Reklama

Reklama

VOD (1)

Slavné filmové drama se hned po svém uvedení v amerických a následně i ve světových kinech zařadilo mezi komerčně nejúspěšnější tituly 70. let. Příběh úspěšného reklamního pracovníka Teda Kramera, který po nečekaném odchodu manželky zůstává sám se svým sedmiletým synem, vzniklo podle stejnojmenného románu Averyho Cormana (přeloženého i do češtiny) a svojí tematikou se přesně strefilo do ožehavých problémů neúplné rodiny a ženské emancipace, jež se v té době řešily snad ve všech médiích. Působivě realizovaný film je postaven na bezchybných hereckých výkonech protagonistů titulních úloh, tehdy už zavedené herecké hvězdy Dustina Hoffmana a pomalu ale jistě se prosazující Meryl Streepové. Jim velmi zdařile sekundují i herci v epizodních rolích (zejména Jane Alexanderová v roli rodinné přítelkyně Margaret a Howard Duff jako advokát Shaunessy). Zvláštní zmínku si zaslouží představitel sedmiletého Billyho Justin Henry. Jeho výkon je mimořádně přesvědčivý, k čemuž nepochybně přispělo i režisérovo moudré rozhodnutí natáčet celý film v chronologickém sledu. Za pozornost stojí i promyšlená výtvarná stránka filmu, na níž měl lví podíl francouzský kameraman kubánského původu Nestor Almendros, a využití klasických hudebních motivů z děl Henryho Purcella a Antonia Vivaldiho. Kromě diváckého úspěchu film Kramerová versus Kramer posbíral i desítky nejrůznějších ocenění, mezi nimiž vyniká pět Oscarů (nejlepší film, režie, scénář podle předlohy, mužský herecký výkon v hlavní roli - D. Hoffman, ženský herecký výkon ve vedlejší roli - M. Streepová). Rozhodnutí hollywoodského studia Columbia klasifikovat kvůli lepším oscarovým šancím roli Joanny Kramerové jako vedlejší nakonec paradoxně zabránilo filmu v zisku všech pěti hlavních Oscarů, k čemuž do té doby došlo pouze dvakrát (Stalo se jedné noci - 1934, Přelet nad kukaččím hnízdem - 1975) a potom zatím jen jednou (Mlčení jehňátek - 1991). (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (418)

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Já tenhle film vidím striktně jako herecký duel Dustin Hoffman vs. Meryl Streep v příběhu, který už tak geniální jako herecké výkony rozhodně není. Všechno je to oslazeno sladkou hudbou. Navrch přidána jedna dětská roztomilá tvářička a slzy množte se. Alespoň takhle mi to přišlo. Jako by se film snažil vyhlásit válku emocím. U mě bohužel ani jejích náznak nepropuknul, ale to asi proto, že podobným věcem prostě zatím nemohu naprosto rozumět. Jo a abych nezapomněl, tak musím závěrem podotknout, že pan režisér asi hodně zbožňuje heslo ,,v nejlepším se má přestat" a plně ho aplikoval do tohoto filmu. Pokud tedy čekáte, že se dočkáte odpovědi a rozuzlení, na které zřejmě stejně jako já budete čekat, tak vám prozradím, že se nedočkáte. Na druhou stranu, ale asi nutno říct, že je to tak asi i efektivnější a lepší. Rád bych dal nějaké vyšší hodnocení, než je to, které nakonec dám, ale když se tak na film zpětně ohlížím, tak úplně nevím za co a hlavně ve srovnání s ostatními filmy by to nebylo asi úplně fér. 2* s tím, že třeba někdy přidám. Narazím - li na tento film znovu, bude ideální hvězdná konstalace a já budu o pořádnou trošku moudřejší. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

V rámci skupiny snímků, které se snaží z jakékoli perspektivy prozkoumat problematiku rozpadajícího se manželství, je právě tohle veleslavné dílko stále neochvějně na špici. A pomyslný metál za zásluhy připadá především Dustinu Hoffmanovi, který opět potvrzuje svou hereckou genialitu, a samozřejmě také protihráčce Meryl Streep, jejíž výkon je i na malém prostoru velmi objemný a silný. Ale oscarový vítěz za rok, kdy Coppola udeřil nejen na filmový svět se svou legendární a fantastickou Apokalypsou? To vážně ne... To je zřejmě jediná vada na kráse téhle podnětné dramatické rozprávky. 85% ()

Reklama

igi B. 

všechny recenze uživatele

Mimo mísu... . . . - - - P.S. Tak jsem si chtěl dát po nějakých třiceti letech repete na >jiném prostoru< a po třiceti minutách jsem to zase zabalil a začal psát tuhle filigiku... . . . Protože ignorantští magoři z >čéesertévé< znovu a znovu fakt perlí. Naordinovali stádu další zrůdnost jako důsledek diletantsky debilního přístupu k uvádění (nejen) starší zahraniční filmové produkce. Takže diváček >intelektuálně(?)< - sic! - zaměřeného druhého programu dostane svou dávku filmového (oscarového!) umění s unylým umělohmotným (s oblibou říkávám "kuchyňským") českým dabingem (hlavně to kvákání a pištění a ňuhňání jakéhosi čudláckého smrada /Ha! Při závěrečných titulcích jsme se dozvěděli, že to byl mladý KOTEK - model 2000!!! Svatá prostoto.../ - mi tedy otvíralo pověstný nožík v kapse), vyráběným jakýmisi diletanty bez schopnosti namixovat výsledek aspoň vzdáleně podobný originální zvukové stopě, bez většiny reálných ruchů - a jako bonus navíc pak v ořezaném obrazu, kde z původního formátu 1,85:1 vidíte jakýsi vertikálně i horizontálně zpatlaný výřez (důsledek to opět debilního myšlení zodpovědných ignorantů, kteří kdysi stádu (dle tvrzení jednoho nedávného >veřejnováckého< kulturního impotenta) nechtěli v televizi 4:3 pouštět černé pruhy nahoře a dole a dnes po přechodu televize na formát 16:9 jsou nuceni s touto >filozofií< přístupu k uměleckému dílu obraz ořezávat znovu, takže výsledkem je jakýsi rozostřený paskvil místy s doočíbijící podivnou kompozicí obrazu, dobrý tak leda pro protekční debily, technicky parazitující na takto jen trochu náročnějšímu diváku nepochopitelně nastavených pravidlech hry... . . . Docela je mi pak líto zejména mladších diváků, kteří díky nezkušenosti si tuhle praxi od všech stanic napříč tušašským televizáckým spektrem (zde konkrétně od té, kterou si nuceně! platí) neuvědomují a deformuje se tak jejich pohled na světovou kinematografii (že by i to byl záměr?), majíce pak pocit, že všechny ty sračky co (zde) naše >televize veřejné služby< uvádí (i ve vztahu k vlastní tvorbě) jsou standardem a normální! . . . A docela se i divím, že ani těm >profesionálně kritickým< hlavám našim publicistickým stále toto nevadí. Jojo, byznys je byznys, že! Živí se těmito sračkami valná část prostonárodní čudlárny... Ejhle stav té naší kulturně-televizácko-mediální žumpy - jedenáctý rok jednadvacátého století... Sráči! - - - - - (Nekomentář zde znechuceně otrávený jako dvěstědvacátý - 20.9.2011) ()

Mahalik 

všechny recenze uživatele

Robert Benton přišel k nám domů, po 105 minutách odešel a mě nechal sedět na pohovce pobryndaného od čaje (příčinou byla neustále otevřená ústa při sledování filmu) a hlavně naprosto konsternovaného. Znáte to, večer máte načatý, nevíte co byste vlastně chtěli dělat a najednou vás pleskne přes tvář název tohoto snímku. Nečekáte prakticky nic...ba jo- čekáte dobrý film s výtečnými herci, ale to co se mi dostalo nejde popsat. Jedná se o téma viděné už stokrát, to ano, ale je natočené s takovou láskou a hlavně neutrálností, že na pomyslný Olymp "rozvodových filmů" patří prakticky na vrchol. Především ta neutrálnost, když přemýšlíte, že Ted si určitě zaslouží mít syna u sebe, ale když se dostane ke slovu Joanna nemáte námitky. Z jejich slov je patrné, že i ona si malého Billa zaslouží. A právě z toho rozhodování- tak kam vlastně- jsem byl na vrcholu blaha, které se vystupňovalo na ještě větší úroveň, když vám dojde, že tu sledujete nejlepší výkony dvou největších herců Hollywoodu. Nemůžu se dočkat té chvíle, až tento film budu zařazovat do mé TOP-filmy, protože už jen tou svou náladou si to rozhodně zaslouží!!! ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Román "Kramerová verzus Kramer" napísal v roku 1979 americký spisovateľ Avery Corman. Rozsahom je to krátke dielo, ale obsahovo veľmi silná vzťahová dráma. Dobre sa mi to čítalo. Filmová adaptácia bola vyprodukovaná už v roku vydania knihy. V roku 1979 tento román sfilmoval režisér Robert Benton. Natočil rovnomenný film, ktorý verne adaptuje literárnu predlohu. Vznikol dramatický snímok "Kramerová verzus Kramer". Dobre sa mi naň pozeralo. Predovšetkým Dustin Hoffman tu predviedol strhujúci prvotriedny herecký výkon. Vytvoril tu jednu zo svojich najsilnejších filmových postáv. Spontánne, prirodzene, duchaplne stvárňuje muža, ktorého opustí manželka a on je nútený vymeniť rozbehnutú kariéru za starostlivosť o svojho sedemročného syna. Film dokazuje, že otec môže byť rovnako dobrým rodičom ako matka. **** ()

Galerie (123)

Zajímavosti (39)

  • Keď nahá Phyllis stretne na chodbe Billyho, poloha jej rúk sa v každom zábere mení. (megajalec)
  • V slávnej zmrzlinovej scéne si Billy napriek upozorneniam otca dá do úst lyžicu zmrzliny. Ted vypení a vezme ho na rukách do izby. Napriek tomu, že mal Billy plnú lyžicu zmrzliny, keď ho otec vezme, lyžica je prázdna. (megajalec)

Reklama

Reklama