Režie:
Sidney LumetScénář:
Paddy ChayefskyKamera:
Owen RoizmanHudba:
Elliot LawrenceHrají:
Faye Dunaway, William Holden, Peter Finch, Robert Duvall, Wesley Addy, Ned Beatty, Arthur Burghardt, Jordan Charney, Ed Crowley, Jerome Dempsey (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Snímek Network, břitká satira na "senzacechtivé zpravodajství", se zdá být s každým uplynulým rokem aktuálnější než kdy dřív. Howard Beale, moderátorská hvězda televizní společnosti UBS, je poslán do důchodu, protože příliš zestárl. Beale nedokáže přenést přes srdce, že po pětadvaceti letech přijde o práci jenom kvůli věku. V dalších zprávách proto divákům oznámí, že během svého posledního vysílání spáchá sebevraždu. Šéf televizní stanice Frank Hackett chce Bealea na místě vyhodit, když se ale ukáže, že by UBS mohla dosáhnout v den Bealeovy smrti nejvyšší sledovanosti v historii, kariéristka Diana Christensenová šéfa přesvědčí, aby tohle osudové závěrečné vysílání pojali jako zvláštní událost. Beale se samozřejmě nakonec nezabije - ale začne nesouvisle hovořit o hrozném stavu světa a televize především. Díky tomu se z něj stane nejžhavější osobnost americké televize. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (223)
Network mela k dispozici velky potencial, dobry scenar i kvalitni herce (krome Faye Dunaway, ktera je ale nesympaticka snad v kazdem filmu), skoda, ze se to nevyuzilo k necemu atraktivnejsimu, protoze vysledek byla jen lehce nadprumerna medialni nuda. Stale je tam ale nekolik velmi pusobivych proslovu, kvuli kterym to stoji za to videt. "This tube is the most awesome God-damned force in the whole godless world." 6/10 ()
Neskutečně nadčasová záležitost s ohromným přesahem a s ještě větším poselstvím současným generacím. Jenom škoda, že ho podle místního počtu hodnotících vlastně skoro vůbec nikdo neviděl a zřejmě ani jen tak neuvidí, protože je v našich končinách oficiálními cestami absolutně nesehnatelný. P.S. Velký dík Gumbymu za parádní tip a dodání. :) ()
Neuvěřitelně pravdivý fiktivní příběh o fungování televizních stanic a médií vůbec. Vlastně se divím, že se už něco podobného opravdu nestalo. Hvězdné obsazení hraje pod taktovkou dirigenta Sidneyho Lumeta jako symfonický orchestr a obzvláště sóla pro Faye Dunaway a Williama Holdena stojí za to. Na doprovodných nástrojích více než potěší Robert Duvall a další. ()
Tento film je MEGAnadčasový a kruto skutočný, čo sa sociálnej kritiky (TV, honba za senzáciami atď) týka ...len za obsahovú stránku a filozofický presah by som dal bez mihnutia oka plný počet, nech by bol strop hodnotenia akýkoľvek. Po stránke formálnej to nebolo absolutórium, ale to nič nemení na fakte, že Lumet bol "za mladi" frajer... ()
Nedivím se, že za tohle Lumet a jeho herci shrábli tolik Oscarů. Network je jako rána palicí - nevzpomínám si, kdy jsem naposledy viděl film, který by byl takhle nepředvídatelný, a hlavně tak přetékající satirou a burcováním veřejnosti skrze absurdní a extrémně černý humor. Jak vidno z kvality a spektra dnešního televizního vysílání, burcování se nezdařilo... to ovšem neznamená, že by Network byl o něco horší. Naopak i v současnosti se k němu můžeme upínat a vzpomínat třeba na megalomanské sklony páně Železného, který když prohlásil, že Zajíc Zaza je nejvíc boží maskot od toho židovského atleta, a novamba bude hit léta, tak to tak prostě bylo. Pro koho si asi tak myslíte, že se tyhle a jiné příšernosti produkují? No přece pro ty, co si stejně ten OVRZ nebo Cesty Domů nebo Rodinná Pouta nebo Kobru 11 nebo Hodinu Pravdy nebo Zlatou Mříž nebo Máme Rádi Česko, pokaždé znova pustí, i když pořád mají miliony keců o tom, jak se na ty vysmáté pipiny nedá dívat, a je hrozné kolik je v tom reklam a jak ty reklamy řvou... Faye Dunaway a její pořady s věštci, šílenými proroky a autentickými akty politického terorismu na vás.... BTW i Ned Beatty a jeho "revealing speech" o fungování současného světa jako ekonomického propletence bez vyznání či národnosti a hlavně o moci peněz a z toho plynoucí nedůležitosti všeho ostatního, má platnost i bezmála "čtyřicet let poté", když část nebo linie filmu o odchodu generace, která byla u zrodu televizního média, pomáhala ho vybudovat a rozvíjet, a "teď" nevěřícně sleduje jeho úpadek, už jaksi postrádá sepětí se skutečností. Takže je vám asi jasné, že na tohle jsou čtyři hvězdy málo. 90%... ... because you're on TV, dummy. ()
Galerie (49)
Photo © Metro-Goldwyn-Mayer
Zajímavosti (20)
- Poslední film Petera Finche. (HellFire)
- Režisér Sidney Lumet se nechal slyšet, že film natočil se specifickým nasvícením. Při počáteční scéně použil pouze přirozené světlo. S postupující stopáží filmu přidával více světla a zrychloval pohyb kamery. Ke konci filmu pak použil co nejvíce světla a odlesků. (HellFire)
- Peter Finch je první herec, který získal Oscara posmrtně. Druhým byl Heath Ledger za roli ve filmu Temný Rytíř (2008). (Kulmon)
Reklama