Kamera:
Bruno DelbonnelHudba:
Carter BurwellHrají:
Tim Blake Nelson, James Franco, Liam Neeson, Tom Waits, Brendan Gleeson, Zoe Kazan, David Krumholtz, Ralph Ineson, Stephen Root, Harry Melling, Tyne Daly (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Krátké westernové etudy bratrů Coenových, od absurdních po hlubokomyslné, sledují příběhy psanců a osadníků na americkém Divokém západě. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (313)
THE BALLAD OF BUSTER SCRUGGS......První povídka nastolila zajímavý neotřelý styl vyprávění, kde hlavní roli obstaral Blake Nelson se svým zpěvem. Jo, sekvence v zapadlém baru a také u stolu s kartami docela k popukání. I závěr povídky nezklamal. 82 %...........NEAR ALGODONES......Takový ten typ člověka, kterému se nic nedaří, ale vždy na poslední chvíli vyvázne vstříc jasné smrti. Jako ta poprava mě překvapila, čekal jsem ještě nějakých zásah zvenku a vysvobození, ale co čekat od černohumorné nálady Coenů, že ? 82 %.........MEAL TICKET........Povídka, jež skrývala obrovský potenciál, ale ten využit nebyl. Závěr smutný, ale čekal jsem, že Neeson z toho nemůže vyváznout netknutý. 63 %.........ALL GOLD CANYON.....Asi druhý nejlepší příspěvek do filmu. Úctyhodné záběry na překrásnou krajinu okořeněné perfektním civilním výkonem Toma Waitse. Závěr zprvu vystrašil, ale ten obrat o 180 ° tam prostě dát museli. Spravedlnost existuje !!! 88 %.......THE GAL WHO GOT RATTLED......Jedním slovem špica. Sice nejdelší povídka, ale to vyústění mě prostě totálně odrovnalo. Ten záběr na pana Arthura s prezidentem Piercem na kopci skoro až poetický. Takhle si pamatuji Coeny !!! 90 %..........THE MORTAL REMAINS.......Konec jsem popravdě nepobral úplně, ale ten přerod z pohodlné cesty na cestu, z které asi není návratu, docela zapůsobil. 75 %.................Shrnutím se film povedl, držet si to úroveň čtvrté a páté povídky, tak nemám slov. I tak ale potěšil působivý návrat tohoto režisérského dua. Celkově 80 % ()
Ani jedna povídka mě nějak nezaujala... chybí tam příběh, humor či aspoň nějaký překvapivý zvrat. Navíc se mi moc nelíbí styl, kterým to bratři natočili. Je to až moc umělé. Bohužel. Vůbec jsem nepředpokládal, že s tímhle obsazením to může dopadnout až takhle špatně. Za nejlepší povídku považuju asi tu s Dudleym a Neesonem, ale taky to není nic světoborného. ()
Antologie sladěné probíranými tématy a ne dějově je dvousečná zbraň - na jednu stranu si každý dokáže najít svého favorita, na stranu druhou ale zákonitě musí existovat i poslední místo. I já se přiznám, že se mi některé kapitoly líbily víc, některé méně, ale celkově to byli klasičtí Coenovci, jak je znám a mám rád - černý humor i černé drama (což je ostatně prozrazeno již názvem obsahujícím slovo balada), plnými barvami zalitý obraz, hudební doprovod při kterém nelze než si podupávat. Filmu neskutečně prospěl fakt, že nebyl zkrocen, co se týče násilí a že nebyl tlačen dějové linky spojovat. Byl-li bych však editorem oné fiktivní knihy (vynikající framing device), rozhodně bych pořadí kapitol přeskupil. Ani by o velkou změnu nešlo - stačilo by The Ballad of Buster Scruggs přesunout na samotný konec, za The Mortal Remains - závěr by rázem dostal energii po delších povídkách a diváci by byli probuzeni po silně konverzačním The Mortal Remains. Zároveň by film byl hezky formaticky na začátku a na konci obklopen nejčernohumornějšími povídkami. Na druhou stranu film v podobě, v jaké je, končí shodně se všemi povídkami - bez konkrétní pointy, vyššího smyslu nebo vyústění. Ale i o tom je někdy život (a smrt). ()
Coenovci mě těntokrát trochu vylekali, protože po první povídce jsem si myslel, že najeli na podobně krutopřísně nevtipnou westernovou stezku jako Seth MacFarlane. Už druhá historka ale jemně proplula z pitoreskní parodie do vytlumené, černohumorné balady a nasadila klasicky coenovský balanc mezi zábavnou banalitou a mdlou artovostí. Mám rád povídkové filmy, které ve mně zanechávají pocit neúplnosti, smutku po tom, že jsem nemohl postavy jednotlivých příběhu poznat déle. A tohle je přesně ten případ - Waitsův zlatokop, dobrosrdečná dívčina z Oregonské stezky nebo lovci padouchů a jejich tajuplný vozataj se ke mě vracejí ještě týden po zhlédnutí. A to mají mazlíčci rádi. ()
Limonádový Joe ****, Franco ***, Trupík ***, Zlatokop *****, Karavana ****, Ukecaní pasažéři **... Celkový dojem tak 70%. Má to super momenty, které jsem si pouštěl několikrát. Kdyby se to řízlo Tarantinem, mohlo to být údernější, některé povídky se vyloženě táhnou. Ale zlatokop má všechno, co má dobrá povídka mít. Karavana se táhne, ale závěr příjemně zvedne tep. Limonádník to celé dobře otevře a navrch sází černohumorné absurdní scény. Franco je takový ne moc výrazný okraj, Trupík je depresivní a trochu nudný (ale "kvokající Phytagoras" je super), a závěrečná těžce upovídaná povídka šla celkem mimo mě. Coeni tak navazují dalším trošku slabším kouskem, který je celkem těžký ukoukat naráz. Snad už příště! ()
Galerie (8)
Photo © Annapurna Pictures
Zajímavosti (11)
- Kovboje, který zabije Bustera Scruggse (Tim Blake Nelson), hraje americký folkový zpěvák Willie Watson, který se podílel na významné části soundtracku. (moukey)
Reklama