Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Drama s kriminální zápletkou Čtyři v kruhu (1967) je studie složitě propletených vztahů čtyř lidí, do jejichž života zasáhla násilná smrt blízkého člověka. Příběh začíná téměř klasicky: když u dveří vily významného vědce zazvoní návštěva, ozve se výbuch. Ve zdemolované místnosti je nalezen svítiplynem otrávený majitel. Vše napovídá, že spáchal sebevraždu. Pak však přijde zásadní zvrat a ze zdánlivě jasné sebevraždy se stane dobře promyšlený a pečlivě připravený zločin… Režisér Miloš Makovec (současně autor námětu a scénáře) kladl větší důraz na psychologické propojení hlavních postav než na detektivní motiv. Působivosti dosáhl zejména naznačováním stále se měnících stínů podezření. Do hlavních rolí obsadil Otomara Krejču (strýc Emil Fencl), Marii Tomášovou (vdova Jitka) a Věru Uzelacovou (milenka Lída). Dominantní postavu automobilového závodníka Michala napsal Janu Třískovi přímo na tělo. (Česká televize)

(více)

Recenze (22)

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

"Rozumnosti plodí maléry… Já sám jsem malér" Tajemnou atmosféru tento film rozhodně má, ale... Na detektivku jsou zde málo v akci policisté (zejména více prostoru by neškodilo pro Karla Högera). Na psychologický film by to zas chtělo více uvěřitelnosti v případě postavy motocyklického závodníka Michala v podání Jana Třísky. Dost jsem třeba nechápal to jeho zvláštní chování vůči oběma ženám (Marii Tomášové a Věře Uzelacové). Konec celého filmu mi pak přišel trošku nezvládnutý. Divák si při něm musí klást otázku, zda vrahovu sebevraždu na motorce odnesl ještě někdo jiný nebo jak to tedy vlastně celé skončilo. ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Celkem tajemný krimi příběh, který naneštěstí naráží na předpověditelnost děje a chvílemi dost přehnaného Třísku. Šedesátková atmosféra je ovšem nepopiratelná a tak i těžké psychologické drama lze vidět trochu jinak, stejně jako hereckou uvolněnost některých zúčastněných (Marie Tomášová výborná). Högera si moc neužijeme, Krejča je skoro k nepoznání a hudba se drží velmi při zemi. I když je situace nastavena výborně, režisér Makovec z toho nedokázal vytěžit to pravé čs. ořechové. ()

Reklama

Tosim 

všechny recenze uživatele

Klasická detektivka to není. Na začátku je spáchán zločin, ve filmu se jen na chvíli mihne kriminalista (proč, když ho hrál zrovna Höger?) a pak už následují úmorné minuty pro tři postavy a jejich psychologii. Chyba je ve vyprávění, scénárista Makovec nemá na to, aby figury pořádně prokreslil a snímek se stává čím dál nesnesitelnějším (a při tom má k dispozici ty nejlepší herce z Divadla Za branou!) Vysvětlení zločinu a rádobyšokantní konec už příběhu pomůže jen málo. 50%. ()

Mylouch 

všechny recenze uživatele

Vlak přijíždí do Prahy: lehká porce dobového designu (kameraman Baťka v roce své Markéty Lazarové !), jemuž zdatně sekundují Höger, Krejča, trochu méně pak novovlnné Belmondovo alter-ego Tříska a malé role Tomášové a Uzelacové. Žánrově bohužel především díky režii a představiteli hlavní role zaznívají silné podtóny české frašky, které kontrastují např. s ♫ vážnou hudební expresí a vizuální kvalitou. "Ono je to všude jak ve Frýdku." Příkladně režijně vypracované scény si zaslouží pozornost ale ve výsledku pro mě slabší 3* ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Kontrast nápadité režie, výborného hereckého obsazení a scénáře, který, mírně řečeno, není z nejdokonalejších, vede k tomu, že špičkoví herci - i režisér - narážejí na plytkost a mlžnost. Je to dost děs: ale i v šedesátých letech nebylo všechno zlatem, co se třpytí. Tady toho kočičího bylo přesmíru. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (2)

  • Herec Stanislav Fišer hraje ve filmu postavu Fišera. (M.B)

Reklama

Reklama