Reklama

Reklama

Jsou stejně schopní a stejně posedlí. A stojí proti sobě... Lupič Neil McCauley se specializuje na akce, při kterých jde o velké peníze. Ať už připravuje přepadení pancéřového vozu nebo vyloupení banky, vždy se může opřít o spolehlivé spolupracovníky. Každý jeho zločin je pečlivě naplánovaný a provedený s dokonalou profesionalitou. Když McCauley připravuje svou poslední velkou loupež, po které se chystá na odpočinek, je mu už v patách policejní detektiv Vincent Hanna. Potíž je v tom, že Hanna je stejně schopný a stejně posedlý svou prací jako McCauley. Oba muži toho mají společného víc, než se na první pohled zdá: ani jednomu z nich to například v soukromí neklape. Vincentu Hannovi se hroutí už třetí manželství, McCauley pro jistotu nikdy s nikým nenavázal trvalý vztah. Oba by si vlastně mohli skvěle rozumět. Jenže stojí na opačných stranách zákona a jejich setkání nemůže skončit nijak jinak, než soubojem na život a na smrt… Režisér Michael Mann (Miami Vice, Lovec lidí, Poslední Mohykán) natočil strhující kriminální příběh, ve kterém se vedle akčních scén soustředil na podrobný popis toho, jak jeho hrdinové žijí v soukromí a jak své činy připravují. Při uvedení do kin se reklamní slogany zmiňovaly o tom, že se zde poprvé na plátně setkali dva z největších amerických herců Al Pacino a Robert De Niro. Pravda je, že oba předtím hráli ve filmu Kmotr II (1974), kde však neměli žádnou společnou scénu. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1 454)

tron 

všechny recenze uživatele

„Súcit bol na programe včera. Dnes ma už len oberáš o čas.“ Pôvodne som chcel dať "len" 4*, ale – je to príliš dobré. Dvojnásobne ak Horúčavu porovnáme s Mannovým predchádzajúcim slávnym filmom, dobrodružnou milostnou freskou Posledný mohykán, kde príbeh mimo strhujúcich akčných scén mierne stagnoval, ba až nudil. V opulentnom kriminálnom epose Horúčava nič také nehrozí. Aj mimo skvelo naaranžovaných akčných scén (legendárny masaker na preľudnenej ulici po nevydarenom prepade banky sa stal vzorom dokonalej, dlhej a intenzívnej akčnej sekvencie, ktorú neskôr opajcovali filmy Temný rytier alebo Sanitka od Baya) si snímka udržuje výborné tempo podmaľované dokonalou hudbou, občas haprujúcim strihom (postavy sa tvária inak alebo sa nachádzajú v jemne inej polohe, ako pred sekundou) a krásnou kamerou (tá scéna z terasy s vysvieteným LA!). Scenár je veľmi silný. Pojednáva o dvoch inteligentných, zrelých chlapoch na opačnej strane zákona (nezabudnuteľná pasáž posedenia nad kávou na tému „Ja s tým neprestanem.“ – „Ani ja.“). Tí sú v podaní veteránov Pacina (KRSTNÝ OTEC) a De Nira (KRSTNÝ OTEC 2) vierohodné, ľudsky funkčné figúry. Kam by sa však podeli bez svojich tímov! Tie pozostávajú zo spoľahlivých pardálskych „ksichtov“ ako Wes Studi, Danny Trejo (ktorý sa tu volá Trejo, úplne beštiálny nápad), bad boy Val Kilmer, Ted Levine alebo Tom Sizemore (kuriózne je, že Kilmer a Sizemore sa stretli o 5 rokov neskôr v prepadáku Červená planéta, kde sa neznášali do takej miery, že mnohé ich spoločné scény musel režisér natočiť oddelene a potom to dodatočne "nejako" zostrihať). A to ešte vo vyložene podporných rolách excelujú minimálne ešte Jon Voight, Natalie Portman a jediný muž, ktorý v tomto paradoxne veľmi čestnom súboji nehrá čistú hru a to William Fichtner (ktorý paradoxne neskôr hral v prológu Temného rytiera v bankovej scéne, wtf)). Strhujúci a pôsobivý atmosférický príbeh o tvrdohlavosti, mužskej zaťatosti, posadnutosti, drahých oblekoch a čistých priestreloch lebiek. Rozpočet adekvátny a vzhľadom na kasting a monštruóznu akciu v podstate až prekvapivo nízky (60 miliónov), celosvetová tržba neoslnivá, ale asi to mohlo byť aj horšie (12O). ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

No teda cekal jsem, ze to bude lepsi, mel jsem vedet, ze Mann proste neni muj typ rezisera. Hereckejm vykonum neni co vytknout, vsichni se snazi, prekvapive i Kilmer, ale jesli je lepsi Al Pacino nebo Robert De Niro nedokazu rozhodnout. Pribeh sice nejak moc originalni neni, v podstate de jen o loupez a souboj poldy s lupicem, ale scenar je hodne propracovanej, takze vam nepride, ze ste neco na stejnej zpusob uz videly mockrat. Navic kdyz tu jsou vyborni herci. Jenze zase je tu ten problem, ze hlavni zapletka by vydala tak na 90 minut a pak by byl film bezchybnej, jenze Mann si proste neda pokoj a musi do filmu neustale cpat nejaky odbocky od hlavniho deje, ktery jedine zdrzujou, jako je napriklad Pacinova dcera, problemy s manzelkou, neverohodnej romanek De Nira s mladou holkou atd. Takze se nakonec film nafouknul do nemoznejch 170 minut. Navic se oba hlavni hrdinove setkaj az po 90 minutach. Cekal jsem trosku vic akce, ale ta co tam je, je vcelku dobra. A moc se mi nelibil zaver. Souboj to je peknej, ale pusobi to jako kdyby si tvurci rekli: "Dylka staci, ukoncime to, jeden chcipne." a the end, rozhodne sem cekal, ze zakonceni bude necim vyjimecny, ale bohuzel neni. A i kdyz vas nechaj az do konce na pochybach, kdo vyhraje, v podstate jsem to tusil, ale zaroven mi to bylo jedno. Bohuzel me film nedokazal udrzet po celou dobu v napeti a chvilkama me i dost nudil, takze davam jen 4*. Neni to vinou hercu nebo scenare, jen to proste tvurci prehnali s dylkou a Mannova rezie se spis zameruje na drama, nudi a nedokaze udelat nejakou dechberouci akci nebo napeti. No, ale na druhou stranu, kvalitni film to je a aspon se setkali dva velikani, ale rozhodne to neni nelitostny souboj. ()

Reklama

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Arcidílo. Každý záběr je geniální, každý do posledního - jak inscenačně, tak opticky. ____ Domnívám se, že za kvalitu a specifičnost filmu můžou především uměle prodlužované záběry, konzervující v sobě dění jako mouchu v jantaru. Mann nechává kupř. po každé replice ještě chvíli běžet čas a občas počká, než dá druhé postavě příležitost zareagovat. Jako by film neustále meditoval a běžel v nepřiznaném spirituálním módu. Dopomáhá tomu i zvolený OST. ____ S Heat se vážou mj. mazaný přechody mezi scénami. Kupříkladu (i) hrdina odchází z letiště – střih – záběr na jeho boty – střih – hrdina vchází do budovy vzdálené od letiště desítky kilometrů. Nebo (ii) hrdina odchází po dialogu a nasedá do auta – střih – záběr na auto – střih – v autě sedí někdo jiný a rozvíjí se zas další scéna. Nebo (iii) zlomení vazu – střih – otvírání flašky. Později tyhle mazaný přechody vymizí, jelikož příběh už je částečně vybudován a zmonolitněn. Ale je to zkrátka zajímavější než tuctový řetězení scén. ____ Dále mi v hlavě uvízlo kočkování u kontejnerů na konci, kde se přepíná mezi hledisky obou postav. Chvíli sledujeme dění očima De Nira, chvíli očima Pacina. Ono totiž Mann divákovi neposkytne celkový pohled na situaci, a stejně jako nevědí oba hrdinové, kde je s bouchačkou ukrytý jejich sok, neví to ani divák. Přitom na scéně je všehovšudy pět kontejnerů, není to prostorová hádanka. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Představuju si tu chemii mezi párem. Když Kirsten Dunst líbá Spider-mana, který je hlavou vzhůru a ta scéna má kurva šťávu. Jenže jsem ještě nezažil, když se smíchá chemie mezi dvěma chlapy a já si řeknu: Kurva to je neskutečnej vodvaz. Protože on to skutečně vodvaz je. Al Pacino a Robert De Niro je dost možná nejcharismatičtější dvojka, co se ve světě filmu kdy proti sobě objevila. Scény, kdy spolu sedí na kafi a klábosí o smyslu života a následně v další scéně proti sobě jdou na ostří hran. To mě dokáže oddělat. Krom toho tenhle film obsahuje přesně ten typ akčních scén, které já osobně vyhledávám. Realita a skutečnost. Během akční scény sestřelí řidiče auta. Auto nekontrolovatelně jede po silnici. Asi by se dal očekávat brutální náraz, tisíc otoček, milión výbuchů a kopa mrtvých těl. Ale ve skutečnosti tomu tak není. Brutální je na těch scénách hlavně fakt, že jsou skutečně brutální. A to ve všech ohledech, ale kladou značný důkaz na realitu. Nelítostný souboj je velký film. Velký jmény, velký akcí, velký příběhem, který se nerodí každým dnem. Michael Mann to zase zařídil, představil mi tříhodinový opus, který jsem mu žral. Žral jsem mu to v sedě, v pololehu, i za jízdy na rotopedu a všecko uběhlo tak rychle, že jsem nestačil zavřít oči. ()

berg.12 

všechny recenze uživatele

Jestliže Heat u mě v něčem selhává, pak to rozhodně není akce, která je tu opravdu na špičkové úrovni, ale právě tím, co se odehrává mezi touto akcí. Všechny ty osobnostní, psychologické či vztahové mezihry, na mě nepůsobily vůbec věrohodně, spíš jen jako jakýsi nutný background. Film jsem také neviděl s žádnou špičkovou zvukovou aparaturou, abych případně plně docenil i tyto kvality, ale upřímně, většina mých pětihvězdičkových hodnocení se obejde i bez ní. ()

Galerie (171)

Zajímavosti (80)

  • Scéna, kde Neil McCauley (Robert De Niro) stojí ve svém bytě opřený o okno a sleduje oceán, byla inspirována obrazem "Pacific" od Alexe Colvillea. (JayZak)
  • Michael Mann natočil film jako poctu svému kamarádovi, detektivovi z Chicaga, který se snažil dlouho dostihnout jednoho zločince. (don corleone)
  • Amy Brenneman (Eady) se nelíbil scénář a nechtěla se projektu vůbec zúčastnit s tím, že je vše moc brutální a je tam moc krvavých scén. Michael Mann ji přesvědčil, že s tímto uvažováním se na roli přesně hodí. (don corleone)

Související novinky

Michael Mann plánuje remake korejského hitu

Michael Mann plánuje remake korejského hitu

03.11.2023

Pro hollywoodské režisérské matadory evidentně není vysoký věk žádnou překážkou v další tvorbě filmových spektáklů. Své o tom ví osmdesátiletý Martin Scorsese (Zabijáci rozkvetlého měsíce, Casino),… (více)

Zemřel herec Tom Sizemore

Zemřel herec Tom Sizemore

04.03.2023

Z kalifornského Los Angeles přichází smutné zprávy, ve věku jednašedesáti let totiž odešel americký herec Tom Sizemore. Zprávu o skonu médiím potvrdil hercův zástupce Charles Lago. Sizemore byl v… (více)

Reklama

Reklama