Reklama

Reklama

Jsou stejně schopní a stejně posedlí. A stojí proti sobě... Lupič Neil McCauley se specializuje na akce, při kterých jde o velké peníze. Ať už připravuje přepadení pancéřového vozu nebo vyloupení banky, vždy se může opřít o spolehlivé spolupracovníky. Každý jeho zločin je pečlivě naplánovaný a provedený s dokonalou profesionalitou. Když McCauley připravuje svou poslední velkou loupež, po které se chystá na odpočinek, je mu už v patách policejní detektiv Vincent Hanna. Potíž je v tom, že Hanna je stejně schopný a stejně posedlý svou prací jako McCauley. Oba muži toho mají společného víc, než se na první pohled zdá: ani jednomu z nich to například v soukromí neklape. Vincentu Hannovi se hroutí už třetí manželství, McCauley pro jistotu nikdy s nikým nenavázal trvalý vztah. Oba by si vlastně mohli skvěle rozumět. Jenže stojí na opačných stranách zákona a jejich setkání nemůže skončit nijak jinak, než soubojem na život a na smrt… Režisér Michael Mann (Miami Vice, Lovec lidí, Poslední Mohykán) natočil strhující kriminální příběh, ve kterém se vedle akčních scén soustředil na podrobný popis toho, jak jeho hrdinové žijí v soukromí a jak své činy připravují. Při uvedení do kin se reklamní slogany zmiňovaly o tom, že se zde poprvé na plátně setkali dva z největších amerických herců Al Pacino a Robert De Niro. Pravda je, že oba předtím hráli ve filmu Kmotr II (1974), kde však neměli žádnou společnou scénu. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1 453)

Matty 

všechny recenze uživatele

Mannova neo-noirová elegie si přes svůj vizuální chlad udržuje punc velkých westernových duelů (finále na mne působilo hodně "leoneovsky"), oproti kterým ale odmítá třídit postavy na dobré a zlé. Není až tak podstatné, čím kdo vyplňuje svou existenci. Pacino i De Niro hrají profesionály, kteří si svou oddaností zvolenému řemeslu kompenzují neuspokojivé osobní životy. I když se film díky prostředí a celkovému ladění v paměti snadno usadí jako výhradně mužská záležitost, opakovaná zhlédnutí odhalují, že skutečnými pilíři životů obou mužů (a tudíž i vyprávění) jsou ženy, bez kterých by životy charismatických rivalů pozbyly významu. Bonusem k mnohovrstevnatému scénáři a prvotřídnímu hereckému obsazení je bezchybná rytmizace vyprávění, díky které vám film bude připadat mnohem akčnější, než by papírově měl být, obsahuje-li prakticky jedinou větší akční scénu (jež každopádně patří k tomu nejpřesvědčivějšímu z heist subžánru). 90% Zajímavé komentáře: tron, Falcor, novoten, genetique, Theraphosa, castor, vik, lennyd, TD ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Tří hodinovéj drahokam plný hereckých hvězd! Natočit film,který je tak kinetický, energický, zoufalý, strhující, neomalený a brilantní v tak jednoduchém příběhu, dokáže natočit málokdo. Al Pacino, De Niro a Kilmer předvádí snad nejlepší herecký výkon v kariéře. Toť klady. Zamrzí však velmi přepálená stopáž a nedostačující prostor ženského obsazení viz. Ashley Judd či malá Natalie Portman, ale jsem spokojenéj. Solidní Oldschool flick. 80% ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Po skončení filmu je mě jasný, že nikdy nebudu lepší zloděj než DeNiro. Nikdy nebudu houževnatější policajt než Al Pacino. Pevně jen doufám, že v životě nikdy nebudu tak osamocen jako oni. Když vyloupím banku nikdy si tak dobře nezastřílím na ulici jako oni. A když jsem viděl DeNira a Al Pacina jak seděli u kávy a povídali si, tak jsem radši přestal chodit na kafe, lepší rozhovor bych už u kafe nikdy nedokázal. Především však nikdy, nikdy nenatočím lepší film než Michael Mann. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Představuju si tu chemii mezi párem. Když Kirsten Dunst líbá Spider-mana, který je hlavou vzhůru a ta scéna má kurva šťávu. Jenže jsem ještě nezažil, když se smíchá chemie mezi dvěma chlapy a já si řeknu: Kurva to je neskutečnej vodvaz. Protože on to skutečně vodvaz je. Al Pacino a Robert De Niro je dost možná nejcharismatičtější dvojka, co se ve světě filmu kdy proti sobě objevila. Scény, kdy spolu sedí na kafi a klábosí o smyslu života a následně v další scéně proti sobě jdou na ostří hran. To mě dokáže oddělat. Krom toho tenhle film obsahuje přesně ten typ akčních scén, které já osobně vyhledávám. Realita a skutečnost. Během akční scény sestřelí řidiče auta. Auto nekontrolovatelně jede po silnici. Asi by se dal očekávat brutální náraz, tisíc otoček, milión výbuchů a kopa mrtvých těl. Ale ve skutečnosti tomu tak není. Brutální je na těch scénách hlavně fakt, že jsou skutečně brutální. A to ve všech ohledech, ale kladou značný důkaz na realitu. Nelítostný souboj je velký film. Velký jmény, velký akcí, velký příběhem, který se nerodí každým dnem. Michael Mann to zase zařídil, představil mi tříhodinový opus, který jsem mu žral. Žral jsem mu to v sedě, v pololehu, i za jízdy na rotopedu a všecko uběhlo tak rychle, že jsem nestačil zavřít oči. ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Tenhle film mě nijak nechytil. Za prvé je až příliš dlouhý a z toho následně nezáživný, vlastně se tam skoro nic neděje, všichni jen kecají a kde nic tu nic. Za druhý se mi mnohem víc zalíbil jeho originál Přepadení v LA od stejného režiséra, protože herci tam nejsou okoukaní a i když by dokázali těžko konkurovat kapacitám jako DeNiro a Pacino, jsou v těch rolích přesto mnohem přesvědčivější. DeNiro a Pacino totiž hrají úplně stejnej typ chlápků, jako už hráli spoustykrát dřív a taky to je proto pořád o tom samým. Ne že by to bylo špatný, ale jako tříhodinovej film je to nuda k ukousání a rozdělený na dvě části v televizi si to zas člověk nezapamatuje, o co tam vlastně šlo. Kdybych neviděl tu starší lepší verzi, nepamatoval bych si to dodnes. ()

Galerie (171)

Zajímavosti (80)

  • Při přestřelce s policií na útěku po vyloupení banky se Chris Shiherlis (Val Kilmer) v jednu chvíli skryje za stojící auto a přebije svojí zbraň. Provede to tak precizně, že je tato scéna dodnes používána jako ukázková pro nové příslušníky Americké námořní pěchoty, jak má vypadat správné přebití zbraně v bojových podmínkách. (Dzin01)
  • Slavná scéna z restaurace, kde se vůbec poprvé potkají Vincent Hanna (Al Pacino) s Neilem McCauleym (Robert De Niro) společně na plátně, byla z velké části improvizací obou herců. Tvůrci ji navíc jeli naostro bez zkoušek, režisér Michael Mann pak oba herce snímal dvěma současně běžícími kamerami. (casyy)

Související novinky

Michael Mann plánuje remake korejského hitu

Michael Mann plánuje remake korejského hitu

03.11.2023

Pro hollywoodské režisérské matadory evidentně není vysoký věk žádnou překážkou v další tvorbě filmových spektáklů. Své o tom ví osmdesátiletý Martin Scorsese (Zabijáci rozkvetlého měsíce, Casino),… (více)

Zemřel herec Tom Sizemore

Zemřel herec Tom Sizemore

04.03.2023

Z kalifornského Los Angeles přichází smutné zprávy, ve věku jednašedesáti let totiž odešel americký herec Tom Sizemore. Zprávu o skonu médiím potvrdil hercův zástupce Charles Lago. Sizemore byl v… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno