebo ,,Proč to sakra udělal/a zrovna takhle?". Samotného mě to tak trochu štve, ale je to zkrátka dáno tím, že mám v mnoha ohledech naprosto odlišný názor a pohled na svět či život jako takový, než pan režisér. Nebýt tohohle rozporu, má u mě většina jeho filmů 5 hvězdiček, takhle je to jen za 4, zejména v případě Na dno vášně. ()
Trochu som sklamaný, pretože od Almodóvara vždy čakám niečo výnimočné, a toto mi prišlo tak trochu obyčajné. Vzhľadom na tie vysoké hodnotenia som naozaj čakal, že v tom bude viac drámy a najmä viac nečakaných zlomov v deji. Určite by tomu prospela aj nejaká retrospektíva v deji, lebo takto mi to prišlo celé až príliš priamočiare a nie až tak zaujímavé ako som pri Almodóvarových filmoch zvyknutý. Príbeh bol ale dobrý, pútavý, len ako som už povedal - chýbala mu väčšia dramatickosť a možno som očakával aj zákernejšiu pomstu ako "len" zvádzanie milovaných osôb. No a na záver som čakal isto niečo zmysluplnejšie, alebo pri najmenšom prekvapivejšie. ()
S každým Almodóvarovým filmem ho miluju víc a víc. Už vlastně ani nevím, co dál psát do komentářů. Mám pořád dokola opakovat, jak zbožňuju jeho laskavé lyrické kouzlení s barvami, úžasnými postavami a příběhy? V jiných případech bych komentář prostě nepsal. Ale každý z jeho skvostů si zaslouží alespoň pár řádků. Te quiero, Pedro. Muchos gracias... ()
Tento film je typologicky veľmi podobný s ostatnými Almodóvarovými filmami (videl som ich deväť v momente písania tohto komentáru). Netypické je to, že tu v tomto filme nie sú transexuáli. Ako vždy Pedro neukazuje dôležité scény a tentokrát je to scéna s autobusom, aj keď tentokrát to ukazuje z diaľky. V iných jeho filmoch proste povedal (povedali herci), že sa niečo stalo a to niečo bolo dosť dôležité pre vývoj (dej) samotného filmu. Film má veľmi podobnú kostru s inými jeho filmami, ale tento je jeden z lepších. Penelope tu síce hrá len chvíľku, ale Liberto Rabal hrá nadštandardne. Celý film je dobre zamotaný a musím povedať, že ma rozhodne prekvapil koniec (neviem či v dobrom, alebo zlom), ktorý je príliš nečakaný k celkovému vývoju filmu. Príbeh je slušný a napätie (nie elektrické) sa stále s blížiacim koncom zvyšuje. ()
Galerie (29)
Photo © Tamasa Distribution
Zajímavosti (11)
- Po snímku Vysoké podpatky (1991) se jedná se již o druhou spolupráci Pedra Almodóvara a Javiera Bardema. (R´Hell)
- Doslovný překlad španělského názvu znamená "třesoucí se (chvějící se) těla". (D3VIL)
- Liberto Rabal byl do role Victora dosazen až po týdnu natáčení. (D3VIL)
Reklama