Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Válečný velkofilm světoznámého režiséra Rolanda Emmericha (Den nezávislosti, Patriot, Godzilla) líčí příběh příslušníků amerického námořnictva a letectva v bitvě u Midway, která znamenala zlom na pacifickém bojišti druhé světové války. Hvězdně obsazený film (Luke Evans, Woody Harrelson, Patrick Wilson, Ed Skrein, Aaron Eckhart, Nick Jonas a další) působivě ukáže nejen pozadí konfliktu, ale zejména bitvu samotnou, která doposud nikdy nebyla natočena tak velkolepě. Zároveň nám jednu z rozhodujících námořních bitev druhé světové války přiblíží i z pohledu japonské armádní elity. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (17)

Trailer 1

Recenze (398)

Fr 

všechny recenze uživatele

„JESTLI TAM POLETÍME, MOŽNÁ SE UŽ ZPÁTKY NEVRÁTÍME. ALE JE TO NAŠE PRÁCE A MY JSME TA PARTA, CO MUSÍ UBRÁNIT PEVNOST, NEŽ DORAZÍ KAVALÉRIE…“ /// Bitva o Midway byla… prostě byla. Hned v úvodu dobrý „maso“ – tedy Pearl Harbor. Bohužel se hned ukáže, že to bude ve znamení digitálního bordelu – navíc lacinýho… takovýho Čínskýho. Když tohle přehlídnete, dostanete slušnou akce, plnou ohně a výbuchů. Sice mám občas pocit, že ten jeden záběr už jsem viděl několikrát… prostě Emmerich. Nesmí chybět kus toho patriotismu, ale ti vojáci si to zaslouží. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Klasiku nežeru. 2.) Často se mi zdá, že jsem pilot, řítím se střemhlav k zemí, hoří mi křídlo, za zády Zero… 3.) Thx za titule „Parzival a Num71“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ * ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Některé Emmerichovy filmy mám dost rád, ale tady když si pro srovnání s Midway dám tu prostřední hodinu z Pearl Harboru, tak teď vedle Baye působí jak někdo z Jedličkova ústavu. Samotná bitva o Midvay je pak zajímavěji pojatá i v té verzi ze sedmdesátých let. Vysvětlit se tohle dá jen tím že Emmerich celé natáčení napůl prospal, díky nekonečným dodávkám čínského opia, stejně jako evidentně všichni herci, a celé to spíchl na koleni debutující scénárista a nekonečně neschopný kameraman, který nikdy v životě nic koukatelného nenatočil - tady ze všeho tak moc svítí green screen, a všechny záběry akce jsou tak zoufale nudné, že bych tomu zajímavější vizuál dokázal dát i já. Jeden z nejzbytečnějších válečných filmů jaké jsem kdy potkal. 3/10 ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Režiséra Rolanda Emmericha mám rád. Oba díly Dne nezávislosti, Den poté, Godzilla z roku 1999, Patriot, 10 000 př. n. l, 2012 nebo Útok na bílý dům možná nejsou nejlepší filmy všech dob, jedná se ale o ty pravé přehnané akční filmy, které se sice většinou berou vážně, ony vážné momenty ale většinou dokázali prodat s méně odlehčeným ksichtem. Emmerichův nový film je nově válečný film, který zpracovává jednu z nejdůležitějších námořních bitev 2. světové války. Ano, stejně jako Michael Bay kdysi dávno s Pearl Harborem se Emmerich rozhodl zkusit svůj válečný film z období 2. světové, který byl financován zcela nezávislé, do hlavních rolí si získal známé tváře a zároveň se dušoval, že nepůjde o patriotický film ale konflikt nám bude přiblížen i z japonské strany. A jak se Emmerich s tímhle tématem popasoval? Bitva u Midway je ve finále bohužel to čeho jsem se obával. Bitva u Midway je totiž zcela vážný film. Nebo se alespoň pokouší být zcela vážný film. A na tom není nic špatného, události 2. světové války by se neměli zlehčovat a i když se to Bayovi u Pearl Harboru chvilkami povedlo velmi dobře, riskovat to a hraničit s tím, že si bude Bitva u Midway dělat z 2. světové války prdel není úplně ideální. Jenže Emmerich je právě člověk, který neumí moc prodat vážnější témata a vážnější filmy. Ano, u Patriota s Melem Gibsonem mu to vyšlo. 2012 dokonce taky chvilkami fungovala ve zcela vážných situacích. a Den nezávislosti přinesl jednu z nejdojemnějších scén v dějinách kinematografie. Jenže u Bitvy u Midway to Emmerichovo hrání na vážného tvůrce bohužel vůbec neprochází. A to i vzhledem k tomu, že je Bitva u Midway dost možná víc patriotická než by chtěla být. A opět nemám nic proti patriotickým filmům. Některé z nich jsou přece sice přehnané ale zároveň hrozně dobře fungují. Jenže Bitva u Midway se bere vážně. A i když by se vám oficiální synopse snažila tvrdit, že bude celý konflikt prodán i skrz pohled japonské strany..... Ano, máme opravdu možnost vidět několik scén z pohledu japonské strany. Jenže ve finále je poměr pohled Americké a Japonské strany zhruba 70:30. Ony řeči o tom, že se jedná o zcela objektivní válečný film, který nedělá zrůdy ani z Američanů ani Japonců jsou tedy ve finále celkem nikam nevedou. Emmerich má ale ve finále především problém s tím, že je ve filmu zhruba 10-15 hlavnějších/důležitějších postav. A to z různých vrstev- Piloti, japonští admirálové, velitelé, členové rozvědky nebo manželky. Takového nejhlavnějšího hrdinu tu ve finále hraje Ed Skrein, který dokázal, že hrát umí a zvládá uhrát protagonistu, který slouží jako hlavní hrdina na kterém by mělo divákovi záležet a přeje mu ať těch japonských torpédoborců rozstřílí co nejvíc a za Pearl Harbor se náležitě pomstí. Celá jeho pasáž s manželkou by ale ve finále mohla skončit na podlaze střižny a nic by se nestalo. A takových scén, které by mohli ve finále z filmu zmizet nebo alespoň být zkráceni tolik, že.... těch 138 minut je ve finále fakt až moc, protože je hodně scén zbytečně dlouhých nebo celkově zbytečných! Krom Skreina se i o nikom dalším nedá říct, že by nehrál dobře. Spousta herců ale nemá co hrát. Woody Harrelson jako Chester Nimitz je zase jednou totálně boží a společně se Skreinem ztělesňuje pravděpodobně nejzajímavější postavu příběhu, k nim by se vlastně ještě mohl přidat Patrick Wilson jako zpravodajský důstojník, který ještě před 2. světovou válkou byl v Japonsku a měl dokonce tu čest si s některými z nimi promluvit, z toho, že měl s japonci kontakt a ve finále si s nimi i tak trochu rozuměl ale ve finále nemá opodstatnění a tak trochu se tak dá tápat nad smyslem úvodní scény. A pak je tu spousta dalších dobrých herců- Luke Evans, Dennis Quaid, Aaron Eckhart... a právě zde už skutečně není co hrát. Všichni jsou to vojáci co bojují za svou vlast a chtějí válku vyhrát. Nic víc! Takový Aaron Eckhart se tu po delší době objevil v nějakém filmu a i když je na tom málem prostoru strašně super, ve finále má tak málo prostoru a nemá zase toho co tolik hrát, že je prostě jeho účast tak trošku zbytečná. A to neplatí jenom o Eckhartovi ale i o spoustě dalších herců (Darren Criss, který zářil v 2. sérii American Crime Story jako Andrew Cunahan ve finále bolí s Eckhartem asi fakt nejvíc....) Když se zrovna neválčí a nebojuje bolí to bohužel hodně výrazně. Jakmile se ale něco děje a bojuje se tak to stojí za to. Emmerich se vyřádil stejně jako u svých katastrofických filmů a především závěrečná bitva je epická z ranku toho nejlepšího Emmericha. Úvod útoku na Pearl Harbor mě sice bolel, protože mi přišel výrazně odbitý, Emmerich si ale alespoň část vykoupil onou finální bitvou, která by sice mohla mít lepší efekty a nemusela by se v různých pasážích opakovat, ve finále to ale opravdu není vůbec špatné a vlastně to i celkem ve finále zlepšuje finální pocity z filmu. Jen Emmerich bohužel nezvládl ty vážnější části- Ztráty sebedůvěry, traumata ze ztráty přítele, stesky po rodině.... z toho všeho se dalo vykřesat výrazně víc, čekat něco takového od Emmericha by ale bylo trochu až moc. Zároveň ale cením fakt, že se tu někdo snažil být skutečným událostem co nejbližší a nezaplnil Bitvu o Midway historickými nesmysly. Z pohledu historika dokonalý film, z pohledu filmového diváka průměr, který dodá jednu boží bitvu, která je ale proležena nefunkčními práci s charaktery a osobními dramaty a nedodává ani nejlepší vizuál a ani nejlepší efekty. Ve finále ale oukey patriotický film, který podle všeho ani větší ambice neměl a mít nemohl. Z Emmericha oscarový tvůrce lusknutím prstu není, mohlo to ale být o mnohem horší a za to jsem ve finále rád. Z Emmerichových filmů mám zatím Bitvu o Midway rád nejméně (společně s Anonymem), rozhodně si ale nemyslím, že jde o špatný film..... () (méně) (více)

Lacike 

všechny recenze uživatele

Emmerich po dlhej dobe natočil film v ktorom fungujú postavy. Boli mi sympatické, fandil som im a bol som zvedavý jak skončia. Takisto ich obsadil skvelými hercami. Najviac ma bavil Wilson, Harrelson, Evans, Quaid a aj jeden z tých schopných japonských veliteľov. No a Ed Skrein tu je taky vychudnutý, že som ho nespoznal a rozmýšľal som, čo je to za herca. Oproti pôvodnej filmovej verzii ma trochu sklamalo, že je tu menej taktizovania a príprav pred veľkým bojovým finále. Trochu sa tu rieši dešifrovanie správ a to je tak zhruba všetko. Hlavným sklamaním filmu sú mizerné trikové scény, ktoré vyzerajú jak Hallmarkovské televízne trikové filmy spred dvadsiatich rokov alebo súčasné Asylum blockbustery. Fakt nechápem, že niečo tak mizerné natočil Emmerich. Nejde len o evidentne nedostatok peňazí na to množstvo trikových záberov, ale aj obyčajná kompozícia ľudí a nejakých predmetov v zábere, aby to pôsobilo aspoň trochu reálne je mizerná. Celý čas pri rozhovoroch postáv na lodi cítite, že je to natočené v jednej miestnosti s pridaným CGI pozadím a že ani tie blbé lietadlá v skutočnosti neboli na pľace. Nepomáhajú tomu ani dlhé zábery a menšia oldschoolová frekvencia strihu, ktoré len zvýrazňujú tú trikovú tragédiu. Úvodný útok na Pearl Harbor vyzerá totálne umelo, vôbec sa o postavy nebojíte aj keď unikajú pred ohňom z jednej lode na druhú pretože cítite, že to všetko čo sa deje vyzerá jak zo starej počítačovej hry. 20 rokov starý Bayov opus si po trikovej stránke s Emmerichom vytiera prdel. Akotak akceptovateľné je len finále v ktorom sa dynamickejšie strihá, kamera je trochu roztrasená a tá mizéria trikov v nich zanikne natoľko, že som ju prestal vnímať. Takže celkovo to je film v ktorom funguje dejová omáčka ale triková je sklamaním. Vzhľadom na nezvládnuté triky postráda zmysel táto verzia, keďže tá staršia je napínavejšia a po trikovej stránke stále pôsobivejšia, keďže v nej všetky scény pôsobia hmatateľnejšie. Ale vzhľadom na mizerné posledné Emmerichove filmy to je pokrok a celkom v pohode jednohubka. 5/10. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Nikdy bych nevěřil, že to kdy napíšu, ale... Zlatej Bayův Pearl Harbor. Midway je totiž přehlídka otřesného neumětelství; a to i v rámci Emmerichových standardů. Překvapivě včetně technické stránky, která ho obvykle zachraňovala. Nepamatuji film s tak otřesnými dialogy, nehereckými výkony výtečných herců (natožpak neherců). CGI je tu nadužívané a nedotažené. A tak jsou tu běžné scény, kdy nesedí klíčování herců do obrazu či kdy lodě/letadla/ostrovy/oblaka v pozadí jsou natolik rozpixelované a neostré, že by se za to styděl leckterý retro titul. Stěží uvěřitelné faux pas u filmu, který na nic jiného než triky nesází. Když už se neblábolí a nepronáší s vážnou tváří jedno klišé za druhým, tak je tu akce. Častá, přepálená, kolovrátková. Má blíže k soubojům X-Wingů s TIE Fightery než čemukoli historickému, co by aspoň částečně bylo ukotvenému v realitě a fyzikálních zákonech. Neustále se zde dějí tak přepálené zhůvěřilosti, že kdyby někdo zařadil v letadle zpátečku a letěl prostě pozpátku, tak by to tu nepůsobilo ani trochu nemístně. Čili akce nekoukatelná obsahem i vizuálně a necharismatické postavy v ní z ranku vrcholné nesympatičnosti. Není to oproti jiným emmerichovkám čiré guilty pleasure, protože to tentokrát není (ne)záměrně blbé, je to prostě jen k uzoufání nekoukatelné a otravně dlouhé. Jediná trochu ucházející linie je v rovině Yamamota/Nimitze, ale to je vše. ()

Galerie (113)

Zajímavosti (13)

  • Postava Admirála Isoroku Yamamota (Etsushi Toyokawa) i zde pronese legendární hlášku o spícím obrovi, kterou rovněž ta samá postava říká doslovně na konci filmu Tora! Tora! Tora! 1970. Ačkoli prý citace může vyjadřovat Admirálovi skutečné pocity po útoku, neexistuje žádný důkaz, že by kdy tyto slova Yamamoto doopravdy vypustil z úst. (Bertramm)
  • Ve filmu je u amerických strojů věnována veškerá pozornost torpédovým bombardérům TBD Devastator a střemhlavým bombardérům SBD Dauntless. Celkově film působí tak, že Američané útočili naprosto nechránění, což samozřejmě není pravda. Americké letouny byly doprovázeny palubními stíhačkami F4F Wildcat a při prvních útocích na atol Midway se do boje zapojila i tamní posádka námořní pěchoty se stíhačkami F2A Buffalo a F4F Wildcat. (Foxhound#1)
  • Filmové North American B-25 Mitchell jsou verze B-25J. Doolittlova letka ve skutečnosti letěla ve starších B-25B. Rozdíl je viditelný hlavně v umístění obranné výzbroje. (p3tris)

Související novinky

Roland Emmerich zničí Měsíc

Roland Emmerich zničí Měsíc

09.05.2019

Režisér Roland Emmerich (Den nezávislosti, 2012) má pověst tvůrce, který rád ničí věci. Města, planety, kariéru Williama Shakespeara – ve jménu zábavy to zničí všechno. Jeho nový velkofilm Moonfall… (více)

Válečný Midway nabírá obsazení

Válečný Midway nabírá obsazení

10.08.2018

Nový film režiséra Rolanda Emmericha (2012, Den nezávislosti) akční thriller z druhé světové války Midway, začíná postupně uzavírat obsazení. Vedle již dříve potvrzených Woodyho Harrelsona, Mandy… (více)

Reklama

Reklama