Reklama

Reklama

Dívka v pavoučí síti

  • USA The Girl in the Spider's Web (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Lisbeth Salanderová, kultovní postava a hlavní protagonistka slavné knižní série “Milénium“ Stiega Larssona, se vrátí na plátno jako Dívka v pavoučí síti v první adaptaci nedávno vydaného úspěšného bestselleru Davida Lagercrantze. Držitelka Zlatého Glóbu Claire Foy, hvězda seriálu The Crown, hraje svéráznou ochránkyni práv v režii Fede Alvareze, známého průlomovým thrillerem Smrt ve tmě z roku 2016. (Falcon)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (258)

MrHlad 

všechny recenze uživatele

Lisbeth Salander se vrací a má za úkol ukrást NSA program, který chce jeho tvůrce zpátky. Bohužel o něj mají zájem i členové nebezpečného gangu, kteří Lisbeth znají lépe, než si vůbec dovedla představit. Dívka v pavoučí síti je o dost méně ambiciózní než americká verze Mužů, kteří nenávidí ženy a spokojí se s tím, že chce být zábavným a moderním špionážním thrillerem s překvapivě velkým množstvím dobré akce. Je to trošku pitomější než Fincherova verze, ale nudné ani v nejmenším, jen prostě jiné. Ty dvě hodiny mi ale v kině uběhly docela příjemně. ()

Riddick77 

všechny recenze uživatele

Kyberpunkově vystajlovaná Lisbeth Salander v podání sympatické Claire Foy si tentokrát na nic nehraje a vcelku s klidem kašle na hlubší postihnutí hlavních charakterů či pečlivé a oduševnělé zkoumání vlastních neuróz, přičemž místo toho nám spolu s tvůrci servíruje solidní akcí napěchovaný a nadmíru zábavný špionážní thriller. Alvarez sice nenatočil tak ambiciózní snímek jako Fincher, ale určitě svižnější, dynamičtější a dost možná i zábavnější. Spokojenost. 7/10! ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

I napotřetí je pavoučí síť upředena z pevného vlákna. A dravý pavouk znovu kouše do hackerských kejklí, kybernetických útoků, vládní korupce a geniálních programátorských kódů od ještě geniálnějšího programátora, co má milovaného potomka. Něco málo se ubralo na ohyzdnosti pověstné Lisbeth Salanderové, stále byste ji ještě na rande asi nepozvali, ovšem už to není vyložené strašidlo. Claire Foy vzorně přebrala štafetu po dávnějších běžkyních Noomi Rapace a Rooney Mara a předvedla zkušený výkon harcovnice, kterou hned tak něco neudolá. Ve Švédsku se stále mluví plynnou angličtinou, odbourala se však temná zákoutí psychologických pochodů, kterými vládl ve své verzi z roku 2011 David Fincher, na něj už narazíme pouze v sekci producentů. Žurnalista Michael Blomqwist už je ztvárněn Švédem Sverrirem Gudnasonem oproti Danielu Craigovi z předminule, tato slavná postava už je však tentokrát odsunuta na samý okraj zájmu. Vše tedy táhnou už jiní příchozí a mnohem lepší - dojde na sestrovražedný souboj, nájemné zabijáky, vyloženě úchylných scén je pomálu, latex se však o slovo i tak přihlásí, v psychologii postav se nové pojetí nijak nebrodí, dvě hodiny jsou zdatně rozvrženy a vyplněny. Vznikl tedy příslušně napínavě a akčně orientovaný celek. Fede Alvarez svoji verzi pojal coby vysokoktanový thriller se skvěle proporční akční složkou, což se celé vyjímá v technicky a vizuálně fešném a bezvadném balení. I napotřetí jsem se nechal agresivním pavoukem příjemně pokousat. 10/10 ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Kdybych neměl slabost pro Lisbeth Salander a Claire Foy (a ostudně nevyužitou Vicky Krieps), hodnotím přísněji. Nevadí mi, že tvůrci Lisbeth definitivně proměnili v komiksovou superhrdinku, která si rány ošetřuje vteřinovým lepidlem, na povzbuzení šňupe rozdrcené tabletky amfetaminu, dokáže se přemísťovat z místa na místo bleskovou rychlostí a k nahackování NSA potřebuje míň času, než kolik běžnému smrtelníkovi zabere uvaření kafe (k tomu směřovala už Larssonova trilogie). Problém je, jak fušersky této proměně uzpůsobili zápletku podstatně vrstevnatější, více perspektiv zohledňující (a střídající) předlohy a způsob vyprávění. Události jsou na sebe napojovány strašně ledabyle a repetitivně, podle stále stejného vzorce (někdo se někoho pokusí unést/zabít, dotyčný je dopaden/unikne a znovu dokola). Postavy se přes náznaky psychologizace (Lisbethino trauma kvůli sestřině zradě) chovají jako v tuctovém akčním filmu a jejich hloupá rozhodnutí pro ně příliš často nejsou fatální jen díky šťastným náhodám a magicky bezchybnému načasování. Vizuální styl, vycházející ze scandi noiru a punkové a S/M estetiky, jen kopíruje Finchera a Alvarez mnohem víc než pomalých odhalujících záběrů (jako je ten první po „bondovských“ úvodních titulcích), které vyvolávají neklid a nepříjemné pocity, využívá rychlého nepřehledného střihu, který veškerou atmosféru pohřbívá. Nejvíc „doma“ je režisér zjevně během scén s prvky body hororu, které jediné nejsou stejně bolestivě generické a zaměnitelné jako zbytek. Claire Foy v roli Lisbeth Salander rád uvidím znovu, ale ne ve filmu, který ze všeho nejvíc připomíná feministickou odpověď na Zastav a nepřežiješ. 55% ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Tak mne takýto typ filmu presne vyhovuje na sychravé jesenné večery v neďalekom kine. Ani od toho neočakávam nejaké extra námety na premýšľanie, i keď tam vocpané sú, proste mi stačila super atmosféra a hlavná hrdinka. Lisbeth nás pozýva na turistickú prehliadku Štokholmu a okolia a popravde to je dôvod, prečo je dojem z filmu nakoniec kladný. A samozrejme aj Claire Foy, ktorá podľa mňa obzvlášť nezaostáva za oboma predchádzajúcimi Lízinkami. Dievča by sa podľa mňa malo dať dokopy s Elliotom, alebo skôr jeho druhým ja, pánom Robotom, možno by oboch prešli mindráky. Jej nové fyzické aj mentálne superschopnosti ma neiritovali, ale iritovalo, že sa hrá o osud celého sveta ako za studenej vojny a človek čaká, že zrazu zavolá Ethan Hunt a Lisbeth povie, že v Štokholme je Jason Bourne, tak by mala teda zavolať Elliotovi a nejak mu spoločne heknúť komp ešte predtým, ako za ním príde Jack Ryan. Feministická- revenge linka sa mi páčila, len ona vážne, ale vážne nešla dokopy s tým okolo. ()

Galerie (33)

Zajímavosti (6)

  • Natáčelo se od ledna do dubna 2018 v Německu a ve Švédsku. (Varan)
  • Celosvětová premiéra proběhla 24. října 2018 v Římě. (Varan)
  • Na mostě po honičce v autě (cca v čase 56:00), když Lisbeth (Claire Foy) zastaví, tak první auto stojí na mostě pokaždé jinak. Jednou stojí rovně a podruhé napříč přes silnici. (Záry)

Související novinky

20 největších propadáků poslední dekády

20 největších propadáků poslední dekády

15.12.2019

S blížícím se koncem roku se pochopitelně pojí vznik různých žebříčků, rok 2019 je ale specifický ještě v tom, že spolu s ním zároveň končí i celá dekáda, a to ohlížení proto bude místy větší.… (více)

Claire Foy je nová Lisbeth Salander

Claire Foy je nová Lisbeth Salander

18.09.2017

Série Milénium bude v kinech oficiálně pokračovat bez Rooney Mary a Daniela Craiga. Tedy série... americká verze se dočkala jediného dílu, po němž přišla dlouhá pauza a teď se bude rebootovat.… (více)

Reklama

Reklama